Re: STARKING

Data: 2018-04-22 09:09:56
Temat: Re: STARKING
Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

W dniu 21.04.2018 o 23:18, Majka pisze:
> Witam,
> mam do Was kilka pytań o jedna z odmian jabłoni na której bardzo mi zależy.
> Odmiana STARKING.

Z jakich powodow?

> Chciałabym takie drzewko kupić, ale jedyna możliwość jaką mam, to zakup wysyłkowy,
szukam więc na allegro.
> Pytania:
>
> 1. Czy ta odmiana jest tylko szczepiona? Sprzedawcy podają w opisie "podkładka m26"
lub "m9" lub "antonówka". Co wybrać?

Jesli odmiania to jest szczepiona. Podkladka decyduje o docelowym
wzroscie drzewa doroslego i wymaganiach glebowych. Na antonowce urosnie
drzewo duze jak w starych sadach - pozostale dwie to odmiany polkarlowe
a wiec najrosądniejsze do domowego ogrodu.

> 2. Czy obecnie jest dobra pora na zakup i wkopanie tego drzewka?

Nie bardzo - chyba, że w doniczce

> 3. Jakiej wielkości drzewko kupić? Sprzedają np 120 cm, albo "dwuletnia 150 cm".

Im wieksze tym lepiej ale i tak po posadzeniu trzeba przyciać.

> Co wybrać, co lepsze?
>
> 4. Niektórzy opisują "odmiana karłowata" lub "półkarłowa" - jakie to ma znaczenie i
co wybrać?

Wybrać półkarłową jeśli nie wiesz co wybrac.;-)

> 5. Jaka ziemia jest najlepsza dla tej odmiany?
> Opisywana wymagana gleba to albo "dobra" albo "obojętna" a u niektórych
"gliniasta". Do tego stanowisko słoneczne.
> U mnie spełniam na 100% tylko drugi warunek, nasłonecznienie. Czy gleba ma duże
znaczenie?

Na podkladce połkarłowej jakość gleby jest mało istotna. Ale wiadomo im
lepsza tym lepiej.

> 6. Co to oznacza? ew. w opisie jest "roślina z doniczki" - wtedy nie jest
szczepiona?

Jest szczepiona ale ma pełny system korzeniowy - można sadzić o dowolnej
porze roku.

> 7. Czy kupno obecnie jest sensowne, drzewo ma szanse przyjąć się, przeżyć?

Jak w doniczce to tak, jak kopane z gruntu to już za późno - czekać do
października.

> Wszelkie wskazówki i podpowiedzi mile widziane,

Piwo sie należy :-)