Re: Sens paradoksu Achillesa i Żółwia

From: "Robakks" <R...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Sens paradoksu Achillesa i Żółwia
Date: Fri, 3 Sep 2010 19:48:41 +0200

a.googlegroups.com...

-----

> Edek, wrociles do tego tematu.
> Moze masz racje z tym jesli tak sie upierasz:
>
> "W obu wariantach Achilles i żółw osiągną punkt K dokładnie
> po tej samej ilości kroków.i to zdarzenie kończy bieg."
>
> Moze trzeba liczyc krokami a nie odlegloscia ?
> Wowczas nie bedzie zbiorow nieskonczonych liczb naturalnych, lecz
> zbiory skonczone ilosci krokow?
>
> Nie jestem znawca matematyki i moze gadam glupstwa,
> ale jestem ciekawa i sa tutaj znawcy.
>
> Pozdrawiam
> Ola

Witaj Ola :-)
Moje zdanie jest takie. Skoro od paru tysięcy lat nikt nie zuważył,
że Achilles zakończył bieg kończąc podział połowkowy - to to jest
dowodem, że żadnych znawców NIE_MA. Rzecz sama się rozstrzyga
na podstawie zdrowego rozsądku. W którymkolwiek miejscu był
Achilles - to zawsze był w jakimś kroku i aby znaleźć się na końcu
musiał zrobić ostatni krok. Można nie wiedzieć jaka to jest ilość
tych kroków, bowiem w klasycznym odwzorowaniu gemometrycznym
jest tak długa jak półprosta, ale po to pokazuję skalę połówkową,
w której każda kolejna liczba jest w odległości o połowę mniejszej
od poprzedniej, by przytomnym uzmysłowić jak wygląda koniec
półprostej tradycyjnie nazywany nieskończonością oo.
Daję wiele przykładów np. długość krzywej Peano która ma początek
i koniec - jest więc skończona, a jest ciągła i wypełnia całe pole
kwadrata. Podaję także notację np. 11'21 = 11*oo + 21, rzecz od której
"znawcy" dostają białej gorączki.
Zdaję sobie sprawę, że jestem SAM kontra ŚWIAT i ja nie ustąpię.
To ŚWIAT musi ustąpić, bo nie ma innego wyjścia.
Musi także wycować się z idiotycznego twierdzenia, że jeśli hotel
Hilberta jest niepełny to jest w nim tyle samo gości co w hotelu pełnym.
Idiotyzm totalny, a dziwi mnie: dlaczego ludzie wierzą w nonsensy?
pozdrawiam,
Robakks