Samosiewy z lasu

11. Data: 2003-04-17 17:57:32

Temat: Re: Samosiewy z lasu
Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@w...pl> napisał w wiadomości
news:56e3.000005a2.3e9e9771@newsgate.onet.pl...
> Cześć
> Ja tak właśnie żałowałem samosiejek myśląc, że to przecież będzie
czyjaś
> działka i nie powinienem. Jak sie zjawił właściciel, to wyciął
zagajnik
> czterometrowych brzóz i zrobił sobie z nich ogrodzenie.

Jakbys mu wykopal samosiejki, nie mial by z czego zrobic ogrodzenia:-)
jego teren, jego wlasnosc:-)

> Co do przesadzania drzew to wszystko zależy od tego jak to zrobiłeś.
Te bez
> bryły ziemi, o ile dobrze zrozumiałem, raczej się nie przyjmą. Mozna
przesadzać
> całkiem spore drzewka (ja przesadzałem z sukcesem duże 2 metrowe)-
tylko po co?
> Będą przez dwa lata budowac korzenie i pewnie chorować. Małych
przesadzać nie
> warto bo są tanie.

No dokladnie:-)
Teraz patrze na moje brzozy kupione malutkie w nadlesnictwie, sa o
wiele ladniejsze i wieksze niz te u sasiada.
sadzilismy tego samego roku, tyle ze on wykopal samosiejki w lesie.

Marta
z pozdrowieniami swiatecznymi

12. Data: 2003-04-17 18:01:19

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> To jest taki niczyj las
> Komuś bym nie kradł.

Zaden las nie jest niczyj...
Mialam sobie ( do wczoraj polanke) cieszylam sie z samosiejek, majac
nadzieje, ze zarosna te brzozki owa polanke.
Dzisiaj brzoz juz nie ma, pewnie ktos we wsi zaklada ogrodek:-(

> E tam

Drzewo z nagim system korzeniowym musi go odbudowac, troche to potrwa.
Te w pojemniku, ktore maja system korzeniowy uksztaltowany 'ida
szybciej w zielone'.

pozdrawiam swiatecznie
Marta

13. Data: 2003-04-17 18:34:38

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7mq3h$5pt$1@atlantis.news.tpi.pl Marta Góra
<m...@m...pl> napisał(a):

> Mialam sobie ( do wczoraj polanke) cieszylam sie z samosiejek, majac
> nadzieje, ze zarosna te brzozki owa polanke.

Hejka. To dobrze jak w lesie są polanki, gdy zarosną zwierzyna przenosi
się do ogródków, szukając pożywienia.
Pozdrawiam polankowo Ja...cki

H.Z: Trawa była zdeptana, ale takie jest życie trawy na cmentarzu. :-(

14. Data: 2003-04-17 22:31:08

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:b7mq3h$5pt$1@atlantis.news.tpi.pl Marta Góra

> Hejka. To dobrze jak w lesie są polanki, gdy zarosną zwierzyna
> [...]

Widzę Dirko, że jesteś mocno zawistny;-) Nie każdy może podglądać
dziki z bliska...
Te kilka krzaczków, tulipanów i krokusów można przeboleć...
Spotkanie sarny nos w nos warte jest takiej straty:-)
Że o ptakach i mniejszej zwierzynie litościwie nie wspomnę:-)))

Pozdrawiam
Marta

15. Data: 2003-04-18 08:12:20

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b7n9tc$i9g$1@atlantis.news.tpi.pl Marta Góra
<m...@m...pl> napisał(a):

> Widzę Dirko, że jesteś mocno zawistny;-) Nie każdy może podglądać
> dziki z bliska...

Hejka. Nie o zawiść tu chodzi bynajmniej, lecz o uświadomienie, że dziko
żyjące zwierzęta oprócz miejsc schronienia muszą mieć gdzie żerować. Jak
piszą Haber, Pasławski i Zaborowski w "Gospodarstwie Łowieckim": "Łąki
sródleśne jako żerowisko zwierzyny, szczególnie płowej, mają w łowiskach
leśnych ogromne znaczenie. Najodpowiedniejsze są niewielkie łączki
niewykorzystywane przez rolników..." Myślę, że to oznacza, że dopuszczenie
do zarośnięcia tych enklaw jest błędem.
A co do podgladanie dzikiej fauny, to nie mam powodów do kompleksow.
Widziałem co nieco, m.in.: wilka, łosie, ktore nie wystepują u Ciebie. A
obecnie oglądam "Makrokosmos"
Pozdrawiam łowiecko Ja...cki

H.Z: Kruczkowski ukazał Niemców z ich pierwszej strony. :-)

16. Data: 2003-04-18 14:03:27

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>    A co do podgladanie dzikiej fauny, to nie mam powodów do kompleksow.
> Widziałem co nieco, m.in.: wilka, łosie, ktore nie wystepują u Ciebie. A
> obecnie oglądam "Makrokosmos"
>                    Pozdrawiam łowiecko Ja...cki

Wszak w Twej mieścinie nie ma ZOO?:)

Pozdrawia boletus

17. Data: 2003-04-18 14:19:29

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

łowiskach
> leśnych ogromne znaczenie. Najodpowiedniejsze są niewielkie łączki

Ja chciałam wykorzystać. Na brzozowy lasek.

>Myślę, że to oznacza, że dopuszczenie
> do zarośnięcia tych enklaw jest błędem.

I dlatego sąsiedzi wykopali mi brzozy?
Zbaczasz z tematu.
O miejsce żerowania niech się martwią leśnicy, zresztą jest tych
polanek pod dostakiem.
Sarnom po prostu smakują krokusy, których w lesie nie widziałam.
Tudzież bratki i kilka innych roślin.

> A co do podgladanie dzikiej fauny, to nie mam powodów do
kompleksow.
> Widziałem co nieco, m.in.: wilka, łosie, ktore nie wystepują u
Ciebie.

Łosie nie występują to prawda.
Natomiast wilk owszem, przy czym jest bardzo nachalny w tym
występowaniu;-)
Wyjątkowo towarzyskie zwierze.
I tak od ośmiu lat:-)

Pozdrawiam
Marta z wilkiem pod biurkiem:-)

18. Data: 2003-04-18 16:10:41

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:6f99.000000fb.3ea005ae@newsgate.onet.pl
Użytkownik<b...@o...pl> napisał(a):

> Wszak w Twej mieścinie nie ma ZOO?:)

Hejka. Mieściną mnie nie dotkniesz, bo ja i tak wolę wieś :-)
Wielkomiejskiego powietrza nikomu nie zazdroszczę. I bez ZOO jest w mojej
okolicy dużo ciekawych zwierząt, np. orły bieliki.
Pozdrawiam zaściankowo Ja...cki

H.Z: W puszczy żyje dużo drapieżników, które mogą człowieka pożreć, zadusić
i zostawić. :-)

19. Data: 2003-04-18 17:38:02

Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>                    Pozdrawiam zaściankowo Ja...cki
>
> H.Z: W puszczy żyje dużo drapieżników, które mogą człowieka pożreć, zadusić

Mieścina,miasteczko-ładne nazwy;użyłem jednej z nich,ot tyle.
Bieliki obserwuję na Kaszubach.Niewątpliwie piękne ptaszki.

Pozdrawiam boletus

iglaki w ogrodzie
Projektowanie ogrodu
swieta - zyzcenia