Re: Satel - DSC

From: "Mirek Krasnowski" <m...@p...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Satel - DSC
Date: Tue, 8 Apr 2003 13:34:51 +0200

Użytkownik "Sebastian " wrote:

> Tak przy okazji : masz może jakieś doświadczenia z radioliniami - mam
> problemy z zasięgiem, jeżeli możesz coś podpowiedzieć to bym skorzystał z
> pomocy ...

Nie jestem specjalistą od "radia" ale jakieś doświadczenie mam :-).
Problemów może być wiele, szukałem takiego fajnego opracowania zrobionego
przez firmę Gorke (Polski producent radiolinii) w którym podają jak spada
zasięg w zależności od środowiska w jakim radiolinia pracuje tzn z czego
zrobione są np. ściany ale nie znalazłem. Generalnie zasięg radiolinii jest
podawany w tzw. terenie otwartym z definicji teren otwarty to pustynia i w
promieniu iluś tam kilometrów nie ma nic poza otwartą przestrzenią.
Radiolinie nie pracują jednak w takich warunkach:-). Każda ściana osłabia
sygnał z tego co pamiętam to najmniej drewno i gips później cegła, zbrojony
beton, metal zasięg w złych warunkach może spaść nawet do 20% wartości
nominalnej i jest to naturalne zjawisko. Inne przyczyny to:

1. Słaba bateria. Baterie są bardzo czułe na przemrożenie. Jeżeli zostawiłeś
pilota w samochodzie na mrozie to bateria mogła paść. Spróbuj wymienić
baterię. Nie kupuj baterii w kiosku, który jest w nocy nie ogrzewany.

2. Nadajnik lub pilot pracują w okolicy źródła fal elektromagnetycznych
(transformator, nadajnik sieci GSM, wtryskarki do tworzyw sztucznych itp.)
wymienić radiolinię na taką o większym zasięgu lub wyprowadzić antenę
odbiornika na zewnątrz. Takie wyprowadzenie anteny nie jest sprawą trywialną
bo nie wszystkie radiolinie mają taką opcję. Długość anteny jest dobrana do
częstotliwości pracy radiolinii najczęściej 433MHz i nie można jej dowolnie
przedłużać bo może nawet zasięg jeszcze bardziej spaść.

3.Antena nadajnika jest zamknięta w metalowej obudowie centrali. Wyprowadzić
antenę (fabryczną) na zewnątrz obudowy.

4. Wykluczam taką sytuację że ktoś dotykał anteny pilota (nadajnika) podczas
wymiany baterii.

5.Urządzenie było zepsute od nowości lub zepsuło się po czasie. Reklamować u
dostawcy.

Jeżeli po wymianie baterii nadal układ będzie pracował z małym zasięgiem
(mały zasięg rozumiem jako do 10m) i masz możliwość "pobawienia" się to
zdemontuj radiolinię i sprawdź jej działanie w innych warunkach np. na wsi
na działce.

> Np. : podjeżdżam do domu, załączam opóźnienie z pilota, otwieram garaż,
> wieżdzam, rozbrajam z klawiatury ...

To się nieźle boisz :-)))))) sposób bardzo dobry jak Cię w tym czasie
napadną to po upływie czasu na wejście alarm się włączy automatycznie bez
przyciskania jakichkolwiek przycisków napadowych. Tylko uważaj aby to
intruza nie wyprowadziło z równowagi bo może Ci zrobić krzywdę. Musisz to
sam rozważyć.

pzdr
mirek