Ropień okołoodbytniczy u dwumiesięcznego dziecka

1. Data: 2006-10-30 00:14:49

Temat: Ropień okołoodbytniczy u dwumiesięcznego dziecka
Od: "Rafal Szulc" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mój dwumiesięczny synek ma ropień okołoodbytniczy. Utworzył mu się na
pośladku jak miał miesiąc. W szpitalu dokonano nacięcia ropnia pod
narkozą, a następnie przez 4 dni otrzymywał dożylnie antybiotyk Zinacef.
Ropa została wysłana do analizy. Po tygodniu przyszedł wynik badania -
wykryto następujące bakterie:
- E. coli
- E. coli laktoza (-)
- Enterococcus sp
Po wyjściu ze szpitala (rozpoznanie na wypisie Abscessus perianalis (K61))
rana po ropniu zdawała się goić, lecz po trzech tygodniach ropień odnowił
się. Udaliśmy się ponownie do szpitala i lekarka przebiła go igłą. Na
drugi dzień to samo - ropień odnowiony. Tym razem lekarz przebił go
ostrymi nożycami. Za każdym razem kazano nam robić przymoczki z Rivanolu i
tak właśnie robiliśmy. Od momentu przebicia nożycami minęły 4 dni i ropień
pojawił się ponownie.
Z tego co wyczytałem Zinacef nie działa na bakterie Enterococcus sp.
Lekarze jednak twierdzą, że ten antybiotyk powinien wszystkie bakterie
zwalczyć. Stąd moje pytanie: czy źle dobrany antybiotyk może być przyczyną
nawrotu ropnia. Proszę także o rady, jak walczyć z tym paskudztwem u tak
małego dziecka.

Rafał

2. Data: 2006-10-30 04:57:08

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Bakterie z rodzaju Enterococcus są naturalnie oporne na cefalosporyny (w
tym cefuroksym - Zinacef; który na dodatek był stosowany zbyt krótko - 4
dni) i niech ci lekarze przeczytają wpierw książki prof. Dzierżanowskiej
lub prof. Hryniewicz o antybiotykach.
Jeśli enterokok to E. faecalis wrażliwy na ampicylinę to należy podać
ten antybiotyk (ew. z sulbaktamem, jeśli E. coli wytwarza betalaktamazę
- ew. piperacylinę z tazobaktamem).

3. Data: 2006-11-13 08:03:44

Od: k...@w...pl (Bzowa Katarzyna) szukaj wiadomości tego autora

Witam przeczytałam o problemie jaki was dotknął moge jedynie podzielic sie
z wami swoimi doswiaczeniami . Mojego synka spotkało dokładnie to samo co
waszego jak miał 2 tygodnie wyczułam pod palcami w okolicy odbytu
zgrubienie udalismy sie do lekarza mały miał zrobione wyniki i usg lejkarz
stwierdził ze jet to włokniak i kazał obserwowac . Po kilku dniach miejsce
kołoodbytu w którym wyczułam zgrubienie zaczerwieniło sie udalismy sie tym
razem do chirurga ktory stwierdził wrzod okołoodbytniczy. Pojechalismy do
wrocławia na wyczyszczenie mały dostał augmentin i po 3 dniach wrocilismy
do domu. I tak zaczeła sie nasza batalia (prawie 4 miesieczna) po kilku
dniach znowu zebrała sie ropa wiec pojechal;ismy na chirurgire na otwarcie
ropnia trawało to przez wiele miesiecy wiec my w tej desperacji kazalismy
zrobic posiew małemu z tej ropy . Wyszły bakterie coli i jeszcze jakas
jedna ale teraz nie jestem w stanie napisac jaka bo jestem w pracy a
wyniki mam w domu.Po posiewie został dobrany lek gentomecyna z ktorego
mielismy robic przymoczki . dalej sama wyciskałam rope i rano i wieczorem
na około 30 minut robiłam przymoiczkli ku naszemu zdziwieniu ropien zagoił
sie w ciagu 2 tygodni od robienia przymoczków .Dlatego radze zrobic posiew
i dobrac lek . NApewno pomoze zycze powodzenia PODAJE MOJ NR GG JESLI
MACIE PYTANIA CHETNIE ODPOWIEM POZDRAWIAK kASIA 1812158

--
Wyslano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

4. Data: 2007-07-08 08:10:41

Od: n...@o...eu (Kinga z Krakowa) szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry.
chciałam zapytać o ropień. Czy już wszystko w porządku?
Mój syn miał trzy miesiące i też pojawił się. byliśmy w szpitalu i
nacinali go w znieczuleniu ogólnym. Robiliśmy nasiadówki z kory dębu i sie
wygoił. Po ok trzech miesiącach znowu sie pojawił. teraz też wygląda na to
że sie ładnie goi, ale ja się boje że znowu mu wyjdzie.Lekarze powiedzieli
że jak pojawi sie trzeci raz to będą musieć usunąć go operacyjnie. bardzo
proszę o odpowiedz i rady co można zrobić. Z góry bardzo dziękuje. KINGA Z
KRAKOWA

5. Data: 2007-07-16 01:10:39

Od: m...@y...com (ddx) szukaj wiadomości tego autora

Znajdz dobrego homeopate i porozmawiaj z nim/nia na temat SILICA 30 C.
tymczasem

--
Wyslano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

nie wyjety szew?