Schweinhaxn

1. Data: 2002-02-02 20:31:37

Temat: Schweinhaxn
Od: "altf4" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W Monachium w znanej knajpie Lowenbraukeller zajadalem sie bawarska golonka
z sosem, knedlami, salatka oraz oczywiscie Weissber'em. Bylo extra.Czy ktos
wie jak
sie te ich schweinehaxen przyrzadza?

1. Data: 2002-02-02 20:50:06

Temat: Re: Schweinhaxn
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"altf4" <a...@p...com> wrote:

>schweinehaxen

"Schweinshax'n
1 - 2 golonki (ok. 1.2kg) (lepiej 2 mniejsze) umyć i dogolić
;-)) Wysuszyć serwetką, natrzeć solą i pieprzem. Czosnek (po
ząbku na nogę) przepołowione ząbki wsunąć między mięso a kość.
Obsmażyć w oleju lub smalcu dobrze jakieś 10-15 min. Dwie cebule
obrać i poćwiartować. Dodać do golonek, zalać 0.25l ciemnego
piwa (tego polskiego słodowego). Pokrywka na garnek i dusić na
wolnym ogniu dobrą godzinę (jak duże nogi, to dłużej). Od czasu do
czasu obracać i podlewać wodą. Po tej dobrej godzinie
wyciągnąć, dolać wody aby było ok. 0.5l sosu i ewentualnie dodać 2-3
łyżki słodkiej śmietany. Do tego nadaje się sałata ze słodkiej
kapusty lub fasolka na kwaśno, mizeria, pomidorowa. No i pivo."

przepis od Waldemara Krzok

1. Data: 2002-02-02 20:52:23

Temat: Re: Schweinhaxn i Semmelknödel
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"altf4" <a...@p...com> wrote:

> [...]
>z sosem, knedlami, salatka oraz oczywiscie Weissber'em. Bylo extra.Czy ktos

i kluchy też od Waldemara - Jemu dziękować

Semmelknödel: dodatek do mięsiw, czyli do ww golonki i wołowiny

400g czerstwego (po polsku, nie po czesku) pieczywa (bułka,
tost) pokroić na drobne kostki. Ugotować 0.25l mleka i wrzątkiem
zalać bułkę. Po 5-10 minutach jak przestygnie dodac dwa jajka,
80-100g mąki lub grysiku, sól, gałkę muszkatołową i drobno
posiekane odrosty pietruszki (tak pół pęczka). Wymieszać aby wyszło
gładkie ciasto. Jak ciaplate wyjdzie, to dodać trochę mąki lub
grysiku ew. tartej bułki. Ugotować 2 l osolonej wody. Do tej
wody włożyć uformowane z ww ciasta kluchy. Wodę doprowadzić do
wrzenia i skręcić na minimum. Pokrywkę lekko uchylić. Do
formowania klusek, ręce zwilżyć wodą, aby się nie kleiło. Z tej ilości
ciasta wychodzi 12 klusek (są dość duże). Kluchy są gotowe jak
wylezą na powierzchnię wody.

1. Data: 2002-02-03 20:54:56

Od: "altf4" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki. To moze mi rozszyfrujesz z czego był sos? Kelner byl na tyle
uprzejmy ze pozwolil mi wziac menu. Cytuje:"A hoiwade schweinshaxn,
kartoffegnedl in da saiwagmachten soss, daua gibt's aan krautsolod"

1. Data: 2002-02-03 21:07:20

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

altf4 wrote:

> Dzięki. To moze mi rozszyfrujesz z czego był sos? Kelner byl na tyle
> uprzejmy ze pozwolil mi wziac menu. Cytuje:"A hoiwade schweinshaxn,
> kartoffegnedl in da saiwagmachten soss, daua gibt's aan krautsolod"

to była saksońska restauracja?
Bo po bawarsku toto nie jest. A sos zrobili sami. Z czego, nie powiedzieli.

Waldek

1. Data: 2002-02-03 21:11:57

Temat: Re: Schweinhaxn i Semmelknödel nie pomogę:(
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"altf4" <a...@p...com> wrote:

>Dzięki. To moze mi rozszyfrujesz z czego był sos? Kelner byl na tyle
>uprzejmy ze pozwolil mi wziac menu. Cytuje:"A hoiwade schweinshaxn,
>kartoffegnedl in da saiwagmachten soss, daua gibt's aan krautsolod"

..prosić i czekać na Waldemara...pewnikiem

AgataW. ( kapusta, sos i kartofelgnedel...zdecydowanie Waldemara)

1. Data: 2002-02-05 21:41:31

Od: "altf4" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Saksońska? W samym centrum Monachium? Oszukali mnie i nie podali prawdziwej
bawarskiej golonki tylko jakąś tam saksońską? Wprowadziłeś nielichy zamet w
mojej glowie!!!
Użytkownik "waldemar z domu" <w...@t...de> napisał w
wiadomości news:a3k8oe$kkq$07$1@news.t-online.com...

1. Data: 2002-02-07 19:14:40

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

altf4 wrote:

> Saksońska? W samym centrum Monachium? Oszukali mnie i nie podali
> prawdziwej bawarskiej golonki tylko jakąś tam saksońską? Wprowadziłeś
> [...]

no to jeszcze raz: faktycznie, w Monachium mówią trochę takim gardłowym
bawarskim i mają udźwięcznienie niektórych spółgłosek (k->g).

Kompletnie na nasze będzie:

przepołowiona golonka wieprzowa, knedel ziemniaczany w sosie własnej
roboty, do tego sałata z kapusty. (aha, nie daua tylko dazua)

Waldek
PS
jak ktoś dostał wirusa z mojego adresu, to przepraszam z góry i dołu. Mam
zakażenie 3 stopnia w robocie.
WK

nowości kulinarne - zbiór linków
oblicza popcornu - link
Bożenko, a o rybie w waflach pamiętasz ?
Oda do Bozenki i Wkn :)))))
3 przepisy na WALENTYNKI