Re: Robakks gada ze zdumionym o 1'0

1. Data: 2010-02-13 12:51:28

Temat: Re: Robakks gada ze zdumionym o 1'0
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hl60dt$qes$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Jakie samozaprzeczenie ? Nie ma ostatniego bo jest ich
> nieskończenie wiele, tyle ile elementów LP.

"nieskończenie wiele" koralików nawlekanych po kolei aż do
wyczerpania zbioru koralików oznacza, że zawsze któryś koralik
był ostatni. Stwierdzenie, że "nie ma ostatniego" nie dotyczy
tego konkretnego zdarzenia. Nie pytam, czy znasz jakąś teorię,
w której orzeka się bez uzasadnienia prawdziwości, że zbiór
liczb naturalnych nie ma ostatniego elementu ale pytam o ten
konkretny przykład: koraliki były nawlekane po kolei i zawsze
któryś koralik był ostatni. To URODA sznurka:
patrząc od końca, który trzymasz w palcach zawsze któryś koralik
jest pierszy = ostatni od końca. :-)

> Liczby rzeczywiste z przedziału (-1;1)
> Po prostu nie potrafisz odpowiedzieć

Co to jest : "Liczby rzeczywiste z przedziału (-1;1) "
Jakim algorytmem wyznaczasz tę dziedzinę
i w jakim systemie zapisu?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

2. Data: 2010-02-13 14:09:17

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> "nieskończenie wiele" koralików nawlekanych po kolei aż do
> wyczerpania zbioru koralików oznacza, że zawsze któryś koralik
> był ostatni. Stwierdzenie, że "nie ma ostatniego" nie dotyczy

Nie da się wyczerpać zbioru koralików nawlekając jeden za drugim

> Co to jest : "Liczby rzeczywiste z przedziału (-1;1) "
> Jakim algorytmem wyznaczasz tę dziedzinę
> i w jakim systemie zapisu?
> Robakks

Przyznaj się że po prostu nie umiesz odpowiedzieć na pytanie czy funkcja 1/x jest na
przedziale (-1;1) ciągła

3. Data: 2010-02-13 14:55:12

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Nie da się wyczerpać zbioru koralików nawlekając jeden za drugim

Twierdzisz więc, że nie da się w czasie połówkowym przesunąć
wszystkich liczb całkowitych po kolei, z dodatniej półosi liczbowej
na ujemną?

> Przyznaj się że po prostu nie umiesz odpowiedzieć na pytanie czy
> funkcja 1/x jest na przedziale (-1;1) ciągła

Twoje pytanie jest banalne, ale określ dziedzinę x.
Samo wskazanie przedziału i nazwanie elementów zbioru
przezwiskiem "Liczby rzeczywiste" nie jest odpowiedzią.
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

4. Data: 2010-02-13 16:18:37

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Twierdzisz więc, że nie da się w czasie połówkowym przesunąć
> wszystkich liczb całkowitych po kolei, z dodatniej półosi liczbowej
> na ujemną?

A co to za operacja? zmiany znaku? 1 na -1, 2 na -2 itd

> [...]
> Co to jest : "Liczby rzeczywiste z przedziału (-1;1) "
> Jakim algorytmem wyznaczasz tę dziedzinę

O jaki algorytm Ci chodzi, co ma algorytm do przedziału (-1;1) a może chodzi Ci o
algorytm 1/x - masz podany.
O jaki system zapisu chodzi, czy dziesiętny czy szesnastkowy? może być dziesiętny

5. Data: 2010-02-13 16:50:16

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> A co to za operacja? zmiany znaku? 1 na -1, 2 na -2 itd

To operacja przesuwania:
--------------------------||--1--2--3--4--5--6--7--8
-
----------------------1--||--2--3--4--5--6--7--8--9-
------------------1--2--||--3--4--5--6--7--8--9--10-
--------------1--2--3--||--4--5--6--7--8--9-10-11-
----------1--2--3--4--||--5--6--7--8--9-10-11-12-

Czy przesuwając kolejno po jednej liczbie całkowitej w czasie
połówkowym na osi liczbowej dasz radę przepchnąć WSZYSTKIE,
a więc zapełnić hotel Hilberta?

> O jaki algorytm Ci chodzi, co ma algorytm do przedziału (-1;1)
> a może chodzi Ci o algorytm 1/x - masz podany.
> O jaki system zapisu chodzi, czy dziesiętny czy szesnastkowy?
> może być dziesiętny

Chodzi o algorytm tworzenia elementów tego zbioru o którym piszesz
i nazwałeś go "Liczby rzeczywiste z przedziału (-1;1)" Bez tego
algorytmu cóż znaczą słowa "Liczby rzeczywiste"?
np. algorytmem tworzenia liczb wymiernych jest a/b dla a i b ? N
Jakim algorytmem tworzysz "Liczby rzeczywiste z przedziału (-1;1)" ?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

6. Data: 2010-02-13 16:54:47

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

-
> ----------------------1--||--2--3--4--5--6--7--8--9-
> ------------------1--2--||--3--4--5--6--7--8--9--10-
> --------------1--2--3--||--4--5--6--7--8--9-10-11-
> ----------1--2--3--4--||--5--6--7--8--9-10-11-12-
> Czy przesuwając kolejno po jednej liczbie całkowitej w czasie
> połówkowym na osi liczbowej dasz radę przepchnąć WSZYSTKIE,
> a więc zapełnić hotel Hilberta?

A co to za operacja, co oznacza matematycznie znaczek ||, widzę że w tym przypadku
nic się nie zmienia tylko znaczek || się przesuwa.

> [...]
> np. algorytmem tworzenia liczb wymiernych jest a/b dla a i b ? N
> Jakim algorytmem tworzysz "Liczby rzeczywiste z przedziału (-1;1)" ?

Nie wiesz co to są liczby rzeczywiste? To takie liczby które mają nieskończone
dowolne rozwinięcie dziesiętne

7. Data: 2010-02-13 17:18:34

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

-

> A co to za operacja, co oznacza matematycznie znaczek ||, widzę
> że w tym przypadku nic się nie zmienia tylko znaczek || się przesuwa.

Tak jak mnożąc przez 10 przesuwasz przecinek w ułamku
10-tnym np. 10 * 123,4567 = 1234,567
tak samo w każdym kroku można przesunąć znaczek || za kolejną
liczbę całkowitą dodatnią na osi liczbowej. Możesz sobie ten
znaczek nazwać <step1> i odpowiedzieć na pytanie:
> [...]
a więc zapełnić hotel Hilberta?"

> Nie wiesz co to są liczby rzeczywiste? To takie liczby które mają
> nieskończone dowolne rozwinięcie dziesiętne

To mi nic nie mówi. Nazwa "Liczby rzeczywiste" jest tak samo
pusta jak nazwa "nieskończone dowolne rozwinięcie dziesiętne"
To przymiotniki, a mnie interesuje matematyka, a nie nauka
o przymiotnikach. Znasz ten algorytm tworzenia tej dziedziny x,
czy też jest tylko przymiotnikiem bez matematycznego sensu? :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

8. Data: 2010-02-13 18:26:00

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

-

> A jaki matematyczny sens ma ten znaczek?

Sens matematyczny tego znaczka to oddzielenie liczb przeliczonych
po lewej stronie znaczka || od liczb nieprzeliczonych po prawej
stronie znaczka. Co z Twoją odpowiedzią na moje pytanie?

> Nie wiesz czym sa liczby rzeczywiste?

Jeśli Ty nie wiesz czym są liczby rzeczywiste to po co używasz
tego przymiotnika?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

9. Data: 2010-02-13 18:40:31

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sens matematyczny tego znaczka to oddzielenie liczb przeliczonych
> po lewej stronie znaczka || od liczb nieprzeliczonych po prawej
> stronie znaczka. Co z Twoją odpowiedzią na moje pytanie?

Po nieskończonej ilości kroków wszystkie będą przeliczone

Wiem czym są.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczby_rzeczywiste

10. Data: 2010-02-13 18:49:49

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Po nieskończonej ilości kroków wszystkie będą przeliczone

A więc z lewej strony znaczka będą wszystkie liczby po kolei
a z prawej nie będzie żadnej - tak?
Jak nazywa się przeliczona liczba najbliższa znaczka z lewej strony?
wszystkie || nic

> Wiem czym są.
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Liczby_rzeczywiste

I co tam pisze? Podają algorytm czy same przymiotniki?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

ZNOWU.......