Rolada boczkowa

1. Data: 2004-11-26 22:10:36

Temat: Rolada boczkowa
Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

D tej pory rolady boczkowe robilam gotowane, natomiast boczek pieczony - w
formie niezrolowanej. Czy mozna zrobic rolade boczkowa pieczona w
piekarniku? Jakie macie rady odnosnie takiej rolady?
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

1. Data: 2004-11-26 22:42:00

Temat: Re: Rolada boczkowa
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 26 Nov 2004 23:10:36 +0100, "A.L." <a...@n...wp.pl>
wrote:

>D tej pory rolady boczkowe robilam gotowane, natomiast boczek pieczony - w
>formie niezrolowanej. Czy mozna zrobic rolade boczkowa pieczona w
>piekarniku? Jakie macie rady odnosnie takiej rolady?

Dobrze drania obwiazac sznurkiem!

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-11-27 07:51:54

Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> Dobrze drania obwiazac sznurkiem!

A do srodka - czosnek i co jeszcze?

1. Data: 2004-11-27 08:15:14

Temat: Re: Rolada boczkowa (OT)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:5...@4...com..
.

> Dobrze drania obwiazac sznurkiem!
>
> Pierz
> K.T. - starannie opakowana

szwagier z petem w kaciku ust i bialym koszulku trzyma rozkrokiem na
podlodze...a krepujacy dociska kolanem i sznuruje....;)

Gruby boczek musisz przekroic....niedocinajac konca...jakbys z niego robila
otwarta ksiazke....nasmarowac ulubionymi ziolami...zostawic w lodowce na
jakis czas zeby pachnial wszedzie....zrolowac (mozna wykonac farsz...sliwki,
bulka....itd)...i piec!

http://www.kamis.pl/x.pro/ModRecipes/ShowRecipe/568/
17/

agataw

1. Data: 2004-11-27 09:33:51

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

A.L. wrote:

> A do srodka - czosnek i co jeszcze?

Pomazac musztarda, ogorek konserwowy pokrojony wzdloz na cwiartki. Tak
przynajmniej w wersji mojej Mamy ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-12-01 15:13:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Nov 2004 08:51:54 +0100, "A.L." <a...@n...wp.pl>
wrote:

>A do srodka - czosnek i co jeszcze?

ulubione ziola, mozna musztarda pomazac, to te ziola sie tak
skupia, perwersyjnie - sliwke suszona albo inna morele

Pierz, co ma ze sklepu wedzona pieczona szynke i jest nia
zajedzony na amen
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-12-09 11:13:50

Od: "Aggie" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Krysiu, moge Cie prosic o taki przepis na boczek od poczatku do konca? Nigdy
nie robiłam, a chciałabym wyprobowac. Wogle poszukuje przepisow na miesko,
ktore mozna w domu samemu upiec i zjadac na zimno na chlebie, zamiast kupnej
wedliny.

Agnieszka

1. Data: 2004-12-09 12:39:23

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Dec 2004 12:13:50 +0100, "Aggie" <y...@a...pl>
wrote:

> [...]
>ktore mozna w domu samemu upiec i zjadac na zimno na chlebie, zamiast kupnej

Moje przepisy rzadko maja proporcje, ilosci na wage czy nawet na
lyzeczki, wiec robisz to na swoja odpowiedzialnosc ;))

duzy kawal boczku namaszczam roznymi rzeczami - a to musztarda, a
to ziolami, a to zabki czosnku na plasko pokrojonem a to nawet
cieniutko cebula czosnkiem i pieczarkami - wszystko bardzo drobno
posiekane i obsmazone - zeby sok wylecial ze wszystkiego. Ja,
strasznie sie mocujac odcinam tak ok 1/2 skory, bo nie lubie
skory, ktora nie chrupie.
Po tej meczarni staram sie, zeby mi wyrosla jeszcze jedna para
rak, bo to wszystko dla mnie jest zbyt zywe ;) , zwijam to i jak
sie uda (szeroki kawal boczku), przygniatam to deska do krojenia,
zbey mi sie nie rozwinelo i lapie sznurek i zwijam - jak jest
dobrze, to jak szynke - z gory na dol i dokola wzdluz dlugosci
(wtedy farsz ma mniejsze szanse na ucieczke). posypuje duza
iloscia kminkui wsadzam do piekarnika, dosc goracego, od czasu do
czasu poleje wytopionym tluszczem, to wtedy robi mi sie chrupiaca
skorka na wierzchu.
czasem obsmazam w garnku i w tym garnku dusze, a nie pieke w
piekarniku, tylko trzeba drania pilnowac, bo lubi przywierac. jak
dlugo to dusic to mi trudno powiedziec - ja w zasadzie to
pokazuje palcem kawalek w sklepie, nie zwracam uwagi na
wage....ale ponizej godziny to wogole nie ma szans na dobre
uduszenie.

no i teraz zachacialo mi sie rolady boczkowej...chodzi za mna
wersja taka bardziej swiateczno-tutejsza, zeby zrobic z nadziwka
indycza (w sumie to jest bulczan ziolowy - uzywam gotowca
zaslupiego, do rozmieszania z goraca woda - wychodzi cos a la
odcisnieta bulka z duza iloscia ziol, plus - jesli klasyczna
nadziwka to posiekana cebula.

warto sprobowac pieczonego boczku - luzem czy zroladowanego - w
sumie robi sie samo, poza tym krepowaniem go ;)) raczejnei
wysycha (bo za tlusty i jednak nawet jak zapominam o nim to
powyzej poltorej godziny rzadko siedzi w piekarniku ;)) ) a
takiego w garnku nie zostawiam samego...zaczyna mi brakowac
garnkow duzych, bo chyba trzy zostaly spalone....

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-12-09 12:47:36

Od: "harpia" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> D tej pory rolady boczkowe robilam gotowane, natomiast boczek pieczony - w
> formie niezrolowanej. Czy mozna zrobic rolade boczkowa pieczona w
> piekarniku? Jakie macie rady odnosnie takiej rolady?

Rolada z boczku surowego :))

Trzeba w sklepie znaleść piękny, szeroki i dośc długo kawałek boczku,
najlepiej bez chrząstek, kości.

W domku mięso trzeba przekroić tak, żeby wyszedł plaster 3x większy (ja
rozkrajam na lewo, na prawo)
Wcieram do wewnątrz jarzynke, sól, pieprz (dużo jarzynki i pieprzu) ew.
papryki w proszku słodkiej, kiedyś zrobiłam z przyprawą gryos ale nie było
powalające)
Nacieram czosnkiem przeciśniętym przez praske.
Jako "farsz" dawałam zawsze papryke świeżą czerwoną i żółtą, ogórka kiszonego
(korniszon dał mdławy słodki smak) i ugotowaną w całosci i obraną marchewke.

Farsz kłade na jeden koniec i rolując dodaje w rózne miejsca papryke, potem
wychodzą ładne oczka po krojeniu.
Rolade wiąże nitką i nacieram od zewnątz solą, pieprzem i jarzynką.
Zawsze zostawiałam rolade na noc w lodówce, żeby mieso przeszło przyprawami.

Pieke takie mięcho na oko, czyli do miękkości, najpierw pod przykryciem z 40
minut, potem ok 20 minut odkryte, żeby skórka sie spiekła.

Po wystudzeniu zdejmuje nitki.
Kroić tylko zimne, szkoda pysznych soków :)
Na chleb wyśmienite.

1. Data: 2004-12-09 12:50:39

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:
> indycza (w sumie to jest bulczan ziolowy - uzywam gotowca
> zaslupiego

Czyli zaslupca? :)

> warto sprobowac pieczonego boczku - luzem czy zroladowanego - w
> sumie robi sie samo, poza tym krepowaniem go ;))

No wlasnie, gdy zaczynalam ten watek, planowalam rolade, ale sznurek mi
wyszedl ;), a nitki oczywiscie rwaly sie jak pajeczyna... Wiec po
posmarowaniu boczku musztarda i posypaniu przyprawami, przykrylam go folia
alu i upieklam w stanie niezrolowanym ;). Smaczne bylo, rozplywalo sie w
ustach, kroilo sie miekko jak maslo.
A taki sznurek gdzie sie kupuje? Pytanie raczej nie do Krysi ;).
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

Kuleczki?
brukiew
krwisty stek wolowy ?
Fondue
Masa do biszkoptu się zwarzyla - POMOCY!