Pierwsza klasa

1. Data: 2005-08-30 09:04:38

Temat: Pierwsza klasa
Od: "GochaBielsko" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Pytanie kieruje do doświadczonych Rodziców - Czy odbyliście rozmowe ze
swoimi dzieciakami przed pierwszą klasą? Co im powiedzieliście?

pozdrowienia
Gocha

2. Data: 2005-08-30 10:23:15

Temat: Re: Pierwsza klasa
Od: "Ewa" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GochaBielsko" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> pozdrowienia
> Gocha
> Rozmawiałam z całą swoją trójką przed pierwszą klasą: jak siedzieć
grzecznie w ławce, słuchać nauczyciela i wykonywać jego polecenia. Myślałam,
że to wystarczy, ale nie powiedziałam o życiu w grupie rówieśniczej i to był
błąd. Dzieci swoimi sposobami zaczęły walczyć o swoje miejsce w grupie. No i
horror......... Pedagog, pedagog i znów pedagog. ( Z chłopcami było gorzej).
Pewnie dlatego poważniejsze rozmowy zaczęły się dopiero w pierwszej klasie.
Generalnie nie tego nauczyły się dzieciaki, czego bym oczekiwała. Musiałam
odkręcać rózne ciekawe historie opowiadane przez rówieśników moim maluchom.
ewka.

3. Data: 2005-08-30 22:34:41

Od: "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Generalnie nie tego nauczyły się dzieciaki, czego bym oczekiwała. Musiałam
> odkręcać rózne ciekawe historie opowiadane przez rówieśników moim

Oj zaniepokoiłaś mnie. Czy możesz podać jakieś szczegóły i napisać, co teraz
byś im powiedziała?
Czy Twoje dzieci chodziły do zerówki?

Ewa

4. Data: 2005-08-31 09:53:14

Od: "Ewa" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EwaP" <e...@b...wroc.usun.to.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Czy Twoje dzieci chodziły do zerówki?
>
> Ewa
>
> Jasne, że chodziły do zerówki. Tam jednak była mniejsza grupa i lepiej
"strzeżona" przez nauczyciela. W pierwszej klasie nikt już nad nimi tak nie
czuwa, na przerwy wychodzą same. Dzieci jak wiadomo są z różnych rodzin. Mam
nieszczęście mieszkać w jednej z "lepszych" dzielnic:( Więc walka o pozycję
w grupie odbywa się na przerwach, uświadamianie pseudoseksualne również.
Nie... publiczne szkoły są żałosne. Mam jeszcze jednego malucha (1,5 roku),
trudno zapożyczę się, ale nie puszczę córki na takie "nauki".
Ewka.

"zerówka"
14 latek
Czym zmyć klej z plastra opatrunkowego?