Skad nawilzacz powietrza? Jaki?

1. Data: 2002-12-20 00:30:20

Temat: Skad nawilzacz powietrza? Jaki?
Od: "Leszek Olech" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Mam dosc stary machaniczny i buczacy "Made in ZSRR", a zima i suche
powietrze zaczynają sie odbijac suchym, piekacym gardlem po przebudzeniu
(nie podniebieniu - nie chrapie:)

Gdzie nabyc ultradzwiekowe lub wytwarzacze mgielki w postaci ladnych
miseczek?

Ponadto (z tego co czytalem) warto nabyc tabletki zapobiegajace rozwojowi
grzybow w niektorych typach nawilzaczy. Gdzie TO z kolei nabyc? POdobno
warto miec mimo uzywania przegotowanej wody i czestego jej zmieniania.

Wazne pytania. Jaki, za ile?

Ja wiem, że te pytania były rok temu - ciekawi mnie czy cos sie zmienilo na
rynku. Troche wyszukalem w archiwum grupy na google.

Szczecin i okolice.

Odpowiedzi na PRIV mile widziane.

Leszek Olech

1. Data: 2002-12-20 11:16:44

Temat: Re: Skad nawilzacz powietrza? Jaki?
Od: G...@U...onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Dec 2002 01:30:20 +0100 I had a dream that Leszek Olech
<l...@p...onet.pl> wrote:
>Mam dosc stary machaniczny i buczacy "Made in ZSRR", a zima i suche
>powietrze zaczynają sie odbijac suchym, piekacym gardlem po przebudzeniu
>(nie podniebieniu - nie chrapie:)

Mam w mieszkaniu stare kaloryfery, takie żeberkowe. Sposobem akademikowym
świetnie i tanio nawilżam powietrze. Wystarczy wziąć woreczki np. po mleku,
obciąć sam czubek, woreczki takie wstawić między żeberka, dolewać wody...
i bardzo ładnie działa :)

--
Grzegorz Janoszka
www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

1. Data: 2002-12-20 13:49:48

Od: "Kali" <m...@s...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> rynku. Troche wyszukalem w archiwum grupy na google.

Kup sobie gazetkę m jak mieszkanie. Tam jest o nawilżaczach.
polecam ultradźwiękowy Boneco taki jaki jest tam na zdjęciu.
Nie polecam Bionare czy jakoś tak.
Dobrze jeśli ma odwapniacz.

Pozdrawiam, Kali

1. Data: 2002-12-20 14:17:05

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Olech" <l...@p...onet.pl> wrote:

>Ja wiem, że te pytania były rok temu - ciekawi mnie czy cos sie zmienilo na
>rynku.

nic sie nie zmienilo. nie odkryto nowych technologii nawilzania, nie
pojawily sie nowe produkty.

najprostszy do odparowywania na kaloryfer, ale zwykle podbija
wilgotnosc tylko o kilka %.

dobry jest Venta, z wielu powodow. nie wiadomo dlaczego jest on tak
idiotycznie drogi 500-1500zl, koszty jego produkcji oceniam na jakies
40zl.

najlepiej sprobuj na allegro, pojawia sie sprzet z likwidacji sklepow.

1. Data: 2002-12-21 09:53:10

Od: "Leszek Olech" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jack Szaniawski" <i...@n...com> wrote...
> "Leszek Olech" <l...@p...onet.pl> wrote:

> najprostszy do odparowywania na kaloryfer, ale zwykle podbija
> wilgotnosc tylko o kilka %.

Ale ja noca nie mam wlaczonych kaloryferow

> dobry jest Venta, z wielu powodow. nie wiadomo dlaczego jest on tak
> idiotycznie drogi 500-1500zl, koszty jego produkcji oceniam na jakies
> 40zl.

W internecie nie ma o nich wzmianki "+lw41 +filtr" ani "+venta +filtr"
Ponadto ta venta jest z opisu diabelnie droga a beznadziejnie prymitywna

Ja mam stary nawilzacz mechaniczny 'made in ZSRR' wydmychujacy pyl wodny w
gore. Czy bioaktywatory nadaja sie do takich nawilzaczy? Do tej pory nie
wiedzialem o bioaktywatorach i rzeczywiscie wode trzeba bylo czesto
zmieniac, bo w zbiorniku robilo sie ślisko. Moje watpliwosci wynikaja z
faktu, ze moj nawilzacz wydmuchuje mechanicznie wszystko, w tym
rozpuszczony bioaktywator (czy jak to sie nazywa) - czy moze byc szkodliwy?

> najlepiej sprobuj na allegro, pojawia sie sprzet z likwidacji sklepow.

Sa tylko BONECO i jakies tanze - jak ten

VENTA -to slowo nie wystepuje ani w obecnych ani w zakonczonych aukcjach

Leszek Olech - POLAND

1. Data: 2002-12-23 09:23:37

Od: "grzes" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dobry jest Venta, z wielu powodow. nie wiadomo dlaczego jest on tak
> idiotycznie drogi 500-1500zl, koszty jego produkcji oceniam na jakies
> 40zl.

Jakby co:
Venta Polen
ul. Poznańska 37
93-134 Łódź
tel/fax (0-42) 68-100-67
tel 68-175-54
gdzieś mają stronę ale nie pamiętam jej adresu, ale nie ma w nim słowa VENTA
Kupiłem najmniejszy, niby nawilża 20m2; filtruje coś ok 15 m2.
Mój pokoik ma 2,3 x 3,5m2 i uważam że za mało nawilża (objawy suchego
powietrza rano są mniejsze, ale są, a nie mam higrometru). Z wypowiedzi
grupowiczów wnioskuję iż są dobre tylko że te większe (faktycznie
absurdalnie drogie bo konstrukcja jest banalnie prosta)

Pozdrowienia Grzegorz

1. Data: 2002-12-23 16:07:26

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Leszek Olech" <l...@p...onet.pl> wrote:

>Ja mam stary nawilzacz mechaniczny 'made in ZSRR' wydmychujacy pyl wodny w
>gore. Czy bioaktywatory nadaja sie do takich nawilzaczy?

nie. bioaktywator jest do nawilrzacza dzialajacego na zasadzie zimnego
parowania, np venta. bioaktywator nie paruje, a zabija zarazki i
zmniejsza napiecie powierzchniowe zwiekszajac tempo parowania

>Sa tylko BONECO i jakies tanze - jak ten
>http://www.allegro.pl/show_item.php?item=9134270
>
>VENTA -to slowo nie wystepuje ani w obecnych ani w zakonczonych aukcjach

sprobuj tez slowo Klimatex - podrobka venty

1. Data: 2002-12-25 01:27:03

Od: "Leszek Olech" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"grzes" <g...@p...onet.pl> wrote...

> grupowiczów wnioskuję iż są dobre tylko że te większe (faktycznie
> absurdalnie drogie bo konstrukcja jest banalnie prosta)

Rzeczywiście. Nic nie tlumaczy tej ceny. Puszka, beben, wentylatorek
przedmuchujacy powietrze przez beben. 100 zl to bylaby przesada. Jesli ktos
ma, to prosze o informacje ile razy na minute obroci sie wal albo ile minut
potrzeba na 1 obrot oraz jak gleboko min-max jest on zanurzony. Prednosc
wentylatorka pewnie jest mala skoro to rakie ciche. Ktos wie ile z kolei TEN
parametr wynosi?
To powinno byc scigane - czysty rozboj. Dziwie sie ze nikt nie zrobil
podobnego (z jakims innym systemem poruszania bebna) i nie sprzedaje tego za
psie pieniadze. Zastanawiam sie ile MM tego sprzedal:) Moze w ogole?

Best regards
--------------------------------
Leszek Olech - POLAND
Aby odpowiedzieć wykreśl to z mojego adresu
To answer remove to from my address

1. Data: 2002-12-26 15:04:46

Temat: Odp: Skad nawilzacz powietrza? Jaki?
Od: "Anka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leszek Olech <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:attob0$3k6$...@n...onet.pl...
> [...]
na
> rynku. Troche wyszukalem w archiwum grupy na google.

Rzeczywiście nawilżacze ultradźwiękowe sa najlepsze. jesli chodzi o markę to
polecam Boneco (ew. Bionaire). Boneco specjalizuje się w nawilżaczach. Super
jest model 7131 lub 7136 ( elektroniczne). są cichutkie, mgiełka jest zimna.
Dodatkowo jonizuja ujemnie powietrze i wilgotnośc dłużej się utrzymuje w
pomieszczeniu. Mają wbudowany higrostat który sam mierzy poziom wigotnosci w
pomieszczeniu np. chcemy mieć 50% wilgotności, więc on doprowadza do takiego
poziomu i sam się wyłącza. gdy wilgotnośc spada sam się załącza. To czyni to
urządzenie prawie bezobsługowym i nie musimy ustalać wilgotności "na oko".
Kosztuje 449 (czesto sa w promocji za 339)- model 7131. Elektroniczny jest
droższy, kosztuje 699 zł.
Gorąco polecam.
Sa dostepne w sieci Ero RTV AGD w Szczecin Ku Słońcu i innych sklepach tej
sieci na Wybrzeżu.

Pozdrawiam
Anka

1. Data: 2003-01-02 14:54:02

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

za pol ceny sprzedaje ten facet. kupowalem, polecam:

http://www.allegro.pl/show_user.php?uid=442087

głośna pralka
Oddaj swoj glos w sondazu nt. UE (EU.SI)
fachowiec od glazury
puchowa kurtka
Depilator