Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 13 Jan 2015 17:41:54 +0100
From: Qrczak <q...@q...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.7) Gecko/20100111
Thunderbird/3.0.1
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Serce roście! Julka forever!
References: <1...@4...net>
<X...@1...0.0.1>
<j...@4...net>
<X...@1...0.0.1>
<m92ngc$o2q$1@news.icm.edu.pl>
In-Reply-To: <m92ngc$o2q$1@news.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 43
Message-ID: <54b54ad1$0$2149$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 87-207-124-79.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1421167313 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2149 87.207.124.79:49413
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:690600
Ukryj nagłówki
Dnia 2015-01-13 10:11, obywatel FEniks uprzejmie donosi:
> W dniu 2015-01-12 o 18:59, Budzik pisze:
>> Użytkownik XL i...@g...pl ...
>>
>>>> Może ta pała za poziom argumentacji?
>>>
>>> Jak na 12-letnie dziecko, zwůaszcza na tle ogólnego (czyli żenującego)
>>> poziomu świadomoúci obywatelskiej tej grupy wiekowej i w ogóle dzieci
>>> i młodzieży) - dziewczynka prezentuje poziom _wybitnie_ dojrzały.
>>> Myslisz, ze pani oczekiwała wypowiedzi na poziomie dorosłego? - raczej
>>> nie, bo wtedy nie mogłaby jej tak po prostu skwitować "praca nie na
>>> temat". Głupia cipa jedna.
>>
>> Ale argumentacja była wybitnie dojrzała przecież! Tyle ze kłamliwa w
>> wielu
>> aspektach.
>
> Zacznijmy od tego, że to nie była argumentacja, a przedstawianie opinii.
> A pani, skoro już w taki temat wdepnęła (który NB moim zdaniem nie
> powinien się w ogóle pojawić w tej formie), mądrze by się zachowała,
> gdyby dzieciom pokazała, na czym polega argumentowanie i czym ono się
> różni od wyrażania opinii.
>
> Pani mogłaby wykorzystać okazję i poprosić Julkę, lub nawet całą klasę,
> na przykład o wyjaśnienie - co to znaczy "multikulti"? Ilu muzułmanów
> imigrowało do Polski po otwarciu granic, ilu z nich mieszka w Polsce i
> ile w związku z tym było w Polsce ataków terrorystycznych, w których
> zginęli "nasi"? Komu narzucili swoją wiarę? Gdzie konkretnie (jakim
> dokumentem) UE uznała ślimaka za rybę? Jakie inwestycje z udziałem
> środków UE są (z)realizowane w mieście? Itd. itp. Dzieci uczyłyby się
> zdobywać informacje, a co za tym idzie _samodzielnie_ myśleć, a przy
> okazji pobawiłyby się w guglanie.
>
> Ale - jak widać - edukacja w polskich _szkołach_ i _rodzinach_ polega
> wyłącznie na przyuczaniu dzieci do bezrefleksyjnego powtarzania
> zasłyszanych opinii. Ku wielkiej uciesze dorosłych, zarówno tych z
> jednej, jak i z drugiej strony.
Zwłaszcza nauczycieli.
Q
--
Ja tam nie jestem socjopatą. Umiem doskonale udawać, że lubię ludzi.
|