Ryż po meksykańsku

1. Data: 2003-06-11 23:02:02

Temat: Ryż po meksykańsku
Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze jeden. Zawsze mnie tak nocą nachodzi.
To przepis dla wszystkich wielbicieli czosnku i ryżu. Ja zwiększam dawkę
czosnku, ale to już wedle uznania.

Stopień trudności: 2

Koszt: 2

Czas: 1 godzina i 50 minut

Przygotowanie: 1 godzina i 35 minut

Gotowanie: 15 minut

Składniki dla 4 osób:

4 pomidory

1 cebula

3 ząbki czosnku

1/2 szklanki ryżu

20 dag mięsa wołowego

1/2 czerwonej papryki

1 puszka czerwonej fasoli

1 puszka kukurydzy

szczypiorek

3 łyżki oleju

1 szklanka wody

sól, pieprz

Przyrządzenie:

1. Pomidory sparzyć w niewielkim naczyniu z gorącą wodą. Obrać je ze
skórki. Dodać obrane ząbki czosnku oraz cebulę. Starannie zmiksować
wszystkie składniki tak, aby powstała z nich jednolita, gładka masa o
zawiesistej konsystencji.

2. Ryż moczyć godzinę w zimnej wodzie, odcedzić i przesmażyć na oleju, aż
zrobi się szklisty. Do ryżu dodać zmiksowane pomidory, cebulę i czosnek
oraz szklankę wody. Dusić pod przykry ciem, aż do całkowitego wchłonięcia
wody.

3. Mięso pokroić w cienkie paski, paprykę w kostkę, fasolę i kukurydzę
odcedzić. Wszystkie składniki dodać do ryżu. Gotować 15 minut, doprawić
solą i pieprzem, posypać posiekanym szczypiorkiem. Podawać na gorąco jako
samodzielne danie.

Rada:

Do potrawy najlepiej użyć wołowiny z tylnych części zwierząt, ponieważ
jest delikatna i ma mało ścięgien.

Informacja o produkcie:

Kalorie: 2476 razem - dla 4 osób (6197kcal - 1 porcja)

Zaw. tłuszczu: średnia

Źródło witaminy B, i PP.

Pozdrawiam bardzo serdecznie

Monika

PS Ja nie daję się tej wodzie tak do końca wchłonąć, bo w końcu jeszcze
piętnaście minut ma się pogotować.

1. Data: 2003-06-13 06:24:26

Temat: Re: Ryż po meksykańsku
Od: "Robert" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> samodzielne danie.
>

> Rada:
>
> Do potrawy najlepiej użyć wołowiny z tylnych części zwierząt, ponieważ

zrobiłem :) - mniam mniam - trylko zamiast wołowinki - SZYNACZEKA i szczypta
piprzy kajeńskiego (szyneczka gotowana z lamką wina ) polecam - przepis OK

1. Data: 2003-06-16 14:23:46

Od: z...@o...pl (Monika Zarczuk) szukaj wiadomości tego autora

> zrobiłem :) - mniam mniam - trylko zamiast wołowinki - SZYNACZEKA i
szczypta
> piprzy kajeńskiego (szyneczka gotowana z lamką wina ) polecam - przepis OK

Bardzo mi miło, że Ci smakowało. już się martwiłam, że żadnego odzewu.
Monika

Ryż z groszkiem i szynką
Jak się nazywa ta sałatka...?
losos