Religa: Lekarze chcą zarabiać 16 000 zł

31. Data: 2007-10-20 17:51:50

Temat: Re: Religa: Lekarze chcą zarabiać 16 000 zł
Od: Wojtek Malina <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Renata napisał:

> Prywatyzacja na pewno wprowadzilaby porzadek i duzo zmienila, ale znowu
> byloby to leczenie tylko dla ludzi zamoznych. Bo kto nie bedzie mial
> pieniedzy nie bedzie sie leczyl proste.

Teraz lecznei jest dla zamoznych. Place miesiac w miesiac na ZUS
"podatek zdrowotny" a jak przychodzi co do czego to musze isc i placic
prywatnie za wizyte czy inna usluge.

Tymczasem moglbym te pieniadze przeznaczyc na prywatne ubecpieczenie na
okreslonych warunkach i miec duza pule uslug "w cenie" jak _rzekomo_ mam
teraz - mam ino uslugi sa ddostepne ww trybie "prosze zajrzec za
miesiuac to moze bedziemy mieli miejsce w kolejce"

32. Data: 2007-10-20 17:52:07

Od: "Renata" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

33. Data: 2007-10-20 17:53:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Oct 2007, Renata wrote:

> Prywatyzacja na pewno wprowadzilaby porzadek i duzo zmienila, ale znowu
> byloby to leczenie tylko dla ludzi zamoznych. Bo kto nie bedzie mial

bzdury gadasz, niestety gadasz jak w spotach wyborczych. Czy na
prawdę nie masz własnego zdania? Szpital prywatny to taki,
który działa w oparciu o prawo spółek handlowych zamiast w opraciu
o ustawę o publicznych zakładach opieki zdrowotnej. Nie oznacza
to, że leczy ludzi bogatych. Szpital niepubliczny tak samo
jak publiczny wykupuje świadczenia w NFZ-cie i chorzy są tak
jak w szpitalu publicznym leczeni bezpłatnie. W Polsce najczęściej
właścielami szpitali prywatnych jest samorząd - innymi słowy
prywatyzacja polega na wykupywaniu długów i udziałów szpitala
np. przez powiat i miasta oraz gminy i przekształcenie szpitala
publicznego w szpital, w którym udziały posiadają odpowiednio
rada lub rady powiatów i rady gmin. W ten sposób samorząd
bezpośrednio ma wpływ na opiekę zdrowotną na swoim terenie
i na ogół dba o swoje placówki. Większość szpitali niepublicznych
tak sprywatyzowanych funkcjonuje sprawnie i bez długów dlatego,
że dbają o niego bezpośrednio podmioty będące właścicielami
oraz przez to, że unika się znacznego stopnia biurokracji
jaka jest w szpitalach publicznych "z mocy ustawy"
Bardzo często jest tak, że chorzy nawet nie wiedząc, że
szpital, który ich leczy jest szpitalem prywatnym a jeśli
odczuwają jakąś różnicę to tylko "na plus".

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

34. Data: 2007-10-20 17:55:02

Od: Wojtek Malina <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Renata napisał:

> Trzeba komus zabrac.

To moze na poczatek takie haslo: KRUS

35. Data: 2007-10-20 17:56:36

Od: "Renata" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jerry" <n...@s...xxx> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Renata" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> zastanów się nad wizytą u psychiatry. skoro we wszystkim widzisz złe
> strony, uważasz że jest źle i bez nadprzyrodzonych sił nic się nie da
> poprawić, to może po prostu masz depresję? /ja mam i się leczę/
Jerry tutaj sie z Toba zgodze. Masz racje leczac sie w polskiej sluzbie
zdrowia predzej mozna nabawic sie depresji czy sie wyleczyc. Masz racje byc
moze ja tez mam juz depresje. Bo wiesz jak idziesz chory do spzitala i chory
z niego wychodzisz dlatego ze nie masz piniedzy to naprawde depresji sie
mozna nabawic.

36. Data: 2007-10-20 17:57:13

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "jerry" <n...@s...xxx> napisał w wiadomości

> Jerry ludzi zdrowomyslacych wsrod polskiego spoleczenstwa, ktorzy
> zgodziliby sie z Twoimi tezami jest naprawde bardzo malo.
> Ty patrzysz z perspektywy warszawskiego szpitala CO, ktory jest jednym
> z najlepszych w Polsce i w ten sposob generalizujesz rozciagajac ocene
> tego szpitala na cala polska sluzbe zdrowia.
> Zyczylabym sobie zeby w Polsce byly same takie szpitale jak CO w
> Warszawie i szpital im. Barlickiego w Lodzi. Niestety takie szpitale
> na mapie Polski naleza do wyjatkow.

a do żadnej z moich wypowiedzi się nie odniesiesz? i czekam aż mnie
przeprosisz za to, że kłamliwie przekręciłaś moją wypowiedź.

37. Data: 2007-10-20 17:59:31

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Oct 2007, Renata wrote:

> Jerry problemy poslkiej sluzby zdrowia to tlyko wymysl moj i Jeffa. Twoim
> zdaniem prof.Kuna i dr Zbigniew Religa wogole sie nie licza i opowiadaja

Renato. Prof. Religa jest kardiochirurgiem i niewątpliwie jest
dla mnie ekpertem i autorytetem jak przeszczepiać serce.
Prof. Kuna jest natomiast pulmonologiem i jest dla mnie dużym
autorytetem (zresztą ma świetne wykłady) jak leczyć astmę oskrzelową.
Ale nie mam pewności czy jeden i drugi zna się na zarządzaniu
opieką zdrowotną. Nie wyobrażam sobie aby pulmonolog przeszczepiał
serce a kardiochirurg leczył astmę. W tym jest problem. Powołujmy
się na autorytety w materii, w której się znają. Prof. Wolszczan
związany z Uniwersytetem w moim mieście jest autorytetem i to
światowym w astrofizyce. Ale na szczęście nie wypowiada się
w innych dziedzinach i za to go także bardzo cenię.

P.>

38. Data: 2007-10-20 18:00:31

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Malina" <w...@g...pl> napisał w
wiadomości news:ffdeu3$qj8$2@inews.gazeta.pl...

> wystarczy, ze poprossi 9000 na ręke ( umowa na 13000 brutto) na
> etacie, to koszt prtacodawcy wyniesie wlasnie 16000 zlotych. z czego
> 7000 to podateczki i zusiczki.
>
> Wiec pewnie o to chodzi.

na to wygląda. i w tym wypadku wszystkie dywagacje o zarobkach trzeba
zacząć od początku. :)

39. Data: 2007-10-20 18:02:02

Od: "jerry" <n...@s...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Malina" <w...@g...pl> napisał w
wiadomości news:ffdfde$qj8$5@inews.gazeta.pl...

> To moze na poczatek takie haslo: KRUS

czemu chcesz okradać biednych polskich rolników?!!!

;)

40. Data: 2007-10-20 18:03:05

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 20 Oct 2007, Renata wrote:

> 16000 zl za ratowanie zycia ludzi to nie przestepstwo.
> Tylko skad te 16000 wziasc? komu zabrac?
> Czy jesli lekarze dostana te 16000 to poziom sluzby zdrowia zeminic sie

urzędnikom w służbie zdrowia. W planowanej (mam nadzieję że nie wejdzie)
ustawie o sieci szpitali szacowano, że 16 mln rocznie będzie potrzeba
wydawać na utrzymywanie instytucji biurokratycznych związanych
z funkcjonowaniem sieci. Wolisz dawać kasę biurokratom czy lekarzom
i pielęgniarkom? Chyba, że produkowanie co raz więcej kadry urzędniczej
w opiece zdrowotnej to sposób na bezrobocie. Bo cóż mamy w szpitalach
teraz - ISO, akredytacje, certyfikaty, akredytacje akredytacji,
papiery? Czy certyfikaty leczą?

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
http://www.am.torun.pl
http://medycyna-i-filozofia.blog.onet.pl/
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

Kwawia dziasla po usunieciu kamienia i boli zab!
Paciorkowce ropne
wegetarianie
alkalizacja organizmu - sciema?
Problemy zoladkowe u mnie i narzeczonej + pytanie o lek