Sałatki a majonez

1. Data: 2001-01-08 15:04:15

Temat: Sałatki a majonez
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak się ostatnio rozpisaliście o sałatkach i co za tym idzie majonezach - w
związku z tym mam pytanie - czy robicie sosy do tych sałatek ???Czy tylko
tak ot buch majonez ? Pisząc sosy mam na myśli własne od początku do końca
na bazie majonezu, śmietany, jogurtu, twarogu itp. ) anie dresingi na bazie
gluty sodowej.
A jeśli tylko majonez - to czy zwracacie uwgę na producenta majonezu czy po
prostu majonez jaki wpadnie w ręce ???
Zauważyłem, że jeśli sałatka jest tylko z majonezem to bardzo wiele zależy
właśnie od niego.

--
ostry

1. Data: 2001-01-08 15:22:28

Temat: Re: Sałatki a majonez
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ostry" <o...@e...com.pl> wrote in message

> [...]
> prostu majonez jaki wpadnie w ręce ???
> Zauważyłem, że jeśli sałatka jest tylko z majonezem to bardzo wiele zależy

Jezeli kupuje- to Winiary dekoracyjny, ale od kiedy ktos na grupie podal
dobry przepis- czesto dziergam:))wlasny. Ostatnio- przedwczoraj rano i juz
...wyszedl 1)z pasta makrelowa i 2)z salatka wloska.Wlasny tez po odwroceniu
do gory nogami nie opuszcza sloika:)))i jest z cytryna a nie octem.

Jola

1. Data: 2001-01-08 15:31:54

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
odwroceniu
>do gory nogami nie opuszcza sloika:)))i jest z cytryna a nie octem.

No ja akurat jestem zbyt leniwy na robienie własnego majonezu - kupuję
Majonez Pomorski z Grudziądza ( zakłady OCETIX ) - z wszytkich gotowców
najbardziej mi smakuje - a próbowałem Helmans Oryginal i Babuni, Winiary
Dekoracyjny i bodaj Koch'a.

ostry

1. Data: 2001-01-08 15:35:19

Od: "Jolanta Budzisz" <b...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowanie uważam , że majonez ma duży wpływ na smak sałatek.
Mój ulubiony majonez - to Kielecki ( do kupienia w Realu ) - jest ostry i ma
wg mnie "sałatkową" konsystencję. Do różnych sałatek stosuję różne
"wariacje" majonezowe.
Najczęściej jednak "wzmacniam" go jeszcze sosem sojowym i pieprzem , a gdy
chodzi mi o efekt kolorystyczny - kechupem i pieprzem cayenne.
Moj ulubiony sos do sałatki złożonej z ze świeżych warzyw: sałaty,ogórków,
pomidorów, papryki , kukurydzy - z puszki i koperku ( O kurczę! Już mam
ślinotok)
to majonez z dodatkiem oliwki , octu winnego , czosnku i sosu sojowego.

Pozdrawiam Jola

ostry napisał(a) w wiadomości: <93chqv$ier$1@flis.man.torun.pl>...

1. Data: 2001-01-08 15:59:00

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał...
> [...]
odwroceniu
> do gory nogami nie opuszcza sloika:)))i jest z cytryna a nie octem.

A ja dawno nie robiłam sama majonezu, ale pamiętam dokładnie jak to
robiłam...

Do miksera montowałam jedną taką trzepaczkę jak do ubijania piany i tym
ukręcałam...
Żółtko ze sparzonego jajka, sok z pół cytryny i łyżeczka majonezu, a do tego
po odrobinie oleju (mamy wlać szklankę) cały czas miksując pod koniec
odrobina soli do smaku...
Wychodził zawsze mniam... Nigdy się nie ważył, chociaż to podobno możliwe...
Tylko taki majonez był potwornie nietrwały, a wychodziło go dość dużo...
Ciekawe jakie świństwa zawiera kupowany przeze mnie majonez ze się nie
psuje... A jaki kupuję? Staram się Winiary - taki lokalny patriotyzm -
majonez ma być polski...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-01-08 16:29:24

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja raz na 1000 salatek, ktore zrobie, dodaje majonez. przede wszystkim
dlatego, ze jest taki tlusty, bo jesli chodzi o smak, to bardzo go lubie.
natomiast moja pasja jest sos winegret, ktory chyba nigdy mi sie nie znudzi:
sok cytrynowy, czosnek, sol i pieprz. kooocham go! :)))

1. Data: 2001-01-08 18:11:51

Od: Aneta Reluga <a...@a...w.sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemiła osoba, chcąca być znana jako Jolanta Budzisz,
napisała w artykule <93cmo5$93f$1@zeus.man.szczecin.pl>:

> Zdecydowanie uważam , że majonez ma duży wpływ na smak sałatek.
[ciach]

To może w takim razie jakieś zestawienie 'antymajonezów'?
Jak dla mnie absolutne rekordy pod tym względem bije majonez
"firmowy" sieci Edeka. Na pięć nabytych słoiczków trzy miały
na powierzczni plamy jakby 'pleśni' (piszę: jakby, bo były
to raczej jakby plamy 'matu' na błyszczącej powierzchni).
Dodatkowo majonez ów posiada smak kompletnie majonezu nie
przypominający.
Pytanie zatem, po kiego kupiłam do tej pory aż pięć słoiczków
i będę kupować nadal?
Ano dlatego, że toto jest moim zdaniem idealne do jajek na
półtwardo. O dziwo o cudzie, jajka z tą plastykową masą
smakują mi niebotycznie. I o ile nie jestem w stanie zjeść jajka
z normalnym majonezem, o tyle z wymienionym produktem wchodzą
idealnie.
Przestrzegam jednak wszystkich, którzy zasugerowaliby się
nazwą 'majonez' - z majonezem ów wyrób ma mniej więcej tyle
wspólnego, co ja z Piusem XII :P

An.
--
a...@r...mif.pg.gda.pl | Ta krowa była wymierzona we mnie!...
-------------------------' (Fox Mulder)

1. Data: 2001-01-08 21:02:48

Od: "Kefir \(P.L.\)" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prostu majonez jaki wpadnie w ręce ???
> Zauważyłem, że jeśli sałatka jest tylko z majonezem to bardzo wiele zależy

IMHO Majonez hellmans Babuni (zielony) jest najlepszy.
A sos np. taki: majonez+sok z kukurydzy+sok z kiszonego
ogorka+sol+pieprz+cukier+sok z cytryny i to do tradycyjnej polskiej salatki
jarzynowej. Ilosci plynow male. Moze nic odkrywczego, ale zmienia smak na
lepszy.

1. Data: 2001-01-08 21:05:41

Od: "Kefir \(P.L.\)" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneta Reluga" <a...@a...w.sygnaturce.pl> napisał w wiadomości
> Przemiła osoba, chcąca być znana jako Jolanta Budzisz,

> [ciach]
>
> To może w takim razie jakieś zestawienie 'antymajonezów'?
Majonez Hellmans zwykly (granatowy) - smak tepy, slony i zupelnie
niemajonezowy. Wg mnie niestrawny zupelnie.

1. Data: 2001-01-08 22:29:07

Od: "T.A.P." <a...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mnie nie smakuje natomiast zachwalany majonez dekoracyjny Winiary, po wielu,
wielu próbach smakują mi 3 rodzaje tych sosów : majonez mojej mamy oraz
Hellmans Babuni lub Light. Nie lubię innych majonezów, bo mi "śmierdzą"
olejem słonecznikowym w starym "komunistycznym" wydaniu (pamiętam, jak taki
kupowany był w dawnym reżimie, nie wiem, może był przeterminowany lub co
innego, dzisiejsze oleje słonecznikowe są ok, chociaż też nie wszystkie),
więc stąd te uprzedzenia, a co do popierania "dobre, bo polskie", to staram
się, ale na razie szkoda mi wydawać pieniądze na coś co tylko po otworzeniu
i spróbowaniu wyrzucę (jak było wielokrotnie). Dlatego też lubię 3 rodzaje
ketchupów : Pudliszki, Hellmans i Heinz, zaznaczam, że długa i kamienista
była droga do takiej opini.

pomocy - plama
cd.: Sernik bez sera - milion kalorii
Prosta i pyszna sałatka z kurczakiem