Re: Religia, po raz n-ty

151. Data: 2008-09-16 14:03:10

Temat: Re: Religia, po raz n-ty
Od: waruga <w...@g...plll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 11:26:26 +0200, gazebo napisał(a):

> gdyby byla ostatnia to niektore szkoly (moze i wszytskie) wprowadzily
> pewne innowacje, nalezy pisemnie wyrazic zgode na opuszczenie przez
> dziecko szkoly

Jeśli jest ostatnia, dziecko na nią nie uczęszcza, bo rodzice nie chcą, to
jego ostatnią lekcją jest lekcja poprzednia (ale mi wyszło) i idzie po niej
do domu. To tak jak przy podziale na grupy na wf-ie chłopcy mają na 8.00
wf, a dziewczynki np. dopiero po lekcjach, więc mogą przyjść na 9.00 i nie
muszą być w szkole, bo chłopcy mają na 8.00 to one też.
--
waruga

152. Data: 2008-09-16 14:07:15

Od: waruga <w...@g...plll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 11:30:54 +0200, gazebo napisał(a):

> lo matko jak najbardziej, w tym roku _pierwszy raz_ w historii szkoly
> mojej corki rozpoczecie bylo _przed_ msza, za to w rewanzu byly problemy
> z powrotem do domu bez zaliczenia mszy

To u nas w ogóle ewenement, bo do kościoła daleko i ruchliwa drogą, więc
dzieci przychodzą do szkoły i pod opieką nauczycieli (jak na wycieczkę, do
teatru, kina) idą do kościoła, siadają w ławkach klasami i wracają pod
opieką do szkoły.
--
waruga

153. Data: 2008-09-16 14:10:52

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 16:07:15 +0200, waruga napisał(a)
w:<news:1a70nvwzrdoth.gfu1wouahokz.dlg@40tude.net>:

> dzieci przychodzą do szkoły i pod opieką nauczycieli (jak na wycieczkę, do
> teatru, kina) idą do kościoła, siadają w ławkach klasami i wracają pod
> opieką do szkoły.

Rozpoczęcie roku, potem msza... Po co jeszcze wracać do szkoły?

--
Quid leges sine moribus?

154. Data: 2008-09-16 14:13:05

Od: waruga <w...@g...plll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 12:54:20 +0200, Szerr napisał(a):

> Na jakiej podstawie?

Pewnie z braku miejsca najpierw zapewnia się opiekę najmniejszym. U nas
można zapisać do świetlicy dziecko rodziców pracujących. Etat jest tylko na
trzy osoby, więc i ilość dzieci musi być ograniczona, ale jak się jakiś
biedaczek co się nie ma gdzie podziać znajdzie, to go i tak przyjmą.
--
waruga

155. Data: 2008-09-16 14:16:09

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

> Rozpoczęcie roku, potem msza... Po co jeszcze wracać do szkoły?

U nas było:
7.45 zbiórka pod szkołą i pod opieką nauczycieli wycieczka na mszę
8.00 msza, po mszy pod opieką nauczycieli powrót do szkoły
9.00 rozpoczęcie roku

No to my się wyspaliśmy do 8.30 ;-)

Agnieszka

156. Data: 2008-09-16 14:16:29

Od: waruga <w...@g...plll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 14:42:16 +0200, Agnieszka napisał(a):

> A mi się wydaje, że dla takiego szóstoklasisty to by wcale nie było dobrze,
> jakby musiał pół dnia siedzieć z maluchami. Lepiej by było udostepnić takim
> dzieciom (zakładam, że nie stanowią 3/4 ogółu) chociażby czytelnię (dobrze
> by było też salę komputerową, ale to już pewnie fanaberia ;-)).

No więc nasze większe dzieci też za siedzeniem w świetlicy nie przepadały.
Obok była biblioteka, często korzystały więc z czytelni i dostępnego w niej
komputera. A co do pracowni, to pani z informatyki zabierała czasem w celu
odciążenia świetlicy dzieciaki do pracowni.
Jak jest w tym roku nie sprawdzałam dokładnie, jest problem z biblioteką,
bo się wyprowadziła :(
--
waruga

157. Data: 2008-09-16 14:20:55

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 16:16:09 +0200, Agnieszka napisał(a)
w:<news:gaofj6$50t$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

> 7.45 zbiórka pod szkołą i pod opieką nauczycieli wycieczka na mszę

To jest dopiero głupota wielkości galaktyki!
U nas jak świat światem na 8.00 jest msza w kościele, na 9.00 rozpoczęcie
roku w szkole. I nikt z nauczycieli nie wnika, jak (i czy) dziecko dotrze
do kościoła i jak potem do szkoły. To jest sprawa rodziców.

--
Quid leges sine moribus?

158. Data: 2008-09-16 14:21:05

Od: waruga <w...@g...plll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 10:29:18 +0200, krys napisał(a):

> I właśnie o to "inne ramię" chodzi a nie o to, zeby ktoś pracował za
> darmo.

Z innym ramieniem mogę się zgodzić, ale właśnie wypowiedzi są mieli nie
brać pensji, padło też, że jak osoba duchowna to ma non profit pracować. I
ja bronię wersji, że zapłata należy się każdemu, a nie tej, że musi to być
z tej konkretnej skarbonki.
--
waruga

159. Data: 2008-09-16 14:23:34

Od: Szerr <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 16:13:05 +0200, waruga napisał(a)
w:<news:1terqrxb5frgd.d5yva500b2g1$.dlg@40tude.net>:

> Pewnie z braku miejsca najpierw zapewnia się opiekę najmniejszym. U nas
> można zapisać do świetlicy dziecko rodziców pracujących.

Była kilka lat temu w Łodzi z tego powodu afera. Zmieniano rozporządzenie
MENistra nawet:-) Nie może być tak, że świetlica odmawia przyjęcia dziecka.

> ale jak się jakiś biedaczek co się nie ma
> gdzie podziać znajdzie, to go i tak przyjmą.

Ano właśnie.

--
Quid leges sine moribus?

160. Data: 2008-09-16 14:25:12

Od: waruga <w...@g...plll> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 10:26:30 +0200, krys napisał(a):

> A mogło być tak pięknie, salki katechetyczne stoja puste

Nasz nie stoją puste, są nawet bardziej zapełnione niż wcześniej, bo
funkcjonuje w nich świetlica środowiskowa Caritasu czynną do wieczora,
stołówka dla dzieci, parafialna szkółka organowa, gitarowa itp.
Jak gdzieś stoją puste, to tak jak w szkole, po to jest Rada Parafialna, że
można podjąć decyzję jak je wykorzystać.
--
waruga

Mundurki - jak to jest?
jaki prezent dla 7 latka na dzień chłopca?
szkola jezykowa -empik-wrazenia
Projektowany harmonogram obniżenia wieku szkolnego [długie]
Czasopisma dla 13 latka. Jakie?