Re: Sen zdumionego 8-)

21. Data: 2010-02-10 19:01:05

Temat: Re: Sen zdumionego 8-)
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hkuvcs$1sk$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Co to znaczy 1,u ? czy u to część ułamkowa?
> Punktów jest więcej niż Alef0 bo continuum

Tak. ,u to część ułamkowa natomiast w zapisie L,u
literka L symbolizuje część całkowitą. To prawo albebry
nadawać symboliczne nazwy na liczbowe desygnaty.
Gdzieś czytałem, że można dodatnią część osi liczbowej
odwzorować w odcinek. W takim odwzorowaniu punkty
odcinka będą miały te same nazwy, które występują na osi,
Wiesz o tym, że można odwzorować półprostą w odcinek? :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

22. Data: 2010-02-10 19:09:27

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> Wiesz o tym, że można odwzorować półprostą w odcinek? :-)
> Edward Robak* z Nowej Huty

Skoro półprostą to czemu nie prostą? To świadczy o tym że nieskończona półprosta i
odcinek mają tyle samo punktów.

23. Data: 2010-02-10 19:15:24

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Skoro półprostą to czemu nie prostą? To świadczy o tym że
> nieskończona półprosta i odcinek mają tyle samo punktów.

O to chodzi właśnie. Skoro mają tyle samo punktów to punkty
na odcinku mają takie same nazwy jak punkty ma półprostej. Tak?
to taka ściśnięta półprosta do rozmiarów odcinka. Zgadzasz się? :)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

24. Data: 2010-02-10 19:30:31

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na odcinku mają takie same nazwy jak punkty ma półprostej. Tak?
> to taka ściśnięta półprosta do rozmiarów odcinka. Zgadzasz się? :)

No tak jest bijekcja punktów z <0;1) na <0,oo)

25. Data: 2010-02-10 19:44:17

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> No tak jest bijekcja punktów z <0;1) na <0,oo)

Skoro się zgadzasz, że odcinek to taka ściśnięta oś, a punkt 1=oo
to dobrze by było byś potwierdził, że liczby osiowe 1, 2, 3, 4... ->oo
mają swoje odwzorowanie na tym odcinku.
Co Ci szkodzi potwierdzić oczywistość? :-)
Skoro punktom osi odpowiadają punkty odcinka, to są na tym
odcinku obrazy punktowe liczb całkowitych. Tak?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

26. Data: 2010-02-11 02:52:57

Od: "Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

środa, 10 lutego 2010 15:48. carbon entity 'Robakks' <R...@g...pl>
contaminated pl.sci.psychologia with the following letter:

> Lew chce nas pożreć, więc wkładamy mu rękę do paszczy,
> łapiemy za ogon i wyciągamy ogon jego paszczą, przeciągając
> całego lwa na odwrotną stronę, a więc nicując.

I w taki sposób chcesz doprowadzić do szczęścia natury, bo jak antylew, to i
lemoniada w morzu, tylko na pracę w falansterze czy innym kibucu jestem za
leniwy, bo co to za "szczęście"?...

27. Data: 2010-02-11 06:58:40

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jakub A. Krzewicki" <e...@p...onet.pl>
> [...]

> antylew, to i lemoniada w morzu, tylko na pracę w falansterze czy
> innym kibucu jestem za leniwy, bo co to za "szczęście"?...

Trzy sWery i 3 szczęścia: zrozumienia, przyjaźni i satysfakcji. :-)

> --
> tois egregorosin hena kai koinon kosmon einai
> ton de koimomenon hekaston eis idion apostrephesthai.

"For those who are awake there is one and only one common world,
while those who sleep each turn away into their own." /Gadamer/

Antyczni Grecy, w tym szczególnie Heraklit - odróżniali JAWĘ od SNU,
odróżniali BYĆ w fizyczności od ISTNIEĆ w psychiczności.

"Dla tych, którzy nie śpią jest jeden i tylko jeden wspólny świat",
a myśli są przekazywalne gdy mają desygnaty. To prawda o rzeczy,
fundament intelektualnego dialogu. :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

28. Data: 2010-02-11 07:41:13

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Skoro punktom osi odpowiadają punkty odcinka, to są na tym
> odcinku obrazy punktowe liczb całkowitych. Tak?

Najpierw trzeba by stwierdzić jaka to funkcja odwozrowuje. Liczby 1,2,3,4 mają swoje
odwzorowanie na odcinku. Nie możesz się zgodzić że Alef0+1=Alef0 a tymczasem tu mamy
w półprostej i odcinku tyle samo punktów!

29. Data: 2010-02-13 22:52:20

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Nie da się.

> Da się podzielić na punkty których jest continuum

> Nigdy nie twierdziłem że Alef0=continuum.

Piszesz, że nie da się podzielić odcinka o długości 1 na tyle
odcinków elementarnych aby ten zbiór miał moc Alef0, a równocześnie
zgłaszasz, że da się podzielić na punkty których jest continuum,
a więc sam sobie zaprzeczasz.
Skoro oś liczbowa zawiera Alef0 odcinków elementarmych
o długości 1, a tę samą oś można odwzorować w odcinku o
długości 1, to każdy odcinek z osi liczbowej jest odwzorowany
w odcinku i jest ich dokładnie Alef0, a do Ciebie pytanie:
jaka jest długość tego odcinka odwzorowanego w odcinku 1
a więc jakie jest to dl, bo przecież nie zerowe, skoro punkty
1, 2, 3... na osi liczbowej nie stykają się ze sobą.

> [miczenie]

Wiersz PEŁNY Tabeli N^2 to to samo co hotel Hilberta, który ma
komplet gości i to samo co uzyskałeś przesuwając znaczek ||
krokiem <step1> po osi liczbowej w czasie połówkowym.
Potrafisz sobie wyobrazić to rozwinięcie ułamka dziesiętnego 0,(9)
0,99999999... w którym ilość pozycji po przecinku ma moc Alef0,
a my po każdym kroku (*10) przesuwamy przecinek o 1 miejsce.
przy czym pierwszy krok trwa 1 minutę, a każdy następny trwa
o połowę krócej od poprzedniego?
Na której pozycji znajdzie się przecinek w czasie "równe 2 minuty"
i ile jeszcze pozostanie 9-tek po przecinku?
Spróbuj. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

30. Data: 2010-02-13 23:50:12

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a więc jakie jest to dl, bo przecież nie zerowe, skoro punkty
> 1, 2, 3... na osi liczbowej nie stykają się ze sobą.

To zależy od pszekształcenia.
Można wziąść np. zmodyfikowany tg, albo ctg i sobie policz długości.
A wogule skąd ten wątek tutaj? Myślałam, ze to było na fizyce, a w adresie
nie ma.

Robaks się wscieknie :-)))))
Total OT
Re: Siła przesunięcia paradygmatu