Serniki - pytanie

1. Data: 2002-06-20 11:32:27

Temat: Serniki - pytanie
Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze chciałam się przywitać, bo zajrzałam tu po raz pierwszy -
wszystko to wygląda szalenie smakowicie. :~)
Po drugie - mam sernikowy problem. Uwiebiam serniki, ale to właśnie one są
moją kuchenną piętą achillesową. Próbowałam różnych przepisów i sposobów, ale
nic z tego - wychodzą mi sernikowe naleśniki. Bardzo smaczne, owszem, ale
naleśniki. Czy macie jakieś wypróbowane sposoby na pulchne serniki? Zaczęłam
przeglądać archiwum, ale na pierwszy rzut oka nie widzę, a na drugi po prostu
nie mam czasu. :~(
Pozdrawiam,
Anedeta

1. Data: 2002-06-20 11:37:26

Temat: Re: Serniki - pytanie
Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]

Zaczęłam
> przeglądać archiwum, ale na pierwszy rzut oka nie widzę, a na drugi po

Mam przepis na sernik z samej masy serowej, ale niestety w domu. Wychodzi
puszysty, smaczny i zawsze dobry ;-)))

Magda

1. Data: 2002-06-20 11:37:31

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a na drugi po prostu
> nie mam czasu. :~(
> Pozdrawiam,
> Anedeta
>
> --

Oj, chyba zaraz sie rozpeta trzecia wojna ;) Podpadlas...

Magda

1. Data: 2002-06-20 12:03:54

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oj, chyba zaraz sie rozpeta trzecia wojna ;) Podpadlas...

Ja naprawdę rozumiem, że pytanie zadane x razy wyprowadza z równowagi w
sposób x do kwadratu, ale w Waszym FAQ nie było ani słowa o sernikach - li
tylko o biszkoptach, murzynkach i cieście do pizzy (i racuchach), a po drugie -
naprawdę nie sposób przejrzeć całego archiwum siedząc w pracy i mając w
perspektywie wizytę domową Bardzo Ważnej Osoby, która uwielbia sernik, i wizję
kolejnego sernikowego naleśnika. :~)
Pozdrawiam,
Anedeta skruszona, ale niepokorna.

1. Data: 2002-06-20 12:17:06

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> naprawdę nie sposób przejrzeć całego archiwum siedząc w pracy i mając w
> perspektywie wizytę domową Bardzo Ważnej Osoby, która uwielbia sernik, i

Hehehe, ja z poczatku tez Ich nie rozumialam, teraz zaczynam troszke
kapowac, ale i tak zadaje pytania po raz setny, a Oni (brzmi jak "Obcy",
hihihi) odpowiadaja lub nie, zalezy od humoru i temperatury na dworze. Ale i
tak Ich uwielbiam

Magda ;)

1. Data: 2002-06-20 12:32:34

Od: "Extra Virgine" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

ale
> nic z tego - wychodzą mi sernikowe naleśniki. Bardzo smaczne, owszem, ale

Heja!
Mnie zawsze sernik opada trochę - chyba, że użyję "Sernixa" - ale nielubię bo
moim zdaniem daje bnardzo "chemiczny" smak.
A mój ulubiony sernik to:
Sernik zawsze się udający i szybko... znikający
Ciasto z tych bardzo szybko się robiących i jeszcze bardziej szybko
znikających. Nie może się nie udać!

kilogram sera - najlepiej tłustego i już wielokrotnie zmielonego
kostka masła
co najmniej 6 jaj, a i 12 nie zaszkodzi [im więcej, tym lepiej]
szklanka cukru
cukier z prawdziwą wanilią
po garści rodzynek, migdałów
łyżka skórki pomarańczowej
aromat cytrynowy lub waniliowy
sól

Generalnie się go kręci.

Najpierw więc kręcę mikserem żółtka z cukrem, cukrem z wanilią. Kiedy te
składniki zamienią się w jedwabisty kogiel mogiel, dodaję do niego ser, masło
i znowu kręcę to i kręcem i kręcem, aż masa nabierze bardzo, ale to bardzo
jedwabistej konsystencji. A sprawdzam to w taki sposób, że do masy raz na
jakiś czas wkładam paluszka wskazującego, następnie zaś ten paluszek ubabrany
masą wkładam do buzi i organoleptycznie testuję poziom jedwabistości. Kiedy
masa delikatna, tak, że bardziej być już nie może, z białek ubijam pianę -
taką mocną, że z naczynia odwróconego do góry nogami nic, a nic z tej piany
nie ubywa.

Pianę dodaję do masy serowej, wrzucam bakalie i wszystko delikatnie ale
dokładnie mieszam.

Raczej większą niż mniejszą tortownicę smaruję dokładnie masłem, oprószam
tartą bułką lub kasza manną i wlewam do niej masę serową. Teraz sernik ląduje
w piecu nagrzanym do temperatury około 180 stopni. Będzie tam pięknie się
piekł i wyrastał przez jakieś 45- 50 minut, aczkolwiek już po jakiejś pół
godzinie trzeba mu się zaczynać przyglądać, bo ja to mówią łasuchy [a kto,
jak kto, ale oni to się znają] z takimi sernikami to nigdy nic nie wiadomo.
Sernik jest upieczony, kiedy jest na górze pięknie brązowo-żółty - żółty jest
w pęknięciach i jest pięknie wyrośnięty.

I teraz następuje najgorsza część tej potrawy - sernik po wyłączeniu gazu lub
po wyjęciu z piekarnika będzie opadał - niestety, nie ma na to rady. Sernik
opada i już, i lepiej pogodzić się i nie rozpaczać - nikt jeszcze nie
wynalazł sposobu na to by powstrzymać sernik przed opadaniem.

Podaję taki sernik na ciepło - moim zdaniem najbardziej genialny jest w kilka
minut po wyjęciu z pieca, oprószony cukrem pudrem z listkiem mięty obok.
Doskonały również na zimno - taka Jola w celu większego efektu polewa sernik
polewą czekoladową i posypuje migdałami.

Ja jestem zwolennikiem czystej formy, podkreślonej delikatną bielą cukru
pudru. Aha - kawałek sernika na dużym talerzu i koniecznie DUŻĄ ŁYŻKĄ. DUŻĄ
ŁYŻKĄ smakuje lepiej!

[nie jest to sernik dietetyczny, a sernik bardzo smaczny!]

Żby być w zgodzie z ostanią modą dotyczącą praw autorskich, podaję źródło do
tego przepisu: http://www.mniammniam.pl/p.php?p=207
Oraz autora: JA.

pozdr,
grzesio

1. Data: 2002-06-20 12:55:53

Temat: Re: Serniki - pytanie (P) dwa z braku czasu.....:)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
>perspektywie wizytę domową Bardzo Ważnej Osoby, która uwielbia sernik, i wizję

...spokojnie spokojnie .......sernik to zawsze dobry, smaczny
i spokojny temat....

Pytaj (prawie) o wszystko co chcesz.........:))))

"Sernik Kaliope"
Sernik pyszny
8 jaj 1,5 szklanki cukru ,1 kg twarogu ,1 budyń waniliowy lub
śmietankowy, pół kostki masła, bakalie

Zmiksować jaja z cukrem, dodać ser, dodać stopione masło,
budyń, na koniec bakalie, ewentualnie jakiś zapach, ja nie lubię,
możesz dodać skórkę z cytryny i już. Piecze się jakieś 45 min.
Mam takie pytanko, czy zawsze w nim toną bakalie i czy on tak
ma, że się przyczepia do blachy i jest raczej płynny jako masa,
która się wylewa na blachę? Bo po upieczeniu bez zarzutu, nawet
mi te rodzynki na dnie nie przeszkadzały. Tylko musiłą odstać
swoją dobę w lodówie :) "Kaliope

"Ja nie Kalio, ale robilam ten sernik juz wielokrotnie, wiec
odpowiem. Tak, jest bardzo rzadki jak sie go wlewa. Co do bakalii
to nie wiem, bo nie robilam z bkaliami, tylko z brzoskwiniami
z puszki i na kruchym spodzie. To wlasnie ten sernik, ktory nie
opada, a mimo to jest puszysty jak pianka. polecam, pyyycha
!!! "Macabra

""U mnie w domu nazywa sie to "Sernik pyszny"

Ciasto: 2 szkl. maki 2 lyzeczki proszku do pieczenia pol
kostki miekkiego masla/margaryny pol szklanki cukru 2 jajka zoltko
Zagniesc, wylozyc na prostokatna blaszke (25x35x5cm)

Masa budyniowa: W 1 litrze mleka ugotowac 3 budynie czekoladowe
( na pol litra mleka, z cukrem). Jeszcze gorace przelozyc na
surowe ciasto i rozsmarowac.

Masa serowa: pol kostki miekkiego masla utrzec z pol szklanki
cukru, dalej ucierajac dodawac na przemian 3 zoltka i po lyzce
serek homogenizowany (waniliowy) - w sumie ma go byc 60-70 dag.
Wsypac paczke budyniu smietankowego, wymieszac. Na koncu
polaczyc z piana z 4 bialek i rozlozyc na zimnym budyniu. Wstawic na
ok. 45 min do piekarnika (180C), sprawdzic patyczkiem, czy
upieczone." Ania

1. Data: 2002-06-20 13:12:00

Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl wrote:

mając w
> perspektywie wizytę domową Bardzo Ważnej Osoby, która uwielbia sernik, i wizję
> [...]
Witaj

nie przejmuj się, chyba idzie na burzę, wnioskuje po przeczytaniu kilku postów
dzisiaj...choc i tak bardzo powolutku wzbiera:-)))

Co do meritum-czyli sernika
Jest ich oczywiście co najmniej sto rodzajów, a może więcej
ja odeślę cię do mojej strony, w dziale wielkanoc jest mój ukochany rodzinny
sernik, który rozpływa się w ustach. Ma tylko jedna wadę - jest bardzo
pracochłonny. Robiac go pierwszy raz - po prostu trzymałam się dokładnie
przepisu. Lepiej potrzymac go w piekarniku dłużej niż krócej. Możesz go
spokojnie zrobic dzień wcześniej, jeśli masz chłodne miejsce do przechowywania.
Pamiętaj, że teraz jest bardzo goraco, a ser w takiej temperaturze błyskawicznie
kwaśnieje. Chociaż może przy tych wszystkich ulepszaczach nie idzie to tak szybko.

A na grupie sernik rzeczywiście był niejednokrotnie - może tytuły postów nie
sugerowały tego...
Najlepiej szukaj na stronach "kuchennych"
Życzę udanej wizyty VIPa, ale nie przejmuj się tak bardzo, a na pewno wszystko
świetnie pójdzie
pozdrawiam
ewa

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-06-20 15:00:18

Od: Anedeta <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi - idę testować. :~)
Przepraszam za zamieszanie; wierzę, że taka dyskusja już _musiała_
mieć miejsce, ale przeszukanie całego archiwum naraz... Grrr...
Obiecuję, że poztaram się przejrzeć w całości.
A w ogóle to postuluję dodanie sernika do FAQ, jak biszkoptu i
murzynka. To szalenie praktyczne. :~)
Pozdrawiam,
Anedeta i tony sera do przetworzenia.

1. Data: 2002-06-20 16:34:13

Od: "Renata Grossek" <e...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

sorki, ale zupełnie nie potrafie piec;((

--
okh7tf5r6
it6tr 5y

soja a'la orzeszki