Re: Renty i co się należy...

From: M <n...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Renty i co się należy...
Date: Fri, 03 Oct 2003 14:51:43 +0200
Sender: n...@o...pl@pb201.bielsko.cvx.ppp.tpnet.pl

Moze ja zostalem zle zinterpretowany. Pieniadze wyplacane (uzywajac
Panskiej terminoligii) "kalece" to nie jest nagroda za to ze ow
"kaleka" ma ubytek na zdrowiu. To srodki, dzięki którym w ogóle może
(przynajmniej teoretycznie) przetrwac.

Czy majac rente zrezygnowalby Pan z niej i wolal prace stroza za 300
zl miesiecznie? Rozumiem ze taka praca to szanasa na podnoszenie
kwalifikacji i tym podobne bzdury. To co Pan pisze to bzdury niestety.
Prosze sobie wyobrazic ze osobiscie wole liczyc na listonosza a nie
pracowac np. na budowie bo by sie skonczylo to tylko w jeden sposob -
moim zejsciem. Innej pracy dla inwalidy tutaj nie ma. Rozumiem ze Pan
tego... nie rozumie. Jesli bede mial zagwarantowane ze wprawdze po
podjaciu pracy renta bedzie zawieszona ale gdy ja strace lub pogorszy
mi sie stan zdrowia to ja odzyskam, ze sama weryfikacja bedzie uczciwa
- to owszem moge sie z Panem zgodzic.

Jesli sa jakies inne oferty pracy opieraja sie one na warunku ze dana
osoba MUSI pobierac rente - wiaze sie to z mniejszymi kosztami dla
danej firmy. Dla osob ktore straca rente taka praca bedzie juz poza
zasiegiem. W sumie pozbawia sie inwalidow JEDYNEGO atutu jaki mieli do
tej pory na rynku pracy. Nie sadzi Pan, ze ludzie ktorzy zostali
postawieni pod sciana zmuszeni zostana czepiac sie kazdej pracy
fizycznej co odbije sie na ich zdrowiu...

Kierujac sie Pana logika... "panstwa nie powinno obchodzic..." ale
niestety "kaleki" to tez obywatele tego kraju. Im powinno sie pomoc.
Prosze nie mowic mi tu o samorzadach, wladzach lokalnych i pomocy
społecznej. Przerabialem to na przykladzie moich znajomych dotknietych
w jeszcze wiekszym stopniu kalectwem niz ja. To tylko puste hasla i
nic wiecej. Pytam sie skad osoba chora ma wziasc na lekarstwa? Wie Pan
chyba ze w Polsce mamy bezrobocie? Kto pomoze takiej osobie znalesc
prace? Pan? Rząd RP ? chyba nie... Najlepiej zabrac i nie zaoferowac
nic w zamian. Tego wlasnie chce Pan Hausner. Jest wiele osob ktore
chce pracowac. Wiem to i po sobie i po znajomych jak i po ludziach z
ktorymi sie stykalem kiedys dzialajac w fundacji ON. Ludzie Ci chca
pracowac, ale nie sa konkurencyjni na rynku pracy. Sa nikim. Jak wiele
osob jest w ogole niewyksztalcona bez studiow nawet bez szkoly
sredniej z racji swej niepelnosprawnosci?

Jedyne co im zostalo to renta i strach ze ja straca. Ja osobiscie nie
czuje sie "kaleka". Chce zyc jak normalny czlowiek, pracowac i
przyczynic sie do utrzymania rodziny. mam jednak swiadomosc swojego
coraz gorszego zdrowia, mam swiadomosc ze za kilka lat nie bede w
stanie pracowac. Ja naprawde chce pracowac ale nie kosztem mojego
"zdrowia". W poprzedim liscie pisalem ze proponowano mi stanowisko za
jakas kwote. To byly warunki ogolne ale podan bylo wiele i nawet na ta
pensje za 320 zl nie zalapalem sie. Uwaza Pan, ze jak zlikwiduja renty
dla takich ludzi jak ja, pracy bedzie wiecej? Cos sie zmieni? Mysle ze
nic sie nie zmieni az do kolejnego genialnego pomyslu Pana Ministra.

Pisze pan, ze "Inwalidzie powinna pomagac rodzina a nie panstwo"...
mam kolege - niewidomego. Jest jak sie Pan domysla bezrobotny. Bez
przyszlosci, bez perspektyw. Zyje z dnia na dzien. Mama jego odeszla
kilka lat temu. W domu ojciec, macocha i kilkoro ich dzieci. Dwa
pokoje z kuchnia. Wie Pan czemu ta rodzina trzyma w domu niewidomego?
Bo on ma rente. Banal, prawda? gdy ja straci a ma szanse bo jest po
technikum, zna sie na komputerach itp... w sumie ma duza wiedze...
wiec szansa ze straci rente bo teoretycznie moze pracowac. Wie Pan co
sie wowczas z nim stanie ? Prosze mi wierzyc ze nie tylko w serialu o
"Kiepskich" zrodlem utrzymania moze byc renta.

Ja nie ZADAM, nie krzycze. Ja boje sie swoja przyszlosc, o swoja
egzystencje ale kogo to obchodzi?

Tomek