Re: Sciolkowanie kora

Data: 2005-05-08 21:51:20
Temat: Re: Sciolkowanie kora
Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl>

Tarpan napisał(a):

> Na pólnocnej półkuli jest ponad 80 gatunkuw sosny, i tylko kilka (m.
> in. które wymieniasz) wymagają gleb wapiennych. Z jałowców tyko sabina, a
> masz racje co do Larix i Taxus... Ze świerków tylko omorica...
> Ale i tak większość iglaków lepiej czuje się w glebach..., no, nie
> wapiennych :)
> Limba np. której normalne stanowisko to wapienne gleby górskie, o
> wiele lepiej przyrasta na niżu w glebach wilgotnych i żyznych ( a więc na
> ogół lekko kwaśnych)...
> Większość iglaków bardziej reaguje na żyznośc gleby, WILGOTNOŚĆ i
> [...]

No to skołowana jestem, zastanawiam sie, czy podłożyłam świnię moim
świerkom kłującym tudzież jodle kalifornijskiej podsypując nawozem do
iglaków (zakwaszajacym), czy też nie. Google pokazują owszem, jak one
różnie w zależności od typu wygladają, ale jaką glebę lubią to już nie.
Mam lecieć z dolomitem, czy też odpuscić?
michalina