Skandaliczna niedopuszczalność zabijania

61. Data: 2018-09-05 19:11:46

Temat: Re: Skandaliczna niedopuszczalność zabijania
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-05 o 18:20, XL pisze:

> Ludzi - z wolną wolą.

Jak z wolną? Przecież w momencie ich tworzenia wie, który będzie
grzesznikiem, a który nie.
To gdzie tu miejsce na wolną wolę?

> Wie.
> Ale jest właśnie po to, by dać im szansę nie grzeszyć - wolną wolę.

Przecież to bez sensu.
Tworzyć grzesznika, żeby miał szansę nie grzeszyć?

Jaką on ma szansę nie grzeszyć, skoro bóg go stworzył grzesznikiem?
Nie ma żadnej.

> Myślę, że nic a nic.

Czyli wiedział, że będą grzeszyć :)

Zastanów się chociaż przez chwilę.

> Ludzi - z wolną wolą do grzeszenia lub nie.

No jak "lub nie"?
Taki grzesznik nie ma wyboru. Bóg go takim stworzył i bóg wiedział, że
ten ktoś będzie grzeszył. to po co go tworzył grzesznikiem?

> Docenia.
> I widzi, czy szczerze.

Ale co docenia? Sam siebie? Tworzy grzesznika, wie, że będzie
grzesznikiem, wie, że będzie przepraszał (bo takiego go stworzył i zna
przecież całe jego życie od A-Z już w momencie tworzenia), a potem
docenia, że ten grzesznik przeprasza?
To się kupy nie trzyma. Koleś robi nakręcaną zabawkę fikającą koziołki i
ze zdziwieniem cieszy się (i docenia!), że zabawka po nakręceniu fika
koziołki.
Jego dzieło go zaskoczyło, że działa tak jak to sobie zaplanował!
Wynika z tego, że ani nie jest wszechmocny, ani wszechwiedzący, ani
nieomylny, skoro jego własne dzieła zaskakują go swoim postępowaniem.

> Jak naprawdę widzą, że zgrzeszyli i tego zła żałują.

Czytaj ze zrozumieniem kontekstu. Nie pytam "jak go przepraszają".
Pełne zdanie było takie: "On lubi jak go przepraszają".
Bo w jakim innym celu tworzyłby grzeszników?

[ciach bzdety nie na temat, wynikające z niezrozumienia słowa pisanego]

> Ludzi - z wolną wolą do grzeszenia lub nie.

Czyli nie wie w momencie tworzenia, czy ktoś będzie grzeszył czy nie będzie?

> Nie musiał ani nie musi niczego.

Hmmm... toteż właśnie piszę, że nie musiał tworzyć grzeszników.

> Piorunochrony na twoim domu też nie muszą się przydać, a są.

Ja mam piorunochron, bo nie wiem czy piorun w mój dom walnie czy nie.

Bóg podobno wie, czy ktoś będzie grzesznikiem czy nie.
Po co mu piekło, skoro nie musiał tworzyć grzeszników? Ktoś mu kazał?

> Więzienia też
> są - choć być może ty tam akurat nie trafisz.

Więzienia są, bo udzie popełniają przestępstwa.

Bóg tych przestępców stworzył. A nie musiał...
Po co ich tworzył?

> Od Boga.

> Jest.

Czyli nie jest.
Bez sensu.
Co to za niezależność, jeżeli los nadzorcy piekła zależy od pstryknięcia
palcami przez boga?

A może ty nie rozumiesz słowa "niezależny"?

> Ma - bo sam nim jest.

Czyli bóg jest diabłem?

> Bo jest wszechmocny.

Czyli w piekle jest niezależny sam od siebie?
Robi się coraz ciekawiej :)

> Bajeczki o innym ,,zarządcy Piekła", podstępnie wysyłającym pomniejsze
> dwukopytne po grzeszników, całkiem zabełtały ci tę zupkę w główce.

Mi nie. Ja w te bajeczki nie wierzę :)

"co, NIEZALEZNEGO podwykonawcę do
ich karania zatrudnia"

Czyli zatrudnia sam siebie? I sam jest niezależny od siebie samego?
Coraz ciekawiej :)

> Cóż się
> tu dziwić, że poziom twojej wiedzy o mojej wierze (odwrotnie proporcjonalny
> do poziomu agresji wobec niej) każe mi mówić do ciebie jak do dziecka ?

Ale o jakiej wiedzy mówisz? O kolesiu, który sam siebie zatrudnia jako
podwykonawcę, sam od siebie jest niezależny, tworzy grzeszników (a nie
musi...), a potem ich karze, choć nie musi, bo mógł ich nie tworzyć.
To ma być wiedza?

Przecież ty sama nie masz żadnej wiedzy. Wymyślasz to na poczekaniu,
albo bezmyślnie powtarzasz te nielogiczności po kimś.

I już ci pisałem wielokrotnie: nie myl agresji z obroną.

> Bo mógł. I dał im możność buntowania LUB niebuntowania się. Czaisz?

Czyli nie wiedział, że się zbuntują?

> A ty w koło Macieju...
> WIEDZIAŁ.

Czyli lubi jak ktoś grzeszy.
Gdyby nie lubił, to by ich nie tworzył.

Tak samo jak nie tworzyłby złodziei, faszystów, gwałcicieli i pedofilów.

Ja, gdybym widział, że ktoś chce zgwałcić dziecko, to bym zareagował i
starałbym się mu przeszkodzić.
A wasz bóg podobno widzi wszystko. I podobno może wszystko. Patrzy i nie
reaguje.
Nie ma co, fajny ten wasz bóg.
Nie dość, że tworzy pedofila, wie, że będzie gwałcił dzieci, to jeszcze
nie kiwnie nawet palcem, gdy tego dzieciaka gwałci. Tego dzieciaka
zresztą też stworzył w tym celu, żeby było zgwałcone. No przecież
wiedział, że spotka tego pedofila...

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

62. Data: 2018-09-05 20:01:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<Kviat> wrote:

> Jak z wolną? Przecież w momencie ich tworzenia wie, który będzie
> grzesznikiem, a który nie.

Każdy będzie. I jest. Nawet święci nie są bezgrzeszni - tylko że oni
odkupili swe grzechy już za życia, dlatego (w drodze do Nieba)
,,przeskoczyli" Czyściec.

> To gdzie tu miejsce na wolną wolę?

Wszedzie tam, gdzie dopuścisz do głosu swoje sumienie - i go posłuchasz. Ja
właśnie słucham mojego, ktore mi mówi ,,daj już spokój temu biednemu
człowiekowi".

--
XL

63. Data: 2018-09-05 22:13:54

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-09-04 14:28, Kviat wrote:
> [...]
i-od-kosciola-spadek-religijnosci-wsrod.html

> A czego nie zrozumiałaś?

> No niestety. Efekty słabej edukacji i presja kościółkowej rodziny i
> sąsiadów.

> A po kiego do nich dzwonić? To ma jakiś związek z tematem?

> Tak, ludzie są dziwni i często nielogiczni.
> Dlatego właśnie religię trzeba usunąć ze szkoły, żeby ludzi odzwyczajać
> od głupoty.

Jak kazdy, porzadny marksista, (jesli...), chcesz z ludzi zrobic bydlo?

Nigdy nie pomyslales, ze religia jest pochodna kultury?

64. Data: 2018-09-06 00:26:41

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-09-05 20:01, XL wrote:

> [...]
>
> Wszedzie tam, gdzie dopuścisz do głosu swoje sumienie - i go posłuchasz. Ja
> właśnie słucham mojego, ktore mi mówi ,,daj już spokój temu biednemu

Tu pan Piotr ładnie tłumaczy, że jest miejsce na wolną wole i Absolut.
https://www.youtube.com/watch?v=3D7xcY9VH24
https://www.youtube.com/watch?v=3D7xcY9VH24

65. Data: 2018-09-06 00:38:38

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2018-09-05 18:22, Kviat wrote:

> [...]
> finansuję (a przynajmniej nie dobrowolnie, ale już niedługo).
>
> To ja jednak wolę być uczciwym lemingiem, niż zakłamanym fanatycznym
> wyznawcą jakichś bajek.

> Otrząśnij się wreszcie. Nie każdy broniący się przed sekciarstwem jest,
> jak to nazwałeś "pseudolibertarianinem" (cokolwiek przez to rozumiesz, a
> jak widać niewiele rozumiesz).
>
> Być może masz ostatnią okazję do wyrwania się z tego obłędu. Ciekawe czy
> zdążysz.
> Kolejne państwo wypieprza na zbity pysk religię ze szkół:
wej-religii-w-hiszpanskich-szkolach-pokazuje.html

> Do Polski też rozum kiedyś dotrze. Klechy i ich pedofile mocno nad tym
> pracują.

Zapewniam, że jej miejsce zajmie nowa.
https://www.youtube.com/watch?v=4ng9RKbyo78&feature=
youtu.be&t=15

tu wersja dla tych z przedwczesnym wytryskiem:
https://www.youtube.com/watch?v=kFSbl2Th4ug

66. Data: 2018-09-06 06:55:13

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...
> [...]
ps.com...

> Świadomą nie byłeś nawet będąc oseskiem, wiec odpowiedz żadna.
> Przecież przedmówca pytał się o twoje zdanie teraz, gdy już jesteś
> świadomy,
> ze zabicie cie w łonie matki, czy jako oseska, niesie dla ciebie ten sam
> skutek.

I dałem chyba wyraźną odpowiedź?
Nie miałem nic do powiedzenia, więc matka miała według mnie pełne prawo
do decydowania o moim losie.

67. Data: 2018-09-06 06:56:55

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<m...@g...com> wrote in message
ps.com...
ps.com...

> Jak widać się rozkręcili, materia ciężka więc i zastanowienie na miejscu

> Nie pytałem czy miałeś coś do powiedzenia,

Zastanów się co wynika z faktu, że nie miałem nic do powiedzenia.
Ano to, że matka miała prawo zrobić ze mną co chce.

> niemoty są wśród żywych tak samo jak daltoniści i psychopaci.
> Samo-świadomość również uzyskuje się dość sporo po narodzinach.
> Więc? Miała prawo od tak cię "usunąć" sobie z drogi życia?

Oczywiście.

> Sam widzisz że kiedy się mówi o własnej skórze to już nie tak łatwo
> jak dzieleniem cudzej -na nienarodzonym- bądź co bądź człowieku jednak...

Bardzo łatwo. Nienarodzony człowiek nie jest osobą.

68. Data: 2018-09-06 07:00:11

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Ilona" <i...@u...net> wrote in message
> Są tez tacy, ktorzy posyłają swoje dzieci do religijnych szkół i
> przedszkoli, od piątku wieczór do niedzieli, nie można sie do nich
> dodzwonić a sami proponują innym aby, wyrzekli sie swojej wiary.

Kogo konkretnie masz na myśli? Jakieś realne przykłady podasz?

I jakie wnioski wyciągasz z nieodbierania telefonów??
Wpadło Ci do głowy że ktoś nie odbiera telefonu od Ciebie bo:
a. nie chce z Tobą rozmawiać, zwłaszcza w weekend
b. jest zajęty w różny sposób a może jest na wycieczce poza zasięgiem
c. dowolny inny powód... nie taki jaki im przypisujesz?

69. Data: 2018-09-06 07:01:33

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak kazdy, porzadny marksista, (jesli...), chcesz z ludzi zrobic bydlo?
>
> Nigdy nie pomyslales, ze religia jest pochodna kultury?

Nikt nie broni Ci praktykować dowolnej religii jaką sobie wybierzesz.
Chodzi tylko o to, aby nie była ona w PUBLICZNEJ szkole.

70. Data: 2018-09-06 07:04:38

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message
ps.com...

> Według tradycyjnych poglądów tym, ze z piekła w ogóle wyjść nie możesz:)

A piekło to w ogóle jest opisane w Bibli? Możesz mi zacytować?

> Osobiście uważam, ze tym, iż wyjście z czyśćca po pewnym, niekiedy bardzo
> długim czasie, masz zagwarantowane, natomiast z piekła już niekoniecznie.

Zacytuj na ten temat odpowiednie fragmenty Słowa Bożego. OK?

> Jednakże taka możliwość, choćby nie wiem jak nikła, musi być dana,
> żeby istnienie takiej przestrzeni miało sens.

A wiesz, że świat nie ma żadnego obowiązku mieć dla Ciebie jakiegokolwiek
"sensu"?

> Jedynym miejscem, w którym nie istnieją żadne uczucia i panuje
> beznadzieja,
> powinna pozostać Otchłań.
> Jednak, z tego co wiem, Bóg jak dotąd nikogo tam nie strącił.
> Bo jest Dobry, Piotrze - zapamiętaj to dobrze.

I dlatego był wielki potop? I dlatego plagi? Rzeź noworodków?

Konstytucja czy ewangelia
piękny pogrzeb
Rynsztok w trzecim pokoleniu.
W kasie państwowej widać dno