Religia w I klasie

141. Data: 2005-09-07 12:29:51

Temat: Re: Religia w I klasie
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" ...

> Awanturę. Zapytam o przepis, rozporządzenie itp.

Prawdopodobnie regulamin pracy biblioteki reguluje te kwestie. I nic nie
zrobisz :P. Znaczy można przez RR i dyrekcję wpłynąć na zmianę.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

142. Data: 2005-09-07 12:31:14

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" ...

> Niestety wszystko
> wymaga dobrej woli dyrekcji. Z własnego doświadczenia wiem, że wychodzi na
> "swoje" ta klasa, która ma drążących sprawę rodziców. Dla świętego spokoju
> dyrektor pójdzie na rękę.

Wniosek? Drążyć!

143. Data: 2005-09-07 12:46:07

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" ...

> Jak trzeba, to raban potrafię zrobić. Awantura w pierwszej klasie
> poskutkowała tym, że dziecko - z łaską czy bez - przez kolejne 3 lata
> jednak na tej świetlicy siedziało. To że się paniom nie podobało, było
> widać bardzo dobrze, ale dla mnie najważniejsze było, że syn jest pod
> opieką i na tym się skoncentrowałam. Dobre samopoczucie pań
> swietliczanek nie jest mi do szczęścia potrzebne.

Jeżeli miały przydzieloną opiekę nad dzieckiem, to ich samopoczucie nie ma
nic do rzeczy.

Tak po zastanowieniu, na ile znam od środka pracę szkoły: nie uwierzę, że
nie było wyznaczonego miejsca i opiekuna. Pierwsza rzecz, którą się wbija
belfrowi do łba, to ta, że odpowiadasz za dzieci. Dyżuruj, bo odpowiadasz,
nie puszczaj wcześniej z lekcji, bo... itd. aż do absurdów typu: nie posyłaj
po kredę. To taki aksjomat jest, priorytet i zasada działania.

Natomiast nierzadko są problemy z dopilnowaniem szczegółów, np.
powiadomieniem właściwej osoby (bibliotekarki, świetliczanki), że od do
odpowiada za tego i tamtego ucznia. I jeszcze jedna możliwość, powiadomienie
było, ale właściwa osoba nie skojarzyła, że wizyta Piotrusia w bibliotece
czy świetlicy jest związana ze znanym, ale słabo pamiętanym poleceniem dyra.

> Ale ja jestem awanturna z urodzenia. A co mają robić ludzie, którzy
> nie znają swoich praw? Mają tylko nadzieję, że dziecku nic się nie
> stanie...

Nieznajomość prawa szkodzi.
Czasem trzeba kogoś postawić do pionu, nie ma wyjścia. Ale zawsze na gruncie
prawa.

144. Data: 2005-09-07 12:46:14

Od: "skrzato" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Uważam za znacznie wieksza obłude, kiedy ludzie deklaruja sie jako
> niewierzacy, a w Wigilie radosnie ubieraja choinke, ba! niektorzy
> nawet koledy spiewaja!

Choinka jest akurat zlym przykladem, bo nie jest to wybalazek chrzescijan,
podobnie zreszta jak jajka wielkanonce :> Kiedys co prawda moze nie byla to
choinka, ale drzewko lisciaste bez lsici w zimie of ;)), ktore bylo
ozdabiane, ale to juz raczej drobiazg.
pzdr
skrzato

145. Data: 2005-09-07 12:52:21

Od: "skrzato" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli jesteś wierząca, to żadnych.

Widzisz, z narodzeniem Boga jest tak, ze Jezus nie byl jedynym Bogiem, ktory
urodzil sie w grudniu :> Dwa - trzy dni wczesniej obchodzony jest poganskie
swieto (Yule) narodzin Boga. Kolejna data przejeta przez chrzescijan. To
jest poczatek kola roku.
Pozwole sobie zacytowac kolezanke bardziej oczytana w tym temacie:
"... Kościół katolicki przejął wiele świąt z pogańskiego kalendarza, stąd
niektóre daty zabrzmią dla nas znajomo. Kalendarz katolicki opowiada nam mit
o Słonecznym Bogu.

Był środek ciężkiej zimy. Być może nie potrafimy sobie wyobrazić, czym był
dla ludzi ten okres przez większą część historii: czasem ciemności i leku.
Właśnie wtedy, w najdłuższą noc w roku, samotna matka - Bogini rodzi syna,
który przynosi ze sobą światło i nadzieję. Następuje przesilenie, rodzi się
słoneczny bóg Mitra, Ozyrys, Tammuz i Jezus - słońce wiary. Wszyscy oni
świętują urodziny 25 grudnia. Będziemy śledzić ich losy wraz z losem słońca
i roślinności.

Przesilenie zimowe, moment, od którego słońce zaczyna przesuwać się z
północy na południe, a dni są coraz dłuższe, wypada około 21 grudnia. Wtedy
wiccanie świętują Yule. Byłoby jednak nieporozumieniem odrzucać Boże
Narodzenie dla Yule; w istocie jest to to samo święto, a rozbieżności
wynikają z niedoskonałego kalendarza. ..."
fragment zaczerpniety z strony http://www.wicca.pl/kolo-roku.html
pzdr
skrzato

146. Data: 2005-09-07 13:10:11

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> wrote in
message news:dfmmgf$1l9l$1@news2.ipartners.pl...

> Po pierwsze co innego sakrament, co innego uczestnictwo we mszy św., czy
> innych obrzędach religijnych.

dokladnie. dlatego uczestniczenie w sakramentach to jednak "pozbycie"
sie wlasnej tozsamosci.

iwon(k)a

147. Data: 2005-09-07 13:11:25

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jonasz" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> Obowiązek ma, ale nie ma na to środków.
> W pewnej szkole od 10 lat, gdy została "uroczyście
> oddana dzieciom", w czasie każdego deszczu ustawia się
> na drugim piętrze wiadra na korytarzach i w klasach
> (nie wszystkich ;-) bo kapie z sufitu.
> Co by zrobił dyrektor szkoły u was?
> U nas dyrektor może tylko wysyłać monity do gminy
> i ciułać pieniądze na naprawę (prawie nowego) dachu.

naprawienie dziury w dachu a zajecie sie dziecmi to dla mnie
2 rozne sprawy.

iwon(k)a

148. Data: 2005-09-07 13:24:53

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a wrote:

> dokladnie. dlatego uczestniczenie w sakramentach to jednak "pozbycie"
> sie wlasnej tozsamosci.

Oj, Iwon(k)o, jestes bardziej papieska od papieza ;-)

Kosciol prawoslawny i katolicki uznaja nawzajem wszystkie sakramenty,
tak jest juz od dawna.
Np. w Grecji gdzie jest b. malo katolikow (i malo katolickich kosciolow)
chodza oni na prawoslawne nabozenstwa, przyjmuja tam sakramenty itp.

D.
--
Koniec kazdego nurkowania to sytuacja awaryjna. |
Inaczej kto by chcial wychodzic z wody ? | (c) Konrad Dubiel

149. Data: 2005-09-07 13:26:58

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dunia" :

> [...]
> Np. w Grecji gdzie jest b. malo katolikow (i malo katolickich kosciolow)
> chodza oni na prawoslawne nabozenstwa, przyjmuja tam sakramenty itp.

Jesteś pewna ze chodzi o kościół prawosławny a nie unicki (greko-katolicki)
?
Bo ze unicki - to wiem, a że prawosławny - właśnie nie jestem pewna.

Pozdrowienia.

Basia

150. Data: 2005-09-07 13:27:41

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dunia" <d...@n...o2.pl> wrote in message

> Oj, Iwon(k)o, jestes bardziej papieska od papieza ;-)

no to sie dowiedzialam :) nie wiem tylko co Papiez na to ;))

> Kosciol prawoslawny i katolicki uznaja nawzajem wszystkie sakramenty, tak
> jest juz od dawna.

a to nie wiedzialam. az musze sie kogos zapytac, coby to sprawdzic.
moze Papieza? ;)

> Np. w Grecji gdzie jest b. malo katolikow (i malo katolickich kosciolow)
> chodza oni na prawoslawne nabozenstwa, przyjmuja tam sakramenty itp.

czy to nie jest zaliczone pod dzial "na bezrybiu i rak ryba"?

iwon(k)a

Po dwóch dniach
kiedy do ortodonty
dziecko 3-letnie