Sałatka z buraczków po barszczu ???

1. Data: 2000-10-18 15:06:40

Temat: Sałatka z buraczków po barszczu ???
Od: "M.Szelc" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

W jaki sposób wykorzystać buraczki pozostałe po gotowaniu barszczu
czerwonego? Proszę o propozycje sałatek lub tym podobnych dań.

M.Szelc

1. Data: 2000-10-18 17:34:30

Temat: Re: Sałatka z buraczków po barszczu ???
Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Salatka bardzo prosta. Buraczki kroisz w kostke, albo ucierasz na grubej tarce.
Kroisz ze 2-3 cebule drobno, mieszasz z buraczkami, majonezem, pieprzem. Pieprzu
sporo. Podobno jest to finska salatka gwiazdkowa. Mozna dolozyc filetow sledziowych
drobno pokrojonych, kiszonych/ konserwowych ogorkow, marynowanych grzybkow - robi
sie ciekawsza. W wersji "basic" jest postna i idealnie pasuje na Wigilie.
Magdalena W.
=====================
"I just wanna live while I'm alive "
(Bon Jovi)

1. Data: 2000-10-18 17:55:19

Od: "Tomasz 'TomaszKa' Kałużny" <t...@z...pcz.czest.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena W." <z...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
grzybkow - robi sie
> ciekawsza. W wersji "basic" jest postna i idealnie pasuje na Wigilie.

Przyznam ze nie wiedzialem ze to finska salatka :). U mnie w domu jada sie
ja odkad pamietam a nie mam zadnych skandynawskich korzeni :)
Nie przesadzalbym jednak z cebula. Mysle ze 1 duza lub 2 srednie wystarcza
zupelnie. No i obowiazkowo ogorek konserwowy (takiego preferuje) lub kiszony
w drobna kosteczke. Mozna rowniez dodac troche koperku.

Pozdrawiam. TomaszKa.
ICQ# 36467291; GG# 174753 - 'Vyehoo'

1. Data: 2000-10-19 06:11:39

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nie mozna tych buraczkow pozostawic w zupie i po prostu je zjesc? Ja na
przyklad lubie zupy, w ktorych plywa duzo warzyw.
Ela

1. Data: 2000-10-19 07:15:28

Od: "Magdalena W." <z...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz 'TomaszKa' Kałużny wrote in message
>Przyznam ze nie wiedzialem ze to finska salatka :). U mnie w >domu jada sieja odkad
pamietam a nie mam zadnych >skandynawskich korzeni :)
Hmmm... mozliwe. Ja poznalam przepis dawno temu od kolezanki ze studiow, ktora pol
swojego zycia przemieszkala w Finlandii i twierdzila, ze to niemalze tamtejsze danie
narodowe - wlasnie swiateczne.
Pozdrawiam
Magdalena W.
=====================

1. Data: 2000-10-19 07:51:09

Od: Mdana <m...@n...chrobot.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Oct 2000, M.Szelc wrote:

> W jaki sposób wykorzystać buraczki pozostałe po gotowaniu barszczu
> czerwonego? Proszę o propozycje sałatek lub tym podobnych dań.

Ugotowane buraczki pokroic w kostke a do tego (rowniez pokrojone w
kostke):
- ugotowana marchewka
- jablka
- jajka ugotowane na twardo
- ogorki konserwowe

Do tego sos jogurtowo-majonezowy (plus sok z cytrynki, przyprawy do
smaku).

Mdana

1. Data: 2000-10-20 03:16:13

Od: "F." <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

M.Szelc wrote in message <3...@n...vogel.pl>...
>Witam!
>
>W jaki sposób wykorzystaa buraczki pozosta3e po gotowaniu barszczu
>czerwonego? Prosze o propozycje sa3atek lub tym podobnych dan.
>
>M.Szelc
Zetrzyju na wiorki na grubej tarce. Dodaj tak samo starte jablka, dodaj
troche startego chrzanu i dopraw to lyzka smietany. Mozna dodac soku z
cytryny.
F.

1. Data: 2000-10-26 07:51:05

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W jaki sposób wykorzystać buraczki pozostałe po gotowaniu barszczu
> czerwonego? Proszę o propozycje sałatek lub tym podobnych dań.

Myślę, że to samo co z wołowiną po rosole :)))

A tak generalnie to wyrzucić

ostry

Placki ziemniaczane
Jak zrobic ser ??