Rosol na 1001...

1. Data: 2001-03-29 05:50:26

Temat: Rosol na 1001...
Od: maltanb <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedzcie mi ile jest sposobow na ROSOL. Czy trzeba gotowac powoli i
solic na koncu, czy dodac vegety czy jakies jarzynki...
Nie chodzi ze nie wiem jak, ale dlaczego tyle szkol...
Wogole jest koszmar z tymi zupami , bardzo je lubie i jak przegladam
sobie przepisy
na jakies zupy dostaje oczoplasu... Ilosc przepisow jest nieskonczenie
wielka.
Nieraz tak mysle ze gotownie to jak muzyka. Ale w tym sensie ze iloci
przepisow
to jak ilosc melodii. Wydawaloby sie ze juz nic nowego sie nie wymysli a
ty prosze...
Choc nieraz roznice sa wrecz suptelne, jak np roznica w muzyce pomiedzy
W pustyni i w puszczy a Krolem Lwem..... :-) Alez sie rozpisalem.

1. Data: 2001-03-29 06:47:09

Temat: Re: Rosol na 1001...
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maltanb" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Powiedzcie mi ile jest sposobow na ROSOL. Czy trzeba gotowac powoli i
solic na koncu, czy dodac vegety czy jakies jarzynki... Nie chodzi ze nie
wiem jak, ale dlaczego tyle szkol...
- wszystko to tylko kwestia smaku. Jedni lubia tlusty, a inni chudy rosolek
i zapewne stad te szkoly

Wogole jest koszmar z tymi zupami , bardzo je lubie i jak przegladam sobie
przepisy na jakies zupy dostaje oczoplasu... Ilosc przepisow jest
nieskonczenie wielka.
- nie bedzie to takie straszne gdy wlasnie rosol potraktujesz jako baze-
podstawe innych zup. Ja tak robie i nie ma sily aby jakas zupa mi sie nie
udala.

> Nieraz tak mysle ze gotownie to jak muzyka. Ale w tym sensie ze iloci
przepisow to jak ilosc melodii.
- to prawda, i z mojego doswiadczenia wiem, ze NIGDY "nie zagrasz tak samo"

>Wydawaloby sie ze juz nic nowego sie nie wymysli a ty prosze...
- czasami nowa potrawa to tylko kwestia przypadku. Ja na przyklad bardzo
lubie gotowac "spontanicznie".
Wpadam do kuchni i biore sie do pracy. Ostatnio w ten sposob odkrylam
nalesniki z pieczarkami.
1. Usmazyc nalesniki
2. Pieczarki i cebule pokrojone w kostke podsmazyc.
3. Przyprawic dosc ostro papryka, pieprzem, chili.
4. Podgrzewac: a) na patelni, b) w mikrofali, c) zapiec w piekarniku.
5. Podawac z ketchupem.
--
@@@
&(*o*)&

1. Data: 2001-03-29 08:21:27

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepisow
> to jak ilosc melodii. Wydawaloby sie ze juz nic nowego sie nie wymysli a

Wczoraj mnie naszło i zwykłą kartoflanką doprawiłam odrobiną bazylii...
Mąż był zachwycony...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-03-29 09:24:12

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Z" <a...@p...com> napisał...
> Rosol jak mowi moja tesciowa tym lepszy im wiecj w nim gatunkow
> mies.Przykladowo wyborny rosol otrzymasz z wolowiny,kostki schabowej i
> kurczaka,solic raczej nalezy na poczatku gdyz potem mieso bedzie bez smaku
> po wyjeciu.

Na pewno dodajesz do rosołu(!) - rosołu a nie wywaru do ugotowania innej
zupy - kostkę schabową? - może ze cielęcego? ale ze świni rosół? Jakoś sobie
tego nie wyobrażam...

1. Data: 2001-03-29 09:54:35

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]
Ja warzywa dodaje na koncu ,gdy miesko rozgotowane jest na miekko(przyjemny
aromat daje surowa cebula dodana do rosolu)
Zdecydowanie rosol trzeba gotowac nie przykryty na najmniejszym
ogniu,inaczej nie bedzie klarowny(tak zeby tylko "pykal")Jedyna przyprawa
wlasciwa do rosolu jest moim zdaniem pieprz i to dodany na koncu(najlepiej
swiezo zmielony).I nie ma to jak samemu zrobic kluseczki....
Wogole mieso to istota rosolu,wiec polecam tez rosol z calej KURY(nie
kurczaka) kupionej od Baby pod hala Mirowska.
I nie trzeba sie przejmowac tymi zlocistymi oczkami ,zycie jest zbyt krotkie
zeby omijac TAAKIE przyjemnosci.ozdrawiam.Artur Z

1. Data: 2001-03-29 11:31:41

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Z" <a...@p...com> napisał...
> (mam nadzieje ,ze do rosolu z calej kury nie masz
> zastrzezen?!)

Wiesz... ja bym ją przed gotowaniem oskubała i wypatroszyła, ale co kto
lubi... hihihi

1. Data: 2001-03-29 12:19:55

Od: "Artur Z" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak zauwazylas uzylem sformulowania "z wielu",niemniej zgadzam sie,ze z
samej wieprzowinki rosol(nie tzw.:smak) nie bylby zbyt dobry.Co do cielecych
kosci to ich zalety jako wkladki rosolowej sa przeceniane, po prostu sa malo
aromatyczne.(mam nadzieje ,ze do rosolu z calej kury nie masz
zastrzezen?!)Pozdrawiam.Artur Z

1. Data: 2001-03-29 12:50:30

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" napisala:

> (...)
> Wczoraj mnie naszło i zwykłą kartoflanką doprawiłam odrobiną bazylii...
> Mąż był zachwycony...

To spróbuj to samo z ogórkową. A do krupniku troche kminku.

Krycha

1. Data: 2001-03-29 15:25:19

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> To spróbuj to samo z ogórkową. A do krupniku troche kminku.

Z ogórkową się nie uda bo ta zupa choć lubiana przez mojego męża została
skreślona jakiś czas temu (oj dawno) z jadłospisu - syn dostaje bardzo
brzydkiego uczulenia właśnie od zupy ogórkowej... może jeść małosolne -
ręcznie robione, mógł jeść kiszone robione przez moją babcię, a zupy nijak
nie mógł...
A do krupniku to ja z przypraw dodaję listek laurowy i ziele angielskie i
posypuje zieloną pietruszkę... Lubię kminek, ale do krupniku jakoś zupełnie
mi nie pasuje, ale kto wie, może przez fantazję kiedyś dosypię...

1. Data: 2001-03-29 19:32:02

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Joanna Duszczyńska <j...@p...onet.pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych napisał:99vk47$n9m$...@n...onet.pl...
> [...]
> brzydkiego uczulenia właśnie od zupy ogórkowej... może jeść małosolne -
> ręcznie robione, mógł jeść kiszone robione przez moją babcię, a zupy
Aż mi się nie chce wierzyć, że to od ogórków własnej roboty!!!
Przyznaj się co dodawałaś "sztucznego" do tej zupy, jaką przyprawę?
Ja też reaguję na "sztuczne" dodatki.
pozdr. Jerzy

Chinszczyzna
WWW-ciekawe
Herbata parzona krótko / długo - która mocniejsza?
bakaliowa pasta z cieciorki