Re: Rozrywkowo...

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Rozrywkowo...
Date: Sat, 24 Jun 2017 09:34:17 -0500
<d...@g...com>
<oi5m7s$g4l$2@dont-email.me>
<8...@g...com>
<oif2eb$ceu$1@dont-email.me> <oig1h8$am9$1@news.icm.edu.pl>
<oigdbg$u25$1@dont-email.me> <oih8s7$t3k$1@news.icm.edu.pl>
<oiha3u$218$1@dont-email.me> <oihbv8$rb3$1@news.icm.edu.pl>
<oihkb6$1tu$1@dont-email.me> <oiis46$k1i$1@news.icm.edu.pl>
<oij0t9$m81$1@dont-email.me> <oik0ke$adi$1@news.icm.edu.pl>

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message
news:oik0ke$adi$1@news.icm.edu.pl...

> Coraz lepiej. W czym Ci przeszkadzają?

Udajesz czy naprawdę nie wiesz?

> W sensie naukowym? Nie jest i być nie musi.

Co to znaczy w sensie naukowym? A jest logiczna w innym sensie?
Znasz kilka znaczeń bycia logicznym?

> Zwykle twierdzisz, że chodzi Ci o niewtrącanie się Kościoła do życia
> innych oraz publicznego, ale dyskutujesz na zupełnie inny temat, np.
> oczekujesz udowadniania, uzasadniania religijnych dogmatów.

Raczej ironizuję ich bezsensowność i używanie do manipulacji Wami.

> Czyli w zasadzie każdego, kto napisze książkę można by o takie intencje
> posądzić.

Chyba że książkę będzie rozdawał za darmo.

> Bez sensu - w jednym zdaniu mi piszesz, że wspomnienia z życia obozowego
> nie przystają do dzisiejszej rzeczywistości, a jak ja Ci na to odpowiadam,
> że w trudnych sytuacjach ludzie bywają także dziś, chociaż nie tak masowo
> i nie dokładnie takich samych oczywiście, ale pewne analogie można
> zauważyć, to z kolei nie podoba Ci się zachowanie "jak trwoga, to do Boga"
> (o tym poniżej). Tak możemy się kręcić w kółko.

No bo jednak jest różnica "być w trudnej sytuacji", np. stracić pracę
czy ktoś Ci bliski umiera a jest różnica być zesłanym do obozu śmierci
z całą swoją rodziną. Ciężko porównywać reakcję człowieka w sytuacjach
ekstremalnych i przykładać ją do problemów życia codziennego.
I jeśli jedno i drugie miałoby być zachętą do wiary to nie widzę sensu.

> Po pierwsze - to żadna moja teologia. Na marginesie - spójrz w słowniku,
> co to jest teologia.

A czyja? Powiedz mi coś więcej o tym co Ty właściwie wyznajesz.

PWN: Teologia:
"nauka o Bogu, jego naturze i relacji do świata i ludzi, odrębna dla każdej
religi"
Co Ci się nie zgadza?

> Po drugie - to raczej tak nie działa "jak trwoga, to do Boga." Jeśli nie
> wierzysz, to wiara w sytuacji kryzysowej Ci nie pomoże, bo niby jak?
> Nie wytrzaśniesz jej nagle znikąd.

A jak działa?

> Po trzecie - a nawet jeśli to tak właśnie miałoby działać, to co Ci
> właściwie to przeszkadza, że komuś w czymś pomoże nawet na takiej
> zasadzie? Ubędzie Ci czegoś? ;)

Nie.

> Po czwarte - nikogo nie zachęcałam do niczego poza ewentualnie
> przeczytaniem książki. Ale przecież musu nie ma.

Nie udało Ci się, niestety. Książka brzmi dla mnie za bardzo odjechana.

> A teraz jadę na wakacje. Trzymaj się.

Trzymam się. Miłych wakacji.