Re: Robakks gada ze zdumionym o 1'0

11. Data: 2010-02-13 18:57:54

Temat: Re: Robakks gada ze zdumionym o 1'0
Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hl6s8i$emd$1@inews.gazeta.pl...
> Jak nazywa się przeliczona liczba najbliższa znaczka z lewej strony?
> wszystkie || nic

Nie będzie znaczka bo WSZYSTKIE będą przeliczone.

> I co tam pisze? Podają algorytm czy same przymiotniki?
> Edward Robak* z Nowej Huty

O jaki algorytm chodzi. Nie umiesz czytać?

12. Data: 2010-02-13 19:08:08

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Nie będzie znaczka bo WSZYSTKIE będą przeliczone.

LOL
Przecież znaczek nie wyparował. Skoro po lewej są wszystkie liczby
przeliczone to któraś musi być najbliżej znaczka. Jaka to liczba? :-)

> O jaki algorytm chodzi. Nie umiesz czytać?

Chodzi o algorytm tworzenia elementów tego zbioru.
Bez algorytmu skąd wiesz czy to w ogóle jest zbiór?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

13. Data: 2010-02-14 10:38:58

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież znaczek nie wyparował. Skoro po lewej są wszystkie liczby
> przeliczone to któraś musi być najbliżej znaczka. Jaka to liczba? :-)

Nie będzie znaczka ponieważ WSZYSTKIE będą po lewej stronie i nie będzie miał co
rozdzielać

> Chodzi o algorytm tworzenia elementów tego zbioru.
> Bez algorytmu skąd wiesz czy to w ogóle jest zbiór?
> Robakks

Myślałem że wielki matematyk Robak będzie wiedział co to jest zbiór liczb
rzeczywistych i sam poda algorytm. Jak widac nie wie.

14. Data: 2010-02-15 06:13:39

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Nie będzie znaczka ponieważ WSZYSTKIE będą po lewej stronie
> i nie będzie miał co rozdzielać

0,99999999... <= wszystkie cyfry 9 po prawej stronie zmaczka ","
zwanego przecinek
Mnożymy to rozwinięcie 0,(9) = 0,99999999... przez *10 <step1>
w czasie połówkowym:
krok1: 0,99999999... *10 = 9,99999999...
krok2: 9,99999999... *10 = 99,9999999...
krok3: 99,9999999... *10 = 999,999999...
krok ostatni:
...99999999,9 *10 = ...999999999, <= wszystkie cyfry 9 po lewej
stronie zmaczka "," zwanego przecinek
...999999999, = (9) <= To liczba całkowita, a więc przecinek na
końcu poza ostatnią cyfrą można pominąć.
Wszystkich pozycji jest tyle ile liczb w zbiorze liczb naturalnych, a więc N.

> Myślałem że wielki matematyk Robak będzie wiedział co to jest
> zbiór liczb rzeczywistych i sam poda algorytm. Jak widac nie wie.

Nie jestem wielkim matematykiem lecz zwykłym miłośnikiem mądrości,
który wie, że matematyka to podzbiór języka potocznego zajmujący się
liczebnikami i relacjami.
Liczby rzeczywiste to liczby osiowe, a więc takie, które mają swoją
reprezentację na osi liczbowej Kartezjusza. Odwzorowania liczb
osiowych tworzą różnoliczne zbiory liczb rzeczywistych w zależności
od systemu zapisu. Inną moc (ilość elementów) ma zbiór liczb
rzeczywistych r=a/b dla a i b ? N
Inną moc mają zmiennoprzecinkowe zbiory liczb rzeczywistych
a,b dla ilości pozycji znaczących przed i po przecinku równej ilości
liczb w zbiorze liczb naturalnych, a więc N - w zależności od systemu zapisu: Jeszcze
inną moc mają
te zbiory liczb rzeczywistych
w których a i b należą do innej dziedziny niż N, a wszystkie te moce
są przeliczalne rachunkiem prawdopodobieństwa.
Zbiory liczb rzeczywistych w zapisie dwójkowym, dziesiętnym,
szesnastkowym, innym - mają różną moc, więc gdy ktoś powołuje
się na zbiór liczb rzeczywistych, to powinien sprecyzować:
który zbiór R ma na myśli.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

15. Data: 2010-02-15 10:06:06

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ...999999999, = (9) <= To liczba całkowita, a więc przecinek na
> końcu poza ostatnią cyfrą można pominąć.
> Wszystkich pozycji jest tyle ile liczb w zbiorze liczb naturalnych, a
> więc N.

To nie jest liczba tylko ciąg dziewiątek
> [...]
> szesnastkowym, innym - mają różną moc, więc gdy ktoś powołuje
> się na zbiór liczb rzeczywistych, to powinien sprecyzować:

Liczb rzeczywistych na odcinku (0;1) jest tyle ile punktów na odcinku (0;1) czyli
continuum

16. Data: 2010-02-15 10:22:45

Od: Maciej Woźniak <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdumiony" <z...@j...pl> napisał w wiadomości

> Liczb rzeczywistych na odcinku (0;1) jest tyle ile punktów na odcinku
> (0;1) czyli continuum

Jeśli uznać aksjomaty teorii mnogości, to owszem.
A jesli ich nie uznać, to niekoniecznie.

17. Data: 2010-02-15 11:10:22

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Woźniak" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> Jeśli uznać aksjomaty teorii mnogości, to owszem.
> A jesli ich nie uznać, to niekoniecznie.

A co w zamian?

18. Data: 2010-02-15 11:48:55

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
| "Maciej Woźniak" <m...@w...pl>

każdy przeliczony ciąg cyfr tworzy liczbę.

| A co w zamian?

W zamian za uczenie się na pamięć idiotycznych mantr przezywanych
słowem "aksjomaty", proponuję aby użyć dedukcji w oparciu o pewniki.
Matematyki się nie wymyśla, ale odkrywa -- dokładnie tak samo
jak prawa fizyczne się odkrywa, a nie wymyśla.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

19. Data: 2010-02-15 12:06:09

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> każdy przeliczony ciąg cyfr tworzy liczbę.
> Edward Robak* z Nowej Huty

Liczba musi mieć pierwszą i ostatnią cyfrę

20. Data: 2010-02-15 12:16:51

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Liczba musi mieć pierwszą i ostatnią cyfrę

Dokładnie tak samo jak przeliczone korale na sznurku
mają pierwszy koralik i ostatni przeliczony koralik.
Pierwszy jest ostatnim od końca, a ostatni pierwszym.
Robakks

ZNOWU.......
TW UND TW
Komputer i decyzje cd