Reklama pomidorów z Lidl

1. Data: 2018-07-31 00:04:20

Temat: Reklama pomidorów z Lidl
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

,,Nazywam się Zbigniew...(...) Gospodarstwo rodzinne (...) Uprawa ziemi to
(...)" - i równocześnie w tle odbywa się zbiór pomidorów uprawianych na...
WEŁNIE MINERALNEJ!

Hmmmm...

--
XL

2. Data: 2018-07-31 10:21:30

Temat: Re: Reklama pomidorów z Lidl
Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-31 o 00:04, XL pisze:
> [...]
> (...)" - i równocześnie w tle odbywa się zbiór pomidorów uprawianych na...

Ale wszystko w tej reklamie jest prawdziwe
- Facet nazywa się Zbigniew
- ma gospodarstwo rodzinne
- lubi uprawiać ziemię i inne rzeczy (kto mu broni ?)

powiązanie tych faktów z pomidorami w Lidlu jest tylko nieuprawnionym
domysłem oglądającego.

3. Data: 2018-07-31 10:48:28

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl> wrote:

> Ale wszystko w tej reklamie jest prawdziwe
> - Facet nazywa się Zbigniew

Ma na imię. Jeśli już.

> - ma gospodarstwo rodzinne

Nie rozumiesz terminu ,,gospodarstwo".

> - lubi uprawiać ziemię i inne rzeczy (kto mu broni ?)

W tym spocie NIE MA uprawy ziemi.
Jest wełna mineralna pod szkłem.

> powiązanie tych faktów z pomidorami w Lidlu jest tylko nieuprawnionym
> domysłem

To reklama zrealizowana przez/dla LIDL - o pomidorach uprawianych w WEŁNIE
MINERALNEJ.
Dla LIDL.

> oglądającego.

Obejrzysz reklamę, to może pogadamy. Bo teraz najwyraźniej nie wiesz, o
czym mówisz.

--
XL

4. Data: 2018-07-31 12:21:42

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-07-31 o 10:21, Roman Rogóż pisze:

[NTG]
A może się mylę?
Może jednak jestem głąbem?
Tylko nie próbuj uzasadniać próby dyskusji z tutejszym tępym trollem o
reklamach telewizyjnych w jakiś niedorzeczny sposób, na przykład
dziecinnym tłumaczeniem, że podczas gotowania masz w zwyczaju oglądać w
kuchni reklamy.

--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

5. Data: 2018-07-31 13:04:04

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm <a...@w...pl> wrote:
> W dniu 2018-07-31 o 10:21, Roman Rogóż pisze:
>

> Może jednak jestem głąbem?

Tak.

--
XL

6. Data: 2018-07-31 17:59:57

Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

Uşytkownik Roman Rogóş r...@s...krakow.pl ...

> [...]
> - ma gospodarstwo rodzinne
> - lubi uprawiać ziemię i inne rzeczy (kto mu broni ?)
>
> powiązanie tych faktów z pomidorami w Lidlu jest tylko

Manipulacją. Ale oczywiście masz rację.
Ciekawe tylko czy to pierwsze tego typu "niescisłosci" wyłapane przez
watkotwĂłrczynie w reklamach... :)

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

7. Data: 2018-07-31 20:13:40

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:
> U? 1/4 ytkownik Roman Rog??? 1/4 r...@s...krakow.pl ...

> Manipulacj?.... Ale oczywi?>cie masz racj?(TM).

Nie, nie ma racji.

,,Zbigniew" to nie nazwisko, tylko imię (ale akurat nazwisko też jest tam
podane, tylko nie pomnę).
,,Uprawa ziemi" to nie sadzenie pod szkłem krzaków pomidorów w baloty z
wełny mineralnej nasączone nawozami sztucznymi.
,,Gospodarstwo" to nie są hektary szklarni.

Ta reklama używa tradycyjnych określeń kojarzących się ludziom z naturalną
metodą uprawy pomidorów, podczas gdy tu chodzi o uprawę pędzoną w jałowym
podłożu na syntetycznych nawozach. Istnieje sprzeczność między przekazem
słownym a wzrokowym. Jest to zamierzone - w celu wdrukowania głupim
ludziom, że te lidlowskie pomidory z wełnianego balota pedzone samą
,,chemią" - nie znające słońca i naturalnych zasobów organicznych i
nieorganicznych gleby - są tak samo dobre, jak te z ogródka!

--
XL

8. Data: 2018-07-31 20:19:17

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.07.2018 o 17:59, Budzik pisze:
> Użytkownik Roman Rogóż r...@s...krakow.pl ...

> Manipulacją. Ale oczywiście masz rację.
> Ciekawe tylko czy to pierwsze tego typu "niescisłosci" wyłapane przez
> watkotwórczynie w reklamach... :)

Jako to? Nieścisłości w reklamach?? A to nie są encyklopedyczne fakty
potwierdzone wieloletnimi badaniami?

Ewa

9. Data: 2018-07-31 20:33:08

Od: GalAnonim <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.07.2018 o 20:13, XL pisze:

> Nie, nie ma racji.
>
> ,,Zbigniew" to nie nazwisko, tylko imię (ale akurat nazwisko też jest tam
> podane, tylko nie pomnę).

nie wnikam, bo nie oglądałem, zresztą telewizji kompletnie nie oglądam

> ,,Uprawa ziemi" to nie sadzenie pod szkłem krzaków pomidorów w baloty z
> wełny mineralnej nasączone nawozami sztucznymi.

zależy czy określenie uprawa ziemie było użyte sensu stricto i wtedy to
jest kłamstwo, ale może być użyte sensu largo i wtedy uprawianie ziemi
to potocznie uprawa roślin, bez względu na podłoże

> ,,Gospodarstwo" to nie są hektary szklarni.

a co to jest jak nie gospodarstwo? (poza oczywistą definicją, że
gospodarstwo to jest TYLKO to co XL-ka raczy za gospodarstwo uznać)

A poza tym trzeba być debilem żeby w ogóle oglądać reklamy.

GA

10. Data: 2018-07-31 22:29:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

GalAnonim <s...@s...pl> wrote:

> nie wnikam, bo nie oglądałem, zresztą telewizji kompletnie nie oglądam

To po co się wtrącasz bez orientacji w tym konkretnym temacie? (ret.)

> [...]
> jest kłamstwo, ale może być użyte sensu largo i wtedy uprawianie ziemi
> to potocznie uprawa roślin, bez względu na podłoże

To marketingowa sugestia gospodarstwa rolnego, czyli obszaru ZIEMI ROLNEJ
wraz z zapleczem służącym ROLNICTWU czyli uprawie tej ziemi. Tyle że tekst
o ,,ziemi" w reklamie opisuje szklarnię produkcyjną. Tu o ,,uprawie ziemi"
mowy nie ma - pokazane są pomidory rosnące w SZTUCZNYM podłożu.

> (poza oczywistą definicją, że
> gospodarstwo to jest TYLKO to co XL-ka raczy za gospodarstwo uznać)

Na pewno nie to, co uznaje się za gospodarstwo w tej reklamie.

> A poza tym trzeba być debilem żeby w ogóle oglądać reklamy.

,,Oglądać" można sensu stricto lub sensu largo. Pierwsze jest papką dla
debili, drugie dla filozofów, którzy kontemplują to pierwsze.

--
XL

Ciasto
Ale mleko!