Ostrzeżenie przed Centrum Ogrodniczym "Monika" w Gdyni

41. Data: 2001-12-03 11:42:09

Temat: Re: Refleksje adwentowe - juz krotsze
Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> wrote in message
news:9ufke6$442$1@news.tpi.pl...

[...]

> Mnie takie sprzeczki słowne nie bawią.
> Cytaty czasami bierze się w cudzysłów.
> Cytując ostatnie "ha,ha" tak właśnie zrobiłeś.
> Jednak, w poprzednim liście napisałeś:
> ["znów się podłożył" (tu cytat > > "z Pana" - >ha,ha,< ] czym
zasugerowałeś,
> że chodzi o podkładanie. Ja tego słowa nie stosuję bo brzmi tak jakoś
> niechlujnie, dlatego zaprotestowalem.

I wszystko jasne - nieporozumienie.

> Tym razem wierzę i wyrażam pewność, ze od początku czuliśmy do siebie
> sympatię: tylko obawialiśmy się to wyrazić, uznając to za mało męskie :-).

Potwierdzam z zażenowaniem (już słyszę "dowcipnych" - napisałbym, że się im
podkładamy, ale Ty tego słowa nie lubisz ;-)))

> Jak znajdę trochę czasu to "zajmę" się Twoją wypowiedzią o nazewnictwie
> łacińskim roślin. :-)
> Nie będzie w tym złych intencji.

Przypomnij mi, bo autentycznie nie pamiętam (moze znów qui pro quo)!

Pozdrowienia,
Jan, syn Jana, syna Jana

42. Data: 2001-12-03 12:21:03

Temat: Re: Ostrzeżenie przed Centrum Ogrodniczym "Monika" wGdyni
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
> A propos, czy wiecie, ze wedlug kodeksu Hammurabiego
> za rozcienczanie woda sprzedawanego piwa grozila kara
> smierci? Amerykanskie browary by sie nie pozbieraly.
Podejrzewam, że jesteś w błędzie Michale.
Hammurabi nie miałby szans w sądach amerykańskich. Oni tego piwa nie
rozcieńczają tylko robią go podłym z założenia. Amerykańskie piwo słynie
zresztą z tego. Jest nawet parę dowcipów na ten temat. Tradycyjna
technologia browarnictwa wymaga tylu dni - czasu fermentacji - ile wynosi
moc brzeczki podstawowej wyrażonej w stopniach Bahlinga oraz tej samej
liczby tygodni leżakowania [od dwóch do nawet 24], amerykańskie piwo
opuszcza browar już w jakieś dziesieć do piętnastu dni od momentu
sporządzenia zacieru. Do sporzadzania brzeczki używa się kukurydzy [pełnej
zwiazków białkowych], a chmielu piwo amerykańskie nawet nie widzi,
zadowalajac się ekstraktami i sztucznymi koncentratami
smakowo-zapachowymi.

Pozdrowienia, Jerzy

43. Data: 2001-12-03 13:27:59

Temat: Re: Refleksje nt. gwary - krotkie
Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message

> Użytkownik "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Dalej uważam, że gwary z polszczyzną mieszać nie należy - pieronie:-)))
>
> Pozdrawiam, Basia. (z korzeniami w Hajdukach)

Nie należy palić, pić itd....
Ale... wszedzie wskazany jest umiar i wyczucie sytuacji.

Pozdrowienia,
Jan_jr

44. Data: 2001-12-03 13:46:24

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy napisał:

> Do sporzadzania brzeczki używa się kukurydzy [pełnej
> zwiazków białkowych], a chmielu piwo amerykańskie nawet nie widzi,
> zadowalajac się ekstraktami i sztucznymi koncentratami
> smakowo-zapachowymi.
Chcę Cię zmartwić, że i polskie browary dodają kukurydzy.
Dwa tygodnie temu słyszałem od technologa w jednym takim.
Za to piwo, którym nas poczęstowano, było.... jak śmietana
w porównaniu do mleka chudego. Ale to było w bufecie dyrekcji.
Pozdrawiam,
Krzysztof

45. Data: 2001-12-04 03:10:38

Temat: Re: Refleksje adwentowe - b. długie
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jan_jr" <j...@p...onet.pl> wrote in message news:9ufo08$4vg$1@news.onet.pl...
> Nikt, ale to nikt nie zapytał się co robi to
> malutkie "u" przed dużym "O"

Bo chyba kazdy slyszal o Golec uOrkistrze.

> Najbliższe byłoby tu brzmienie "uo rzesz ty" - ale jako np. ty taki owaki.

Mnie sie to kojarzy raczej z bajeczka o orzeszku, ktorej nie
zacytuje ze wzgledu na obecnosc Pieknych Pan.

Pozdrowienia,
Michal

46. Data: 2001-12-04 11:15:08

Temat: Re: Refleksje adwentowe - o zyciu
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie sie to kojarzy raczej z bajeczka o orzeszku, ktorej nie
> zacytuje ze wzgledu na obecnosc Pieknych Pan.
Patrzcie go jaki elegant, a zapominasz, że w myślach też mozna grzeszyć.
;-)))
Odrobina świntuszenia jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a tu w całkiem
dobrym guście stare rymowanki:
http://knshs.republika.pl/text/glupoty/sikoreczka.ht

Pozdr. Jerzy

47. Data: 2001-12-04 15:08:21

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message news:9uiaub$3er$1@sunsite.icm.edu.pl...
> Odrobina świntuszenia jeszcze nikomu nie zaszkodziła, a tu w całkiem
> dobrym guście stare rymowanki:
> http://knshs.republika.pl/text/glupoty/sikoreczka.ht

Ale co ma stara góralska pieśń o tym, jak to posadzili bacę
do jakichś sikoreczek?

Ej, Maryś moja, Maryś, pójdziemy do lasa,
Ej, tam ci pośrod gąsca pokaze chrabąsca.

Poza tym gruźlicy sa wyraznie niepełni
(tam było tych zwrotek więcej, choć nie bardzo pamiętam).
No i refren byl trochę inny:

Plujmy krwią, krwią, krwią,
Czarną, skrzepłą krwią.

I tym optymistycznym akcentem kończąc,