Re: Rencisci...?

Data: 2001-05-10 20:44:42
Temat: Re: Rencisci...?
Od: "JC" <J...@t...de>

"Radoslaw Tatarczak" <r...@z...olsztyn.tpsa.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:9dc25p$bq$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "JC" <J...@t...de> napisał w wiadomości

> Eee tam to jest raczej tepy szpikulec do lodu ;)

> I tylko o to stwierdzenie mi chodzi, jesli nie wzmocni sie takiego
> systemu, to zwiekszanie sie ilosci emerytow i czas pobierania
> swiadczen (zyje sie nam coraz dluzej, a u Ciebie to maja dodatkowo
> lepsza opieke zdrowotna) moze zdestabilizowac budzet, kazdy budzet.

Tak, moja siostra pracuje w domu starców - jest pielęgniarką - a więc
wiem co nie co ile tu ludzie lat dożywają podtrzymywani środkami
medycznymi. Rentę płaci się do końca życia.
A społeczeństwo (średnia wieku) jest stare - a to kosztuje.

> Moze takie programy rent zakladowych, stana sie i w Polsce popularne.
>
> Chyba wyrastam na jakiegos Lewiatana, co zjada dyskutantow ;))
> Plotki o mojej wiedzy sa zdecydowanie przesadzone :)

> W Polsce skladka na ZUS (okolo 45%, ale w tym sie miesci skladka takze
> na PFRON, i kilka innych drobiazgow) tez jest placona po polowie przez
> pracobiorce i pracownika. Jest to dzielone potem miedzy panstwowy ZUS
> i prywatne Fundusze emerytalne. Natomiast skladka "zdrowotna" jest
> ukryta w podatku dochodowym i wynosi marne 7,75%.
>
> Te 7,75% odnosi sie do KChr (samorzadowe), czyli do upolitycznionej
> [...]

Dodam tylko, że jako pracodawca, te 41,30 % płacę sam za siebie
z mojego zysku.

pozdr. - Józek