Re: Religia chrzescijanska - religia strachu....

From: "Pajonk Hfat" <m...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Religia chrzescijanska - religia strachu....
Date: Thu, 10 Feb 2000 19:48:26 GMT

"Shaman" <s...@k...net.pl> wrote in message
news:38A27C94.D8607A1C@kki.net.pl...

> samo istnienie Boga-srogiego wladcy gdzie? jest bez sensu - masz na
> myśli wizerunek Boga w Starym Testamencie?? I w sprzeczności z czym??!!!
> LUDZIE PROSZĘ WAS MÓWCIE JASNO, PRECYZYJNIE I KOMUNIKATYWNIE!

Ok. Teraz jasno:

1. Wedlug wiary KK: Bog jest msciwy. Stworzyl grzech, a potem wymaga zeby go
unikac. Za grzeszne zycie skazuje na potepienie. (np jak sie nie przyjmie
chrztu i zyje grzesznie itd). Bog jest idealem stworzenia.

2. Wedlug prawdziwego przeslania Biblii: Bog jest idealna miloscia. Bog nas
kocha. Bog nas stworzyl na swoje podobienstwo. Jestesmy dziecmi Bozymi.

> Uważam, że wszystko bardzo upraszczasz. Przez to co piszesz przeziera
> Bóg jako władca marionetek, który pociąga za sznurki każdego człowieka i
> niezależnie co by człowiek nie zrobił to i tak wyjdzie na to co chce
> Bóg. Naprawdę uważasz, że wykombinujesz sposób rozumowania Boga?

Czy nie jestesmy tylko marionetkami? Spytasz ksiedza dlaczego w wypadku
zmarla ci zona - Bog tak chcial synu... itd. rozumiesz o co mi chodzi?
Please staram sie cie zrozumiec, ale wciaz mam watpliwosci.
Moim zdaniem ta zona umarla dlatego, ze tak sie splotly okolicznosci.
Okolicznosci spowodowane wyborem kazdego czlowieka na ziemi, jej tez, oraz
"mechaniki" biologicznej organizmu (nie mozna zyc bez glowy itp). To ze
umarla to dlatego ze ktos wybral ze wlasnie znajdzie sie tam i wtedy w tym
(zalozmy) samochodzie ktory jechal z przeciwka. I dlatego uwazam ze to my
tworzymy swoja rzeczywistosc a nie Bog. A KK uwaza ze to Bog.

> 1. bo istnienie Boga-srogiego władcy jest bez sensu a księża nie znają
> Bibli

Tak bo Bog nieskonczona milosc <> Bog karzacy potepieniem

> 2. bo Bóg nie stworzył idealnego człowieka

To fakt zly przyklad. Ale nie chce o tym dyskutowac bo to co powiemy rozbije
sie o interpretacje "dziecka bozego".

> 3. bo Bóg wszystko wie a pozwolił zgrzeszyć Adamowi i Ewie
Patrz wyzej

> 2. niby jaki miałby być ten idealny człowiek? I co to za dowód, że KK
> naucza sprzecznie z Biblią??

> O! tu się wreszcie mozemy zgodzić :-)
:-) Dobre i to. Jeszcze 100 postow i zrozumiemy ze mowimy o tym samym :-)
(zart)

Pajonk