Re: Sen zdumionego 8-)

31. Data: 2010-02-14 00:03:26

Temat: Re: Sen zdumionego 8-)
Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@a...pl>
news:hl7drs$eee$1@news.onet.pl...

> To zależy od pszekształcenia.
> Można wziąść np. zmodyfikowany tg, albo ctg i sobie policz długości.
> A wogule skąd ten wątek tutaj? Myślałam, ze to było na fizyce, a w adresie nie ma.

Na fizyce jest inne odgałęzienie.
Newton już kilkaset lat temu odkrył pochodną dt, ale do dzisiaj
żaden matematyk nie uporał się z tą długością dt.
Ja pokazuje na przykładzie czym jest dt:
to odwzorowanie odzinka o jednostkowego z osi liczbowej
na odcinek o długości 1.
oś liczbowa:
0____1____2____3--> oo
/
/
/
/
/
0____1

Jeśli całą oś odwzorujemy w odcinku
to pojedynczy odcinek jednostkowy 0____1 z osi liczbowej
będzie odcinkiem elementarnym dt na tym odcinku.
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

32. Data: 2010-02-14 10:35:36

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robakks" <R...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> odcinków elementarnych aby ten zbiór miał moc Alef0, a równocześnie
> zgłaszasz, że da się podzielić na punkty których jest continuum,

Nie da się podzielić na Alef0 równych odcinków, da sie podzielić na continuum punktów
bo odcinek zawiera continuum punktów.

> [...]
> a więc jakie jest to dl, bo przecież nie zerowe, skoro punkty
> 1, 2, 3... na osi liczbowej nie stykają się ze sobą.

Te odcinki nie będa równej długości

> Wiersz PEŁNY Tabeli N^2 to to samo co hotel Hilberta, który ma
> komplet gości i to samo co uzyskałeś przesuwając znaczek ||
> krokiem <step1> po osi liczbowej w czasie połówkowym.
> Potrafisz sobie wyobrazić to rozwinięcie ułamka dziesiętnego 0,(9)
> 0,99999999... w którym ilość pozycji po przecinku ma moc Alef0,
> a my po każdym kroku (*10) przesuwamy przecinek o 1 miejsce.
> przy czym pierwszy krok trwa 1 minutę, a każdy następny trwa
> o połowę krócej od poprzedniego?
> Na której pozycji znajdzie się przecinek w czasie "równe 2 minuty"
> i ile jeszcze pozostanie 9-tek po przecinku?
> [...]

To nie będzie liczba tylko ciąg dziewiątek

33. Data: 2010-02-14 12:20:51

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli całą oś odwzorujemy w odcinku
> to pojedynczy odcinek jednostkowy 0____1 z osi liczbowej
> będzie odcinkiem elementarnym dt na tym odcinku.
> Edward Robak* z Nowej Huty

A jak odwzorujesz aby odcinki były równej długości?

34. Data: 2010-02-14 12:42:58

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Nie da się podzielić na Alef0 równych odcinków, da sie podzielić na
> continuum punktów bo odcinek zawiera continuum punktów.

Posłuchaj! My tego nie musimy dzielić bo już jest podzielone.
Zgodnie z Twoim programem półprosta ma continuum punktów
i odcinek ma continuum punktów - każdy więc punkt półprostej
jest odwzorowany w odcinku, są więc w odcinku odwzorowane
punkty równo oddalone, które na osi mają nazwy 0, 1, 2 itd.
Nie musimy dzielić bo wystarczy, że na odcinku na którym
odwzorowana jest półprosta znajdziesz te punkty z nazwami 0, 1, 2
a odległość pomiędzy tymi punktami będzie odcinkiem elementarnym.
Przecież to banalnie proste i wiem, że potrafisz. :-)

> Te odcinki nie będa równej długości

Ależ te odcinki SĄ równej długości bo równe odległości SĄ
pomiędzy kolejnymi punktami liczb całkowitych 0, 1, 2, 3 ... na osi
liczbowej. Odwzorowanie jest liniowe:
połowa półprostej jest w połowie odcinka, a cała półprosta na
końcu odcinka.

> To nie będzie liczba tylko ciąg dziewiątek

Każda liczba w zapisie dziesiętnym jest ciągiem cyferek.
Czy ta liczba o której mowa będzie miała jakąś wartość po przecinku?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

35. Data: 2010-02-14 12:48:02

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgodnie z Twoim programem półprosta ma continuum punktów
> i odcinek ma continuum punktów - każdy więc punkt półprostej

Cieszę się że zrozumiałeś że continuum * nieskończoność = continuum, gddy nie mogłeś
zrozumieć że Alef0+1=Alef0

> [...]
> liczbowej. Odwzorowanie jest liniowe:
> połowa półprostej jest w połowie odcinka, a cała półprosta na

A jakie to odwzorowanie? Podaj funkcję tylko bez takich liczb jak 1/0. Możliwe jest
odwzorowanie ale z różnymi długościami: 1/2,1/4,1/8 sumujące się do 1.

Liczba musi mieć początek i koniec

36. Data: 2010-02-14 13:10:13

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> continuum * nieskończoność = continuum

Bełkot
jabłko * nieskończoność = nieskończona ilość jabłek

> A jakie to odwzorowanie? Podaj funkcję

0--------x--------oo <= oś liczbowa odwzorowywana

0-----y------1 <= odcinek w którym odwzorowana jest prosta

y = x/oo <= funkcja odwzorowująca liniowo oś w odcinek
Klasyczna proporcja.

> Liczba musi mieć początek i koniec

0,99999999... ma przecinek i ma 9 na pierwszej pozycji po przeinku.
Czy mnożąc tę liczbę w czasie połówkowym przez 10 zniknęła
pierwsza cyfra z pierwszej pozycji?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

37. Data: 2010-02-14 13:13:26

Od: "zdumiony" <z...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bełkot
> jabłko * nieskończoność = nieskończona ilość jabłek

A sam mówisz że półprostą można odwzorować w odcinek.

> 0--------x--------oo <= oś liczbowa odwzorowywana
> 0-----y------1 <= odcinek w którym odwzorowana jest prosta
> y = x/oo <= funkcja odwzorowująca liniowo oś w odcinek
> Klasyczna proporcja.

Czy x/oo to inaczej x*0 ?

38. Data: 2010-02-14 13:26:14

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> A sam mówisz że półprostą można odwzorować w odcinek.

jabłko ma continuum punktów
jabłko * nieskończoność = nieskończona ilość jabłek
Czegoś nie rozumiesz?

> Czy x/oo to inaczej x*0 ?

W funkcji odwzorowującej nie występuje iloczyn, więc nie pytaj nie
na temat, tylko policz długość pomiędzy dwoma punktami n i n+1
(n+1) / oo - n/oo = ?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

39. Data: 2010-02-14 13:44:03

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> nieskończona ilość jabłek ma continuum punktów ?
> czyli continuum * nieskońćzonosć = continuum

Ile masz jabłek mając continuum punktów: 1 czy nieskończoność?
Ja na przykład gdy mam 5 jabłek to zapisuję 5*continuum
gdy zjem 4 jabłka to zostanie mnie jedno
5*continuum - 4*continuum = 1*continuum
A jak jest u Ciebie?

> Zamiast dzielić przez nieskończoność łatwiej mnożyć przez zero
> (n+1) / oo - n/oo = (n+1) *0 - n *0 = 0 czyli punkt n+1 i n odwozrowane w ten sam
punkt! Chyba że
> przez oo rozumiesz nie nieskończoność ale dużą liczbę

A gdzie upchasz liczby połówkowe 1/2, 3/2, 5/2 itd skoro uparłeś się,
że delta d = 1/oo ma długość NIC?
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙?^:;~>¤<×÷-.,˛¸

40. Data: 2010-02-14 14:01:37

Od: "Robakks" <R...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zdumiony" <z...@j...pl>
> "Robakks" <R...@g...pl>

> Sam pisałeś o tym że odwzorowujesz półprostą w odcinek więc zarówno półprosta jak i
odcinek ma
> continuum punktów. Jaką masz długość odcinka gdy masz continuum punktów?

Rozumiem. Gdy masz 5 jabłek to masz: "odwzorowujesz półprostą"
a gdy masz 4 jabłka to masz: "zarówno"
Po czym rozrózniasz ile masz jabłek mając continuum punktów?

> Liczby 1/2, 3/2, 5/2 będą odwzorowane na ten sam punkt

Masz Alef0 odcinków elementarnych o długości 1/oo i contunuum
punktów mniejszych. Ile punktów mieści się w punkcie 1/oo ?
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości i nie tylko :)

Robaks się wscieknie :-)))))