Setki kopczyków - znika trawnik

1. Data: 2014-04-21 19:31:40

Temat: Setki kopczyków - znika trawnik
Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam w tym roku dziwny problem w ogrodzie. Miejsca z trawą przestają
istnieć. Pokrywają się setkami małych kopczyków. Wychodzą z nich owady
wyglądające trochę jak miniaturowe pszczoły lecz o smukłych odwłokach.
Poruszają się niezdarnie, przewracają. Można dostrzec, że brzuchy
niektórych oblepione są pyłkiem. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Czy
orientujecie się co to takiego i czy z tym się da walczyć?

Marek

2. Data: 2014-04-21 21:27:13

Temat: Re: Setki kopczyków - znika trawnik
Od: johnny <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-21 19:31, Marek pisze:
> [...]
> niektórych oblepione są pyłkiem. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Czy
> orientujecie się co to takiego i czy z tym się da walczyć?

Turkuć podjadek. Metody zwalczania turkucia poszukaj w internecie, np
tu: http://www.youtube.com/watch?v=CtRuBKYUx28

3. Data: 2014-04-21 23:31:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Apr 2014 21:27:13 +0200, johnny napisał(a):

> Turkuć podjadek.

Chyba żartujesz - widziałeś kiedy turkucia podjadka? Miniaturowa pszczoła?
- dobre sobie, nie widziałeś albo turkucia, albo pszczoły :-D
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/G
ryllotalpa_gryllotalpa_bauch_gerade.jpg

4. Data: 2014-04-22 00:21:29

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-21 21:27, johnny pisze:

> Turkuć podjadek. Metody zwalczania turkucia poszukaj w internecie, np
> tu: http://www.youtube.com/watch?v=CtRuBKYUx28

Nie, to zupełnie nie ten owad. Jest on olbrzymi w stosunku do tych,
które obserwuję (do 6cm). Tymczasem te, o których mówię - max 1cm. Po
drugie on chyba nie lata (jak pszczoła)?

Marek

5. Data: 2014-04-22 00:36:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Marek ma w tym roku dziwny problem w ogrodzie:

> [...]
> pyłkiem. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Czy orientujecie się
> co to takiego i czy z tym się da walczyć?

Bez fotografii, na podstawie samego tylko opisu, to chyba nawet
sam Niesiołowski nie będzie widział co to za jedni.

Jarek

--
Nad Bałtykiem rozpostarli swoje skrzydła ludzie z Marsa
Atakować w taki sposób to jest jedna wielka farsa

6. Data: 2014-04-22 10:59:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Apr 2014 19:31:40 +0200, Marek napisał(a):

> [...]
> niektórych oblepione są pyłkiem. Z dnia na dzień jest coraz gorzej. Czy
> orientujecie się co to takiego i czy z tym się da walczyć?

Taszczyn pszczeli:
https://www.google.pl/search?q=taszczyn+pszczeli&tbm
=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=sy5WU-fxBIbLtQbsvICQ
CQ&sqi=2&ved=0CCgQsAQ&biw=1280&bih=642
Masz może w okolicy pasiekę? - jak nazwa wskazuje, żywi się on pszczołami i
wtaszcza je do swoich ziemnych norek.

7. Data: 2014-04-22 14:34:59

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> Bez fotografii, na podstawie samego tylko opisu, to chyba nawet
> sam Niesiołowski nie będzie widział co to za jedni.

Będzie wiedział, spokojnie :-)

Zrobiłem parę zdjęć telefonem. Niestety jakość zbliżeń jest koszmarna.
Jeśli będzie trzeba wezmę normalny aparat, wtedy zdjęcia będą bardzo
czytelne. Oto kilka wybranych:

Trawnik:

https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7dThMdGR
XYzY5S1k/edit?usp=sharing

Owad w zbliżeniu:
https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7V1gyVkd
SY1ctOXc/edit?usp=sharing

to co ważne: grube żółte nogi - jak u pszczół oblepionych pyłkiem. Tułów
brązowy w paski - jak pszczoły.

Drugie zbliżenie:
https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7cDQ4bXB
RQ3I0dHM/edit?usp=sharing

Owad ma góra 1cm - jest bardzo mały.

Marek

8. Data: 2014-04-22 14:39:29

Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-04-22 10:59, Ikselka pisze:

> [...]
CQ&sqi=2&ved=0CCgQsAQ&biw=1280&bih=642
> Masz może w okolicy pasiekę? - jak nazwa wskazuje, żywi się on pszczołami i

Hej,

Zobacz co odpisałem Jarkowi. Zrobiłem parę zdjęć. Ten owad raczej jak
ofiara taszczyna wygląda i to w dodatku w postaci miniaturowej. Odwłok
jest w kolorze brązowym (taszczyn jest żółto czarny - jak osa) a nogi są
bardzo grube - jak u pszczół. Norki ok 3mm więc żadna dorosła pszczoła
by się tam nie zmieściła. Taszczyn jest ze 2x większy od tego owada.

Pasiek w pobliżu nie ma.

Marek

9. Data: 2014-04-22 15:30:03

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Marek napisał:

> Będzie wiedział, spokojnie :-)

Niestety nie zagląda tutaj. Przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.
Musimy zatem radzić sobie sami.

> [...]
SY1ctOXc

> to co ważne: grube żółte nogi - jak u pszczół oblepionych pyłkiem.

Bo to mi wygląda na pszczołę. Pszczołę samotnicę. Inaczej być nie może.
Tylko którą? W Polsce spotkać można wiele gatunków.

> Drugie zbliżenie:
> https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7cDQ4bXB
RQ3I0dHM

> Owad ma góra 1cm - jest bardzo mały.

Ja bym się starał, w miare możności, krzywdy im nie robic. Zamiast
walczyć, lepiej polubić. One metodami rzemieślniczymi, w ramach
jednoosobowej działalności gospodarczej, starają się wykonać tę
samą robotę, co pszczeli kombinat ulokowany w ulu. Co taka pszczoła
winna, że ma grube nogi, żaden truteń jej nie chce i musi wieść
życie singla?

Jarek

--
Chcę oglądać twoje nogi (nogi, nogi, nogi)
Chcę byś założyła mini (mini, mini, mini)

10. Data: 2014-04-22 16:15:27

Od: "Bogdan" <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Popatrz na takie coś : Pszczolinka (Andrena)

Pozdrawiam
Bogdan

kiedy najlepiej/najłatwiej
Grusza. Uchła, czy jeszcze nie całkiem
mieszkańcy doniczki
Czosnek.
Rącznik pospolity - problem w wysiewem w doniczkach