Reklama pomidorów z Lidl

11. Data: 2018-08-01 11:38:12

Temat: Re: Reklama pomidorów z Lidl
Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

...ciach
Reklamy nie widziałem, ale widziałem wiele innych
Zasada jest zawsze ta sama.
Podaje się tylko takie informacje które potem w razie czego można w
sądzie udowodnić że były prawdziwe, np:
że ktoś jakoś jakoś nazywa, że ma gospodarstwo, ze coś uprawia itp.
Nie muszą te informacje mieć ZWIĄZKU z reklamowanym produktem.
Ten związek powstaje w głowie oglądającego i to JEGO problem
Facet w białym kitlu więc widz myśli że pewnie lekarz albo farmaceuta i
już w to uwierzył
Hajzer mówi że bielsze nie bedzie ? A on się na tym zna i przeprowadził
jakieś testy laboratoryjne ? To jest jego subiektywna ocena i już.
Ktoś powiedział w reklamie, że to pieczywo jest pyszne ? No może i jest
ale tylko dla niego bo akurat takie lubi.
Tyle w temacie.

12. Data: 2018-08-01 13:22:37

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> wrote:
> [...]
> Nie muszą te informacje mieć ZWIĄZKU z reklamowanym produktem.
> Ten związek powstaje w głowie oglądającego i to JEGO problem

Ten związek MA powstawać. O to chodzi w reklamie. Jednak są granice. Jeżeli
w reklamie sugeruje się, że pomidory w Lidl pochodzą z ,,uprawy ziemi", to
jest to oszustwo.

Komunały. Nie o tym mowię.

--
XL

13. Data: 2018-08-01 14:53:24

Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-08-01 o 13:22, XL pisze:

> Ten związek MA powstawać. O to chodzi w reklamie. Jednak są granice.
Granicą jest to co sąd uzna za oszustwo.
Były takie procesy i reklamodawcy przepraszali za wprowadzenie w błąd.

Jeżeli
> w reklamie sugeruje się, że pomidory w Lidl pochodzą z ,,uprawy ziemi", to
> jest to oszustwo.
Skoro tak to załóż sprawę w sądzie że zostałaś oszukana bo pomidory
miały być z gruntu a nie były. Odszkodowanie za straty moralne
gwarantowane :)

> Komunały. Nie o tym mowię
takie same jak te pomidory z wełny

15. Data: 2018-08-01 17:59:53

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Uşytkownik Roman Rogóş r...@s...krakow.pl ...

> Skoro tak to załóż sprawę w sądzie że zostałaś oszukana bo pomidory
> miały być z gruntu a nie były. Odszkodowanie za straty moralne
> gwarantowane :)

Nie trzeba tego przeciez robic osobiście. Zgłoś do UOKiK

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

14. Data: 2018-08-01 17:59:53

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

UĹźytkownik XL i...@g...pl ...

> Nie, nie ma racji.
>
> „Zbigniew” to nie nazwisko, tylko imię (ale akurat nazwisko też jest
> tam podane, tylko nie pomnę).

No to co się czepiasz...?

> „Uprawa ziemi” to nie sadzenie pod szkłem krzaków pomidorów w baloty
> z wełny mineralnej nasączone nawozami sztucznymi.
> „Gospodarstwo” to nie są hektary szklarni.

Ok, ale skąd wniosek ze to co widzisz na ekranie to jest jedyne co
Zbigniew robi? Ulegasz własnie manipulacji, łączac te fakty.
A to moze oznaczac, ze Zbigniew na tle plantacji pomidorĂłw opowiada o
swoim gospodarstwie ktore jest zupełnie w innym miejscu...
Albo ma i to i to.

> Ta reklama używa tradycyjnych określeń kojarzących się ludziom z
> naturalną metodą uprawy pomidorów, podczas gdy tu chodzi o uprawę
> pędzoną w jałowym podłożu na syntetycznych nawozach. Istnieje
> sprzeczność między przekazem słownym a wzrokowym. Jest to zamierzone
> - w celu wdrukowania głupim ludziom, że te lidlowskie pomidory z
> wełnianego balota pedzone samą „chemią” - nie znające słońca i
> naturalnych zasobów organicznych i nieorganicznych gleby - są tak
> samo dobre, jak te z ogrĂłdka!

Noniemozliwe!
Pierwszy raz znalazłas manipulacje w reklamie ze nagle takie wielkie
halo...?
Tak, reklamy manipulują! Doborem słów, kolorystyką, obrazem, doborem
aktorĂłw...

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

16. Data: 2018-08-01 17:59:54

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik FEniks x...@p...fm ...

> Jako to? Nieścisłości w reklamach?? A to nie są encyklopedyczne fakty
> potwierdzone wieloletnimi badaniami?

No chyba się koleżanka XL własnie zorientowała ze nie... ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

17. Data: 2018-08-01 21:35:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> [...]
>
> No to co siÄ(TM) czepiasz...?

> Ok, ale skÄ...d wniosek ze to co widzisz na ekranie to jest jedyne co
> Zbigniew robi? Ulegasz wĹ,asnie manipulacji, Ĺ,Ä...czac te fakty.
> A to moze oznaczac, ze Zbigniew na tle plantacji pomidorĂłw opowiada o
> swoim gospodarstwie ktore jest zupeĹ,nie w innym miejscu...
> Albo ma i to i to.

> Noniemozliwe!
> Pierwszy raz znalazĹ,as manipulacje w reklamie ze nagle takie wielkie
> halo...?
> Tak, reklamy manipulujÄ...! Doborem sĹ,Ăłw, kolorystykÄ..., obrazem, doborem

Zmień kodowanie. Nie znam chińskiego.

--
XL

18. Data: 2018-08-01 21:40:59

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> Użytkownik FEniks x...@p...fm ...

> No chyba się koleżanka XL własnie zorientowała ze nie... ;-)

Mów za swojego synka. Koleżanka XL we właściwy sposób odbiera reklamy. Czy
widziałeś w tv reklamę w wykonie rewii rzeźników z mięsem na tacach, od
czasu gdy ją tu omówiłam, po czym zaskarżyłam do odpowiednich czynników?
?

--
XL

19. Data: 2018-08-02 05:59:53

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik XL i...@g...pl ...

> Zmień kodowanie. Nie znam chińskiego.

To nie ja zepsułem kodowanie...
Krzaki pojawiły się w twoim poscie:

--
Pozdrawia... Budzik
"Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

20. Data: 2018-08-02 06:59:52

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik XL i...@g...pl ...

> [...]
> reklamy. Czy widziałeś w tv reklamę w wykonie rewii rzeźników z
> mięsem na tacach, od czasu gdy ją tu omówiłam, po czym zaskarżyłam

Nie mam pojecia o jakiej reklamie mowisz bo ja ogólnie reklam unikam jak
mogę.
Walczenie z oszustwami, manipulacjami jest godne podziwu, zgłaszaj tą
reklamę i daj znać co odpisali i jak dalej potoczyła się sprawa.

--
Pozdrawia... Budzik
by Jenka

Ciasto