Risotto.

1. Data: 2002-03-20 07:16:02

Temat: Risotto.
Od: "Piotr Szuta" <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o przepis na ciekawe risotto.

Piotr Szuta

1. Data: 2002-03-20 09:04:35

Temat: Re: Risotto.
Od: "Kasia Sobkowiak" <k...@a...thx-za-spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Szuta" <lampik(at)polbox.com> napisał

> Bardzo proszę o przepis na ciekawe risotto.

ja uwielbiam z prawdziwkow :)))

Grzyby (najlepiej nie kupne i nie suszone tylko zaraz po zerwaniu ;)))
mniammmmmm :) podduzic na oliwie. razem z czosnkiem wycisnietym i cebulka
(ile sobie zyczysz :). W garze ugotowac wyz, najlepiej na tej wodzie na
ktorej wczesniej obgotowywales grzyby albo na wywarze z borowikow.

Do ryzu, jak juz jest na wpol ugotowany wrzucasz grzyby, maslo, parmezan
i podlewasz troszke mlekiem.

Oczywiscie sol i pieprz wg uznania co do ilosci.

Jak odgrzewasz to zawsze na mleku jest wtedy suuuper pyszny :)

ja uwielbiam duuuuuzo sera :)))))) jak dorzucisz mozarelle to sie
pysznie i pieknie ciagnie :))))

Smacznego :)

Kasia Sobkowiak

--
... Katarzyna Sobkowiak ... ... k.sobkowiak(@)atelier.pl ...
... Wirtualny Gdańsk ... http://www.wirtualny.gdansk.pl/ ...

1. Data: 2002-03-20 23:18:33

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia Sobkowiak" <k...@a...thx-za-spam.pl> napisał w
wiadomości news:a79i3u$f8v$1@news.tpi.pl...

> [...]
> mniammmmmm :) podduzic na oliwie. razem z czosnkiem wycisnietym i cebulka
> (ile sobie zyczysz :). W garze ugotowac wyz, najlepiej na tej wodzie na
(ciach)

Ryzu do risotto sie nie gotuje. Nie tak dawno byl watek o risotto, byly
podane przepisy (w tym na risotto z prawdziwkami) Radze zajzec do archiwum.

Kasia L.

1. Data: 2002-03-20 23:31:56

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia L." <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Oczywiscie zajrzec nie zajzec, sory

Kasia L.

1. Data: 2002-03-21 08:56:09

Temat: Re: Risotto. alla polacca
Od: <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pan Kurt Scheller, który szefuje kuchni hotelu Sheraton w Warszawie, jawi
mi się jako absolutny geniusz kulinarny. Pasjami czytuję jego przepisy w
magazynie &#8222;Gazety Wyborczej&#8221; . No i pewnego razu znalazłam opis
przygotowywania potrawy pod nazwą na risotto. Danie to znałam dotychczas
jako okrutną paciaję z rozgotowanego ryżu z równie mało interesującymi
jarzynami.
Tymczasem w wersji mistrza risotto składa się z ryżu najpierw przesmażonego
na tłuszczu z cebulką ( może być masło, może być oliwa) , podlanego kieliszkiem
białego wina i rosołem (może być z kostki), a następnie podduszonego. To
jest baza. Bardzo ważny jest gatunek używanego ryżu : wyłącznie ryż sypki i to
najlepiej najtańszy. Na pewno potrawa nie uda się przy ziarnie typu
precooked czyli wstępnie podgotowany. Wykluczony jest więc ryż &#8222;Uncle
Ben&#8217;s&#8221; i
ryż w torebkach do gotowania.
Kiedy ryż w garnku o grubym dnie zrobi się już półmiękki, dodaje się warzywa
i resztę bulionu i dogotowuje potrawę. Warzywa powinny być lekko twardawe.
Przed podaniem dodaje się kawałek masła , i tarty ser. Oczywiście w
przepisie oryginalnym parmezan . Można zamiast warzyw dać grzyby, będzie to
risotto con i funghi . Można przygotować ryż na czerwonym winie &#8211; wówczas
raczej bez wkładki warzywnej .
No i arcydzieło , wykoncypowane podczas pobytu w Polsce: risotto alla
polacca .Zacząć należy od podsmażenia na maśle pokrojonych w kosteczkę
buraków podlanych następnie bulionem i duszonych trzy &#8211; cztery minuty. W tym
momencie łączy się buraczki z bazą ryżową, gotuje całość jeszcze dłuższą
chwilę tak, był ugotowany, ale lekko twardawy. W tym momencie dodać trzeba
kwaśnej śmietany, zamieszać, zagotować, dołożyć łyżkę masła i pokruszony
twaróg. Cytuję mistrza: &#8222;Zasada przyrządzania risotta pozostaje zawsze ta
sama, ale składniki można kombinować dość dowolnie, istnieją setki wersji, a
każdy może komponować nowe, własne&#8221;. Czapki z głów i do kuchni marsz !

1. Data: 2002-03-21 11:49:35

Od: "B.Caccia" <c...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ciekawe to nie wiem, ale proste i szybkie. Gdy lodówka pusta to robi
risotto z groszkiem:

Drobno pokrojoną cebulkę podsmażam na masełku z oliwą do tego wrzucam ryż
(najlepiej Gallo - specjalny do risotto). Do tego wlewam trochę białego
wytrawnego wina i duszę (mieszając od czasu do czasu). Gdy płyn wsiąknie
podlewam rosołem (może być z kostki) - tylko tyle, żeby lekko przykryć ryż.
I znowu gdy ryż wchłonie płyn dolewam rosołu ( w sumie ok. 3 razy). Do
ostatniej dawki rosołu dorzucam trochę szafranu. Risotto solę i pieprzę. Gdy
ryż wchłonie rosół dorzucam starty parmezan. Całość mieszam i dorzucam
groszek z puszki.
Po podaniu już na talerzu jeszcze raz posypuję parmezanem.

Pozdrawiam

Beata

1. Data: 2002-03-21 20:16:37

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

(ciach)
najlepiej najtańszy. Na pewno potrawa nie uda się przy ziarnie typu
> precooked czyli wstępnie podgotowany. Wykluczony jest więc ryż
&#8222;Uncle Ben&#8217;s&#8221; i
> ryż w torebkach do gotowania.
(ciavh)

Wlosi maja specjalny ryz do risotta, najlepszy jest Carnaroli ale Arborio
tez moze byc. Ten ostatni jest do kupienia w Polsce w supermarketach.

Kasia L.

1. Data: 2002-03-21 22:06:46

Od: "Kasia L." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "B.Caccia" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
> Czy ciekawe to nie wiem, ale proste i szybkie. Gdy lodówka pusta to robi
> risotto z groszkiem:

Troche inna wersja z groszkiem - risi e bisi

30 dkg ryzu
30 dkg mlodego zielonego groszku
2 lyzki masla
5 dkg boczku
1 mala cebula
zielona pietruszka drobno pokrojona
starty parmezan

-na patelni na 1 lyzce masle podsmazyc na zloto drobno pokrojona cebule i
boczek
-dodac zielony groszek, najlepiej swiezy (to juz niedlugo:) ale mrozony tez
moze byc (nalezy go wczesniej przeplukac ciepla woda i odsaczyc) oraz
chochle rosolu i gotowac na bardzo malym ogniu przez ok.10 min.
-dodac ryz, i kolejna chochle rosolu, gotowac przez ok 20 min co pewien czas
dolewajac rosol
- gdy gdy plyn wsiaknie juz w ryz i odparuje zdejmujemy z ognia, dodajemy
pozostale maslo pietruszke i parmezan i trzymamy pod przykryciem przez 2-3
min. i gotowe.

Smacznego

Kasia L.

Prośba - adres www gdzie można sciągnąć program do przepisó kulinarnych
a co z aloesu?i z agawy?
HELP!!!!
tiramisu
W takiej kuchni nawet najgorsze potrawy smakują wspaniale