Słodkie pierożki lub słone diablotki wg. przepisu mojej babki

1. Data: 2004-01-11 19:05:07

Temat: Słodkie pierożki lub słone diablotki wg. przepisu mojej babki
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak wiecie, pieczenie ciast nigdy mnie specjalnie nie pociągało, ani
też nie jestem wielkim amatorem słodyczy. W przepisach mojej Mamy
znalazłem jednak przepis na słodkie pierożki wg. mojej babki Zofii
Łosiowej, który zachwycił mnie swoją prostotą i postanowiłem go
wypróbować, tym bardziej, że to samo ciasto nadaje się na słone
diablotki do zupy lub piwa. Wypróbowawszy dzielę się z Wami i
przepraszam, jeżeli to rzecz powszechnie znana i banalna.

1 część dobrego (ja użyłem gotowego mielonego), 1 część dobrego masła i
jedną część mąki zagniatamy szybko na ciasto i wkładamy do lodówki na
ok. godzinę. Następnie (dość szybko, bo ciasto mięknie) wałkujemy,
wycinamy szlanką krążki, nakładamy dość suchą konfiturę wg. upodobania,
formujemy pierożki, pędzlujemy je żółtkiem roztrzepanym z odrobiną
wody, obsypujemy grubym cukrem kryształem (albo gotowe już, upieczone
pierożki posypujemy cukrem pudrem) i pieczemy w 200 stopniach do
zrumienienia.
Ewentualnie tniemy uwałkowane ciasto na paski, fomujemy diablotki,
pędzlujemy żółtkiem i posypujemy solą i kminkem, pieczemy.

Władysław

1. Data: 2004-01-11 19:09:13

Od: "CLARIS" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> 1 część dobrego (ja użyłem gotowego mielonego) /ciach/

Wladyslawie,

co ma byc dobre i moze byc mielone? :)

pozdrawiam,

--
CLARIS /ona/
c...@w...pl

1. Data: 2004-01-11 19:11:07

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mozesz powtorzyc poczatek?
Wydaje mi sie ze albo jest blad, albo jest troche mylaco napisane:

> 1 cze;s'c' dobrego (ja uz.y?em gotowego mielonego),

Masla nie, bo mielone maslo????

1 cze;s'c' dobrego mas?a i
> [...]
> ok. godzine;. Naste;pnie (dos'c' szybko, bo ciasto mie;knie) wa?kujemy,
> wycinamy szlanka; kra;z.ki, nak?adamy dos'c' sucha; konfiture; wg. upodobania,
> formujemy pieroz.ki, pe;dzlujemy je z.ó?tkiem roztrzepanym z odrobina;
> wody, obsypujemy grubym cukrem kryszta?em (albo gotowe juz., upieczone
> pieroz.ki posypujemy cukrem pudrem) i pieczemy w 200 stopniach do
> zrumienienia.
> Ewentualnie tniemy uwa?kowane ciasto na paski, fomujemy diablotki,
> pe;dzlujemy z.ó?tkiem i posypujemy sola; i kminkem, pieczemy.

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-01-11 19:15:14

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 11 Jan 2004 20:09:13 +0100, "CLARIS" <c...@w...pl>
wrote:

>U?ytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
>
>Wladyslawie,
>
>co ma byc dobre i moze byc mielone? :)
>
>pozdrawiam,

ja stawiam 10 zl na twarog

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-11 19:26:19

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:
> 1 część dobrego (ja użyłem gotowego mielonego), 1 część dobrego masła i
> jedną część mąki zagniatamy szybko na ciasto i wkładamy do lodówki na
> ok. godzinę.

Wladyslawie, czy te czesci to na objetosc, czy na wage? Chcialabym dzis
wyprobowac. Mialam zamiar zrobic paluszki serowe, ale z checia wyprobuje
ten przepis na diablotki (skad ta nazwa?)

No i oczywiscie czekam na wyjasnienie wspanialej zagadki, co to to dobre
i mielone (no bo nie mieso chyba :)))))

Siedze i mysle - co to tez moze byc? maslo wymieniles, make wymieniles,
jajko na wierzch, cukier nie, no bo nie nadawaloby sie na diablotki,
qrcze, co to moze byc? Moze ser? Ale nie bylby mielony, tylko
tarty...moze chleb...wiem, wiem, moze TWAROG!!!!!!
Czy dostane nagrode?
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-01-11 19:27:39

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> ja stawiam 10 zl na twarog
>
> trys
> K.T. - starannie opakowana

:)))))
MB

1. Data: 2004-01-11 19:28:49

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 11 Jan 2004 11:26:19 -0800, Magdalena Bassett
<m...@o...com> wrote:

> [...]
>qrcze, co to moze byc? Moze ser? Ale nie bylby mielony, tylko
>tarty...moze chleb...wiem, wiem, moze TWAROG!!!!!!

ja pierwsza!!!

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-01-11 19:39:53

Od: "spadkobiercy Melchiora" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
> Czy dostane nagrode?
> Magdalena Bassett

Oczywiście.
Przepis.
Z opakowania.
Możesz wybrać: ciasto bananowe, bananowe ciasto lub ciasto z bananem.

spadkobiercy Melchiora

1. Data: 2004-01-11 20:32:08

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett napisał:
>diablotki (skad ta nazwa?)

Z francuskiego :0
http://www.slownik-online.pl/kopalinski/0CD25C2F5E97
9823412565B800134F65.php

> tarty...moze chleb...wiem, wiem, moze TWAROG!!!!!!

Najprawdopodobniej, wygląda to na ciasto półfrancuskie serowe, ja robię
je tak: 25 dag mąki, 25 dag masła, 25 dag twarogu, pół jajka lub jedno
małe, niemal jak od sikorki :)
--
pa, BasiaBjk, co nie lubi ciastek ani ciast... chyba, że na słono :)

1. Data: 2004-01-11 20:58:39

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> tarty...moze chleb...wiem, wiem, moze TWAROG!!!!!!
> Czy dostane nagrode?
Dostaniesz nagrodę, jak mi powiesz, czym najlepiej zastąpić twaróg, kiedy
się mieszka w kraju beztwarogowym.

Hania

Hillery Duff
Beyonce topless