problemy w nauce i nie tylko

1. Data: 2005-09-01 19:03:35

Temat: problemy w nauce i nie tylko
Od: "Michał Chodakowski" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zaprzyjaźnione dziecko (dziewczynka, powinna być w 6 klasie, ale jest w 5)
ma bardzo poważne problemy z nauką. Do tej pory bardzo słabo czyta. Ma
trudności ze skupieniem uwagi. W związku z tym ma też trudności z
wypowiedziami ustnymi (nawet w towarzyskiej rozmowie czasem dużo czasu
trzeba, żeby dociec o co jej chodzi). Sprawa jest na tyle poważna, że
spowodowała już raz powtarzanie klasy. Teraz przeszła z 4 klasy do 5, ale
raczej dlatego, że nauczyciele zupełnie nie mają na nią pomysłu i chcą się
jej ze szkoły pozbyć przepychając dalej na siłę.
Poszukuję profesjonalnej pomocy dla dziewczynki. Chodzi mi uczciwego i
bardzo dobrego psychologa i pedagoga, który zorientuje się o co chodzi i
zaproponuje jakąś drogę wyjścia. Dziewczynka już dwa razy zmieniała szkołę.
Obecnie uczy się w prywatnej katolickiej, ale tam wyraźnie też nie potrafią
jej pomóc.
Może ktoś z Was zetknął się z podobnym probleme i potrafi coś doradzić. Będę
wdzięczny za każdą wskazówkę.
Dziewczynak mieszka w Warszawie.

Pozdrawiam,

Michał Chodakowski

2. Data: 2005-09-01 22:58:18

Temat: Re: problemy w nauce i nie tylko
Od: Borek <b...@p...bpp.to.com.remove.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 01 Sep 2005 21:03:35 +0200, Michał Chodakowski <c...@p...pl>
wrote:

> Poszukuj? profesjonalnej pomocy dla dziewczynki. Chodzi mi uczciwego i
> bardzo dobrego psychologa i pedagoga, który zorientuje si? o co chodzi i

Byla badana w poradni psychologiczno-pedagogicznej?

Pozdrawiam,
Marcin Borkowski
--
http://www.bpp.com.pl - programy do terapii pedagogicznej
i diagnozy ryzyka dysleksji

3. Data: 2005-09-02 19:50:04

Od: "Michał Chodakowski" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Byla badana w poradni psychologiczno-pedagogicznej?
>
> Pozdrawiam,
> Marcin Borkowski

Dziewczynka była kilkakrotnie badana przez psychologów.
Wydawane opinie były zgodne w ustaleniach:
- problemy emocjonalne
- dysleksja (m. inn. problemy z analizatorem wzrokowym i słuchowym),
- duże problemy z koncentracją uwagi, ogromne problemy z czytaniem i
pisaniem.
- mały zasób słów
- wysoki poziom inteligencji
- brak motywacji do pracy, w szczególności do nauki ( to co zrobi wymaga od
Agaty mnóstwa wysiłku a efekty są bardzo słabe - oceniane zgodnie z
wymaganiami danej klasy.
Dziewczynka powtarzała klasę drugą - nie przyniosło to niczego dobrego.
Zajęcia w reedukacyjne w szkole przez ostatni rok nie przyniosły efektu.

Macie jakiś pomysł? Dziewczynka narawdę potrzebuje pomocy.

Pozdrawiam,

Michał Chodakowski

4. Data: 2005-09-02 20:43:28

Od: Old Rena <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Chodakowski napisał:
> Dziewczynka była kilkakrotnie badana przez psychologów.
[ciach]
> Macie jakiś pomysł? Dziewczynka narawdę potrzebuje pomocy.

Pewna daleka znajoma posyłała swoją córkę na zajęcia usprawniające
prowadzone metodą Denisona. Nie mam z nią niestety kontaktu. Dziewczyna
teraz studiuje. A bardzo długo to mama jej czytała lektury i podręczniki
(bodaj jeszcze wtedy, gdy dziecko było w wieku gimnazjalnym).
Nie wiem, gdzie obecnie w Warszawie takie zajęcia się odbywają.

Kilka lat temu w budynku domu dziecka na Korotyńskiego 13 (Ochota) był
ośrodek socjoterapii Towarzystwa Rozwijania Aktywności Dzieci "Szansa"
(http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=5354).
Byłam tam z moim synem - kontrolnie - by sprawdzić, czy nie potrzebuje
ćwiczeń usprawniających, prowadzonych tam odpłatnie. Syn jest
dyslektykiem, ale nie w takim stopniu, jak opisywana przez Ciebie
dziewczynka. Osoby, które rozmawiały ze mną i z Marcinem zrobiły na mnie
wrażenie sensownych i profesjonalnych (np. pani Iwona Król). Może warto,
by Twoi znajomi zorientowali się, czy Towarzystwo nadal prowadzi zajęcia
reedukacyjne.

Old Rena
[Renata Gierbisz]

5. Data: 2005-09-02 21:28:01

Od: "yaga" <y...@p...portal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Old Rena" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Kilka lat temu w budynku domu dziecka na Korotyńskiego 13 (Ochota) był
> ośrodek socjoterapii Towarzystwa Rozwijania Aktywności Dzieci "Szansa"
> (http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=5354).

Towarzystwo Rozwijania Aktywności Ruchowej Dzieci "Szansa" mieści się dalej
na Ochocie, ale na Grójeckiej 79.
Telefon 824 37 02.
Choć wydaje mi się, że ośrodka socjoterapii już nie prowadzą.
Najlepiej zadzwonić i zapytać.

Yaga&Kasia (15.08.2002)

6. Data: 2005-09-03 19:35:04

Od: "Michał Chodakowski" <c...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dziękuję. Będziemy dzwonić i dowiadywać się.

Pozdrawiam,

Michał Chodakowski

zajecia dodatkowe-zielona góra
załamka-dentysta i dziecko :(