Re: Siatka przeciw owadom, do okien

From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Siatka przeciw owadom, do okien
Date: Fri, 20 Apr 2007 20:12:06 +0200

Krzysztof Lebecki <l...@i...edu.pl> wrote:

> Ę? Oczywiście, że na zewnątrz profilu :( Przypatrze się
> dokładniej
> tej esa i jej instrukcji.

Przypatrz sie, mocowanie na zewnątrz jest po pierwsze trudne
(chyba, że na parterze mieszkasz), po drugie wygląda trochę
brzydko, po trzecie... faktycznie ciężko wtedy siatkę równo
ułożyć i o to, czy wiatr jej nie porwie też bym się bał...
Rzep powinien być klejony do wewnętrznej części futryny okna,
zaraz za uszczelką, tak żeby przyklejona do niego siatka tworzyła
płaszczyznę przylegającą do zamkniętego okna.

O tu masz rysunek poglądowy (czcionka proporcjonalna niezbędna).
P to uszczelka, Ż to rzep, kolumna jedynek to siatka, profil
futryny z konieczności mocno uproszczony :-)

1
|-|P1
| | 1 |--|
| |----| |
| |

> To jest jasne, ale gdy np. zapomnisz zampknąć? Np. wichura się
> pojawi
> gdy ciebie nie ma...

Nigdy (odkąd mam tą siatkę) nie miałem nawet tendencji do
odklejania, a okna mam wychodzące nie dość, że na zachód, to
jeszcze wprost na kilka km łąk i niskiej zabudowy, wiatry u mnie
wieją, oj wieeeejąąąą.
Regularnie zamykane okno chyba na tyle często dobija siatkę do
rzepa, że ta się trzyma wystarczająco pewnie.

J.