Religia w I klasie

11. Data: 2005-09-05 13:22:23

Temat: Re: Religia w I klasie
Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki dziewczyny!

Mam zatem kilka tytułów ... będzie co robić w długie jesienne wieczory :)

Pozdrawiam,
Nela

12. Data: 2005-09-05 13:29:30

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nela Młynarska <n...@s...pl> napisał(a):

> Nie znam programu, ale ja z definicji nie posyłam. Bez względu na program,
> tak naprawdę to nie wierzę aby katechet(k)a była w stanie mówić do dzieci
> ze świadomością, że są wśród nich dzieci osób niewierzących.

I słusznie nie mają. Co dzieci niewierzących mają robić na religii?
Religia to nie religioznawstwo dla dzieci. Dziecko jest na lekcjach
przygotowywane do pewnych obrzędów, do których wiara jako taka jest
raczej niezbędna.

BTW -- w klasie młodego większość dzieci nie chodzi na religię. Nie
zauważyłam żeby byli gnebieni.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

13. Data: 2005-09-05 13:55:39

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> napisał

> Chciałabym się dowiedzieć, jaki jest mniej więcej program religii w I
> klasie szkoły podstawowej?
[...]

Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.
Poczekam jeszcze na głos dziecięcia w tej sprawie.
Dziś była pierwsza lekcja religii i młoda ma się zastanowić, czy chce
chodzić czy nie.

PozdrawiaM

14. Data: 2005-09-05 13:58:33

Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-09-05 15:29:30 +0200, siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> said:

> BTW -- w klasie młodego większość dzieci nie chodzi na religię. Nie
> zauważyłam żeby byli gnebieni.

Nas jest dwóch ;-) W przedszkolu był sam i też nie był jakoś prześladowany.
Miał tylko (zresztą najlepszego kumpla) głęboko katolicko uwarunkowanego
i przychodził z tekstami o piekle i bozi do domu. Tumaczyłam ... wyjaśniałam,
ale jakoś chyba mi nie dowierzał (mój syn, nie kolega).

Pozdrawiam,
Nela

15. Data: 2005-09-05 13:59:45

Od: Nela Młynarska <nela@se(_)curity.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-09-05 15:55:39 +0200, "Nixe" <n...@f...peel> said:

> Dziś była pierwsza lekcja religii

Heh ... u nas też. Tyle, że Piotrek nie poszedł.

Pozdrawiam,
Nela

16. Data: 2005-09-05 14:35:31

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nela Młynarska" <nela@se(_)curity.pl> wrote in message

> Nie znam programu, ale ja z definicji nie posyłam. Bez względu na program,
> tak naprawdę to nie wierzę aby katechet(k)a była w stanie mówić do dzieci
> ze świadomością, że są wśród nich dzieci osób niewierzących.

a po co ma mowic z ta swiadomoscia? w koncu na religie chodzi sie
po to, zeby poznac swoja wiare. jesli sie jej nie "posiada" po jasnego
grzyba posylac na nia dziecko?

iwon(k)a

17. Data: 2005-09-05 14:38:37

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message

> Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc.
> Poczekam jeszcze na głos dziecięcia w tej sprawie.
> Dziś była pierwsza lekcja religii i młoda ma się zastanowić, czy chce
> chodzić czy nie.

uwazasz, iz ocena na podswteie jednej lekcji (malego dziecka) jest rozsadna
jesli
chodzi o taka decyzje? imo w ogole nie powinnas posylac
na religie jesli jestescie niewierzacy, bo po co? jesli chcesz
cos nauczyc dziecko o roznych kosciolach czy wyznaniach to moze
religioznawstwo (podobno ten przedmiot mial byc "zamiast") jest
lepsze.

iwon(k)a

18. Data: 2005-09-05 15:20:15

Od: Miklo <m...@s...sio.bestiales.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Sep 2005 14:36:18 +0200, skrzato napisał(a):

> Na religie dziecka bym
> nie poslala. Zreszta nie wyslalabym jej tez na nauki innych wyznan, bo kazde
> ciagnie w swoja strone i trudno miec o to pretensje. Narazie jej wiedza
> pozostaje w moich rekach.

Heh. Jakiego jesteś wyznania? Jeśli innego, niż rzymsko-katolickie, to
faktycznie religia dla tego wyznania może nie być dobrym pomysłem. Jeśli
jednak jesteś wyznania rzymsko-katolickiego, to Twój wywód jest sprzeczny
:)

--
Miklo,
Wika 6, Antek 4.5, Zuzia 16m

19. Data: 2005-09-05 16:08:08

Od: "Wioletta" <w...@w...nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jonasz" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Twoje dziecko się dowie, że jeśli nie było ochrzczone,
> to czeka je piec ognisty razem z plewami, i że ma na
> rękach krew niewinnie ukrzyżowanego Boga.

No i po co ten sarkazm? Naprawde nie jest az tak zle.

Wioletta.

20. Data: 2005-09-05 16:22:49

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dfhl9f$p5m$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> uwazasz, iz ocena na podswteie jednej lekcji (malego dziecka) jest
> rozsadna jesli chodzi o taka decyzje?

To nie chodzi o to, czy decyzja jest rozsądna czy nie, bo jak można od
7-latki zachłyśniętej nowym środowiskiem i sytuacją, wymagać rozsądku? ;-)
Bardziej chodziło mi o to, że jeśli Martyna będzie chciała chodzić po prostu
dla samej przyjemności, bo jest fajnie i wg niej fajne rzeczy się robi, to
dlaczego nie? Nie chcę nic na siłę. Co innego, gdybyśmy byli zupełnie innego
wyznania, ale tak nie jest.

> imo w ogole nie powinnas posylac
> na religie jesli jestescie niewierzacy, bo po co?

Dlatego, że naiwnie sądziłam, iż dziecko pozna tam przede wszystkim historię
chrześcijaństwa, Biblię itp.
Że nauczy się_czym_jest katolicyzm, a nie tylko_jak_się go praktykuje.
Dzięki grupie rozwiały się moje wątpliości.

Tego jeszcze nie ma w programie :)

--
PozdrawiaM

Po dwóch dniach