Ryż -zoty jak ?

1. Data: 2002-10-15 08:58:00

Temat: Ryż -zoty jak ?
Od: "Mariusz P" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe moze mi ktos napisac jak robi sie taki ładny zolty ryz co sie
dodaje? i dlaczego moj jest kleisty a nie sypki :))) bede gotowal ryz w
torebkach bo inny to juz za wysoka szkola jazdy :)) jesli jest juz cos na
ten temat na archiwum i nie chce sie Wam pisac to napiszcie gdize to jest
ale lepiej napiszcie pozdrawiam :)) mariusz

1. Data: 2002-10-15 09:36:14

Temat: Re: Ryż -zoty jak ?
Od: "GoniaP" <g...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz P" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Mam prosbe moze mi ktos napisac jak robi sie taki ładny zolty ryz co sie
> dodaje?

Mozna dodac curry - ale to zmienia zdecydowanie smak
Zamiast curry mozna dac kurkume, szafran, albo cos takiego jak szafran ;)
Jezeli chodzi o kurkume, to nie nalezy przesadzic, bo jak za duzo tego dasz,
to kolorek wychodzi wsciekle zolty :)) taki sztuczny.
A jak to zrobic? Jak juz masz ugotowany ryz, posypujesz go przyprawa i
mieszasz :)

> i dlaczego moj jest kleisty a nie sypki :))) bede gotowal ryz w
> torebkach bo inny to juz za wysoka szkola jazdy :))

Dlaczego? Przeciez nie ma chyba nic prostszego niz ugotowanie ryzu :)
szczegolnie jak sie ma mikrofalowke. Ja to robie tak: wsypuje do szklanej
miski jedna porcje ryzu i zalewam dwoma porcjami wody, do tego troche soli i
masla. Wstawiam do mikrofalowki na 6 minut na max, potem na 20 minut na
troche mniej (u mnie to jest jakies 500). Wyjmujesz, mieszasz, sprawdzasz
czy smaczny i nakladasz na talerz. No jezeli jest troche twardy to mozna
dolac jeszcze troche wody i chwile pogotowac. Ale zazwyczaj juz nie trzeba.
A sybki wychodzi zawsze. I zadnych torebek, przpalonych garnkow, zalanej
kuchenki... no w ogole cudownie, a samk jaki pyszny... hmmmm... juz mam
ochote na ryz :)
Ja kupuje zawsze taki parboiled albo jakis taki orientalny (np.
jasminowy,chyba :)).

>jesli jest juz cos na
> ten temat na archiwum i nie chce sie Wam pisac to napiszcie gdize to jest
> ale lepiej napiszcie pozdrawiam :)) mariusz

Tu masz adres archiwum:
http://www.google.com.pl/advanced_group_search?hl=pl
wszystko tam znajdziesz, a nawet wiecej :)

pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2002-10-15 09:38:09

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam prosbe moze mi ktos napisac jak robi sie taki ładny zolty ryz co sie
> dodaje? i dlaczego moj jest kleisty a nie sypki :))) bede gotowal ryz w
> torebkach bo inny to juz za wysoka szkola jazdy
:)) mariusz

zabarwiasz ryz kurkuma lub szafranem (szafran jest drozszy), mozesz dodac
barwnik do wody
a jak chcesz miec sypki ryz- bezstresowo- to kup taki, ktory nazywa sie
parboiled- mozna dostac prawie w kazdym sklepie- nigdy sie nie skleja- wrecz
przeciwnie, ziarenka az sie odpychaja same ;-), nie da sie go zepsuc w
zaden sposob, nawet bez torebki

Jola L-L

1. Data: 2002-10-15 09:42:11

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

GoniaP:
> [...]
> to kolorek wychodzi wsciekle zolty :)) taki sztuczny.
> A jak to zrobic? Jak juz masz ugotowany ryz, posypujesz go przyprawa i

ee tam. Dodajesz kurkumy lub szafranu do wody w trakcie gotowania i gotowe.
A w międzyczasie popraw pisownię listów.

Waldek

1. Data: 2002-10-15 09:45:17

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Jola L-L:

> [...]
> przeciwnie, ziarenka az sie odpychaja same ;-), nie da sie go zepsuc w

wszędzie te parboiled są. Trudno dostać normalny ryż, który się trochę
klei, ale nie za bardzo. Choć wypracowałem technikę gotowania tego
parboiled ;-)
Te sypkie to tylko z widelca spadają i nie nadają się do jedzenia (dla
mnie).

Waldek

1. Data: 2002-10-15 10:11:10

Temat: Re: Ry? -zoty jak ?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>wsz?dzie te parboiled s?. Trudno dosta? normalny ry?, który si? troch?
>klei, ale nie za bardzo. Cho? wypracowa?em technik? gotowania tego
>parboiled ;-)
>Te sypkie to tylko z widelca spadaj? i nie nadaj? si? do jedzenia (dla
>mnie).
>
>Waldek

to se musisz zafundowac dobry gesty sos oraz pozerac to lyzka.
problem rozwiazany ;)))

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-15 10:24:08

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3DABE3AD.3030400@ukbf.fu-berlin.de...
> [...]
> parboiled ;-)
> Te sypkie to tylko z widelca spadają i nie nadają się do jedzenia (dla

**
A ja w zasadzie lubie jak sie nie klei, ale kiedys sie uparlam ze chjce
klejoncy, no i sie nie chcialo za nic w swiecie skleic ;-)
Az zaczelam gotowac na parze, w parowarze albo w kapieli wodnej (gar na
garze), no i wtedy sie troche klei.
A i najlepiej wtedy przyprawic kurkuma czy innymi przyprawami, bo do samego
ryzu dodajesz tylko tyle wody ile trzeba zeby sie odpowiednio rozpulchnil,
znaczy najczesciej dwa razy wiecej wody ile ryzu.
A.

1. Data: 2002-10-15 10:47:29

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson:

> to se musisz zafundowac dobry gesty sos oraz pozerac to lyzka.
> problem rozwiazany ;)))

a ja tak nie lubiem. Zresztą co to za ekonomia, wypłukiwać skrobię z
ryżu aby się nie kleił i jej dodawanie do sosu, coby się ten kleił.

Waldek

1. Data: 2002-10-15 10:50:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Oct 2002 12:47:29 +0200, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>Krysia Thompson:

>a ja tak nie lubiem. Zreszt? co to za ekonomia, wyp?ukiwa? skrobi? z
>ry?u aby si? nie klei? i jej dodawanie do sosu, coby si? ten klei?.
>
>Waldek

ja tam niczego nie wyplukuje...zdaje sie na laske kuchenki mojej
- jemy ryz taki, jaki z gara wyjdzie...ludzie czasem kreca nosem,
ze moj ryz to trzeba kroic nozem ale za to pies w siodmym niebie
;))

Trys

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-15 10:51:05

Od: "Mariusz P" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za rady pozdrawiam z krakowa mariusz
Użytkownik "Ana" <a...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ryzu dodajesz tylko tyle wody ile trzeba zeby sie odpowiednio rozpulchnil,
> znaczy najczesciej dwa razy wiecej wody ile ryzu.

muffinki Krysi
kuchnie swiata - cd.
gołąbki po parysku;
Śliwka węgierka-coś zepsułam