Re: Rozszerzona 1renica!!!

następny post »
From: "casus" <c...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Rozszerzona 1renica!!!
Date: Tue, 4 Mar 2003 18:49:59 +0100

Użytkownik "Marek Bieniek" <m...@p...wytnij.onet.pl> napisał w
wiadomości news:12cpijhr7qosq.jcixay13vuve$.dlg@40tude.net...
> On Tue, 4 Mar 2003 13:05:00 +0100, Izunia wrote:

Ok, raz i konkretnie.
Panie kolego neurologu:-)
Mnie uczono, ze anizokoria jest zawsze wazna rzecza i dopoki nie zostanie
zdiagnozowana jej przyczyna ( lub wykluczone wszystkie mozliwe) nalezy
traktowac ja jako przypadek ostry. Wiec nie mow mi, ze nie wiadomo czy
ostry, bo Iza o tym nie mowila. On jest ZAWSZE OSTRY. A ze u dziecka, to juz
tym bardziej.
Dlatego ja jako specjalista chorob oczu ZAWSZE tak traktuje anizokorie.
Oczywiscie nie chce teraz z Toba prowadzic dysputy, kto ma racje - mowie
tylko swoje stanowisko. Ciekawe, ze pytalem dzisiaj kolegow neurologow i
wszyscy byli zgodni, ze moje myslenie w tej kwestii jest sluszne.
Nie rozumiem bezdusznosci naszych kolezanek i kolegow, gdy dziecko
potrzebujace pomocy jest odsylane gdzies indziej, bo nie ma umowy. TO JEST
NIEDOPUSZCZALNE. Tak samo, jak zalatwiamy pacjentow bez ubezpieczenia ,
peselu itp jezeli wymagaja natychmiastowej pomocy. Mozemy stwierdzic,ze to
pikus, ale dopiero po badaniu. Dopoki nie bede pewny, nie patrze na dane,
tylko na czlowieka.
Mysle, ze Iza miala po prostu pecha, ze trafila na osoby, ktorym etyka jest
daleka.
Jesli chodzi o sama kwestie umow - w moim rejonie tez nie byly podpisane
umowy, jednak dobro pacjenta byl;o wazniejsze - zreszta - ja tez nie
zbiednieje, jesli nawet na prywacie za darmo przyjme wg wlasnego widzimisie,
wiedzac ze ktos nie moze gdzies indziej otrzymac pomocy.
Ot tyle
Izo - przede wszystkim sie nie zastanawiaj nad faktem skierowan - podejdz do
neurologa dzieciecego, poinformuj go co sie dzieje i niech on zadecyduje o
koniecznosci badan. Oczywiscie po zbadaniu. Nie wydaje mi sie, aby prawdziwy
neurolog potraktowal aniokorie jako cos przewleklego, zwlaszcza, ze nie
zostala diagnozowana. Wiec na pewno uzyskasz pomoc. Okulista mysle, ze tez
sie przychyli do tego, co pisze.

pozdrawiam

casus