« poprzedni wątek | następny wątek » |
31. Data: 2010-02-14 00:03:26
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)"Stokrotka" <o...@a...pl>
news:hl7drs$eee$1@news.onet.pl...
>>>>>> Ile w punkcie 1/Alef0 mieści się punktów 1/continuum?
>>>>>> Umiesz to policzyć?
>>>>>
>>>>> Alef0 i continuum to liczności zbiorów, jak chcesz obliczyć 1/Alef0
>>>>> i 1/continuum. Punkt to punkt i mieści się w nim jeden punkt.
>>>>
>>>> Mnie tak się marzy, że to nie ja ale Ty podzielisz 2 odcinki o
>>>> długości 1
>>>> 1-szy na tyle odcinków elementarnych aby ten zbiór miał moc Alef0
>>>
>>> Nie da się.
>>>
>>>> a 2-gi na tyle odcinków elementarnych aby ten zbiór miał moc
>>>> continuum.
>>>
>>> Da się podzielić na punkty których jest continuum
>>>
>>>> Jeśli to zrobisz dobrze, to czy dalej będziesz twierdził, że
>>>> Alef=continuum ?
>>>
>>> Nigdy nie twierdziłem że Alef0=continuum.
>>
>> Piszesz, że nie da się podzielić odcinka o długości 1 na tyle
>> odcinków elementarnych aby ten zbiór miał moc Alef0, a równocześnie
>> zgłaszasz, że da się podzielić na punkty których jest continuum,
>> a więc sam sobie zaprzeczasz.
>> Skoro oś liczbowa zawiera Alef0 odcinków elementarmych
>> o długości 1, a tę samą oś można odwzorować w odcinku o
>> długości 1, to każdy odcinek z osi liczbowej jest odwzorowany
>> w odcinku i jest ich dokładnie Alef0, a do Ciebie pytanie:
>> jaka jest długość tego odcinka odwzorowanego w odcinku 1
>> a więc jakie jest to dl, bo przecież nie zerowe, skoro punkty
>> 1, 2, 3... na osi liczbowej nie stykają się ze sobą.
> To zależy od pszekształcenia.
> Można wziąść np. zmodyfikowany tg, albo ctg i sobie policz długości.
> A wogule skąd ten wątek tutaj? Myślałam, ze to było na fizyce, a w adresie nie ma.
Na fizyce jest inne odgałęzienie.
Newton już kilkaset lat temu odkrył pochodną dt, ale do dzisiaj
żaden matematyk nie uporał się z tą długością dt.
Ja pokazuje na przykładzie czym jest dt:
to odwzorowanie odzinka o jednostkowego z osi liczbowej
na odcinek o długości 1.
oś liczbowa:
0____1____2____3--> oo
/
/
/
/
/
0____1
Jeśli całą oś odwzorujemy w odcinku
to pojedynczy odcinek jednostkowy 0____1 z osi liczbowej
będzie odcinkiem elementarnym dt na tym odcinku.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
32. Data: 2010-02-14 10:35:36
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hl7af6$38i$1@inews.gazeta.pl...
> Piszesz, że nie da się podzielić odcinka o długości 1 na tyle
> odcinków elementarnych aby ten zbiór miał moc Alef0, a równocześnie
> zgłaszasz, że da się podzielić na punkty których jest continuum,
> a więc sam sobie zaprzeczasz.
Nie da się podzielić na Alef0 równych odcinków, da sie podzielić na continuum punktów
bo odcinek zawiera continuum punktów.
> Skoro oś liczbowa zawiera Alef0 odcinków elementarmych
> o długości 1, a tę samą oś można odwzorować w odcinku o
> długości 1, to każdy odcinek z osi liczbowej jest odwzorowany
> w odcinku i jest ich dokładnie Alef0, a do Ciebie pytanie:
> jaka jest długość tego odcinka odwzorowanego w odcinku 1
> a więc jakie jest to dl, bo przecież nie zerowe, skoro punkty
> 1, 2, 3... na osi liczbowej nie stykają się ze sobą.
Te odcinki nie będa równej długości
> Wiersz PEŁNY Tabeli N^2 to to samo co hotel Hilberta, który ma
> komplet gości i to samo co uzyskałeś przesuwając znaczek ||
> krokiem <step1> po osi liczbowej w czasie połówkowym.
> Potrafisz sobie wyobrazić to rozwinięcie ułamka dziesiętnego 0,(9)
> 0,99999999... w którym ilość pozycji po przecinku ma moc Alef0,
> a my po każdym kroku (*10) przesuwamy przecinek o 1 miejsce.
> przy czym pierwszy krok trwa 1 minutę, a każdy następny trwa
> o połowę krócej od poprzedniego?
> Na której pozycji znajdzie się przecinek w czasie "równe 2 minuty"
> i ile jeszcze pozostanie 9-tek po przecinku?
> Spróbuj. :-)
To nie będzie liczba tylko ciąg dziewiątek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
33. Data: 2010-02-14 12:20:51
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hl7ekf$f8u$1@inews.gazeta.pl...
> Jeśli całą oś odwzorujemy w odcinku
> to pojedynczy odcinek jednostkowy 0____1 z osi liczbowej
> będzie odcinkiem elementarnym dt na tym odcinku.
> Edward Robak* z Nowej Huty
A jak odwzorujesz aby odcinki były równej długości?
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
34. Data: 2010-02-14 12:42:58
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hl8jlk$ibf$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>
> news:hl7af6$38i$1@inews.gazeta.pl...
>> Piszesz, że nie da się podzielić odcinka o długości 1 na tyle
>> odcinków elementarnych aby ten zbiór miał moc Alef0,
>> a równocześnie zgłaszasz, że da się podzielić na punkty
>> których jest continuum, a więc sam sobie zaprzeczasz.
> Nie da się podzielić na Alef0 równych odcinków, da sie podzielić na
> continuum punktów bo odcinek zawiera continuum punktów.
Posłuchaj! My tego nie musimy dzielić bo już jest podzielone.
Zgodnie z Twoim programem półprosta ma continuum punktów
i odcinek ma continuum punktów - każdy więc punkt półprostej
jest odwzorowany w odcinku, są więc w odcinku odwzorowane
punkty równo oddalone, które na osi mają nazwy 0, 1, 2 itd.
Nie musimy dzielić bo wystarczy, że na odcinku na którym
odwzorowana jest półprosta znajdziesz te punkty z nazwami 0, 1, 2
a odległość pomiędzy tymi punktami będzie odcinkiem elementarnym.
Przecież to banalnie proste i wiem, że potrafisz. :-)
>> Skoro oś liczbowa zawiera Alef0 odcinków elementarmych
>> o długości 1, a tę samą oś można odwzorować w odcinku o
>> długości 1, to każdy odcinek z osi liczbowej jest odwzorowany
>> w odcinku i jest ich dokładnie Alef0, a do Ciebie pytanie:
>> jaka jest długość tego odcinka odwzorowanego w odcinku 1
>> a więc jakie jest to dl, bo przecież nie zerowe, skoro punkty
>> 1, 2, 3... na osi liczbowej nie stykają się ze sobą.
> Te odcinki nie będa równej długości
Ależ te odcinki SĄ równej długości bo równe odległości SĄ
pomiędzy kolejnymi punktami liczb całkowitych 0, 1, 2, 3 ... na osi
liczbowej. Odwzorowanie jest liniowe:
połowa półprostej jest w połowie odcinka, a cała półprosta na
końcu odcinka.
>> Wiersz PEŁNY Tabeli N^2 to to samo co hotel Hilberta, który ma
>> komplet gości i to samo co uzyskałeś przesuwając znaczek ||
>> krokiem <step1> po osi liczbowej w czasie połówkowym.
>> Potrafisz sobie wyobrazić to rozwinięcie ułamka dziesiętnego 0,(9)
>> 0,99999999... w którym ilość pozycji po przecinku ma moc Alef0,
>> a my po każdym kroku (*10) przesuwamy przecinek o 1 miejsce.
>> przy czym pierwszy krok trwa 1 minutę, a każdy następny trwa
>> o połowę krócej od poprzedniego?
>> Na której pozycji znajdzie się przecinek w czasie "równe 2 minuty"
>> i ile jeszcze pozostanie 9-tek po przecinku?
>> Spróbuj. :-)
> To nie będzie liczba tylko ciąg dziewiątek
Każda liczba w zapisie dziesiętnym jest ciągiem cyferek.
Czy ta liczba o której mowa będzie miała jakąś wartość po przecinku?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
35. Data: 2010-02-14 12:48:02
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hl8r4k$e9g$1@inews.gazeta.pl...
> Zgodnie z Twoim programem półprosta ma continuum punktów
> i odcinek ma continuum punktów - każdy więc punkt półprostej
Cieszę się że zrozumiałeś że continuum * nieskończoność = continuum, gddy nie mogłeś
zrozumieć że Alef0+1=Alef0
>> Te odcinki nie będa równej długości
> Ależ te odcinki SĄ równej długości bo równe odległości SĄ
> pomiędzy kolejnymi punktami liczb całkowitych 0, 1, 2, 3 ... na osi
> liczbowej. Odwzorowanie jest liniowe:
> połowa półprostej jest w połowie odcinka, a cała półprosta na
> końcu odcinka.
A jakie to odwzorowanie? Podaj funkcję tylko bez takich liczb jak 1/0. Możliwe jest
odwzorowanie ale z różnymi długościami: 1/2,1/4,1/8 sumujące się do 1.
>> To nie będzie liczba tylko ciąg dziewiątek
> Każda liczba w zapisie dziesiętnym jest ciągiem cyferek.
> Czy ta liczba o której mowa będzie miała jakąś wartość po przecinku?
> Edward Robak* z Nowej Huty
Liczba musi mieć początek i koniec
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
36. Data: 2010-02-14 13:10:13
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hl8rdu$5vp$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>
> news:hl8r4k$e9g$1@inews.gazeta.pl...
>> Zgodnie z Twoim programem półprosta ma continuum punktów
>> i odcinek ma continuum punktów - każdy więc punkt półprostej
> continuum * nieskończoność = continuum
Bełkot
jabłko * nieskończoność = nieskończona ilość jabłek
>>> Te odcinki nie będa równej długości
>> Ależ te odcinki SĄ równej długości bo równe odległości SĄ
>> pomiędzy kolejnymi punktami liczb całkowitych 0, 1, 2, 3 ... na osi
>> liczbowej. Odwzorowanie jest liniowe:
>> połowa półprostej jest w połowie odcinka, a cała półprosta na
>> końcu odcinka.
> A jakie to odwzorowanie? Podaj funkcję
0--------x--------oo <= oś liczbowa odwzorowywana
0-----y------1 <= odcinek w którym odwzorowana jest prosta
y = x/oo <= funkcja odwzorowująca liniowo oś w odcinek
Klasyczna proporcja.
>>> To nie będzie liczba tylko ciąg dziewiątek
>> Każda liczba w zapisie dziesiętnym jest ciągiem cyferek.
>> Czy ta liczba o której mowa będzie miała jakąś wartość po
>> przecinku?
>> Edward Robak* z Nowej Huty
> Liczba musi mieć początek i koniec
0,99999999... ma przecinek i ma 9 na pierwszej pozycji po przeinku.
Czy mnożąc tę liczbę w czasie połówkowym przez 10 zniknęła
pierwsza cyfra z pierwszej pozycji?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
37. Data: 2010-02-14 13:13:26
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hl8snm$k7a$1@inews.gazeta.pl...
>> continuum * nieskończoność = continuum
> Bełkot
> jabłko * nieskończoność = nieskończona ilość jabłek
A sam mówisz że półprostą można odwzorować w odcinek.
>> A jakie to odwzorowanie? Podaj funkcję
> 0--------x--------oo <= oś liczbowa odwzorowywana
> 0-----y------1 <= odcinek w którym odwzorowana jest prosta
> y = x/oo <= funkcja odwzorowująca liniowo oś w odcinek
> Klasyczna proporcja.
Czy x/oo to inaczej x*0 ?
> Robakks
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
38. Data: 2010-02-14 13:26:14
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hl8stk$9g4$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>
> news:hl8snm$k7a$1@inews.gazeta.pl...
>>> continuum * nieskończoność = continuum
>> Bełkot
>> jabłko * nieskończoność = nieskończona ilość jabłek
> A sam mówisz że półprostą można odwzorować w odcinek.
jabłko ma continuum punktów
jabłko * nieskończoność = nieskończona ilość jabłek
Czegoś nie rozumiesz?
>>> A jakie to odwzorowanie? Podaj funkcję
>> 0--------x--------oo <= oś liczbowa odwzorowywana
>> 0-----y------1 <= odcinek w którym odwzorowana jest prosta
>> y = x/oo <= funkcja odwzorowująca liniowo oś w odcinek
>> Klasyczna proporcja.
>> Robakks
> Czy x/oo to inaczej x*0 ?
W funkcji odwzorowującej nie występuje iloczyn, więc nie pytaj nie
na temat, tylko policz długość pomiędzy dwoma punktami n i n+1
(n+1) / oo - n/oo = ?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
39. Data: 2010-02-14 13:44:03
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hl8u2e$c9e$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>
> news:hl8tln$ner$1@inews.gazeta.pl...
>> jabłko ma continuum punktów
>> jabłko * nieskończoność = nieskończona ilość jabłek
>> Czegoś nie rozumiesz?
> nieskończona ilość jabłek ma continuum punktów ?
> czyli continuum * nieskońćzonosć = continuum
Ile masz jabłek mając continuum punktów: 1 czy nieskończoność?
Ja na przykład gdy mam 5 jabłek to zapisuję 5*continuum
gdy zjem 4 jabłka to zostanie mnie jedno
5*continuum - 4*continuum = 1*continuum
A jak jest u Ciebie?
>> W funkcji odwzorowującej nie występuje iloczyn, więc nie pytaj nie
>> na temat, tylko policz długość pomiędzy dwoma punktami n i n+1
>> (n+1) / oo - n/oo = ?
>> Edward Robak* z Nowej Huty
> Zamiast dzielić przez nieskończoność łatwiej mnożyć przez zero
> (n+1) / oo - n/oo = (n+1) *0 - n *0 = 0 czyli punkt n+1 i n odwozrowane w ten sam
punkt! Chyba że
> przez oo rozumiesz nie nieskończoność ale dużą liczbę
A gdzie upchasz liczby połówkowe 1/2, 3/2, 5/2 itd skoro uparłeś się,
że delta d = 1/oo ma długość NIC?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
40. Data: 2010-02-14 14:01:37
Temat: Re: Sen zdumionego 8-)"zdumiony" <z...@j...pl>
news:hl8v24$ejq$1@news.onet.pl...
> "Robakks" <R...@g...pl>
> news:hl8un4$qo2$1@inews.gazeta.pl...
>> Ile masz jabłek mając continuum punktów: 1 czy nieskończoność?
>> Ja na przykład gdy mam 5 jabłek to zapisuję 5*continuum
>> gdy zjem 4 jabłka to zostanie mnie jedno
>> 5*continuum - 4*continuum = 1*continuum
>> A jak jest u Ciebie?
> Sam pisałeś o tym że odwzorowujesz półprostą w odcinek więc zarówno półprosta jak i
odcinek ma
> continuum punktów. Jaką masz długość odcinka gdy masz continuum punktów?
Rozumiem. Gdy masz 5 jabłek to masz: "odwzorowujesz półprostą"
a gdy masz 4 jabłka to masz: "zarówno"
Po czym rozrózniasz ile masz jabłek mając continuum punktów?
>> A gdzie upchasz liczby połówkowe 1/2, 3/2, 5/2 itd skoro uparłeś się,
>> że delta d = 1/oo ma długość NIC?
>> Robakks
> Liczby 1/2, 3/2, 5/2 będą odwzorowane na ten sam punkt
Masz Alef0 odcinków elementarnych o długości 1/oo i contunuum
punktów mniejszych. Ile punktów mieści się w punkcie 1/oo ?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |