Ślimaki ??

1. Data: 2002-05-14 07:43:49

Temat: Ślimaki ??
Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Podrzućcie jakiś przepis na przygotowanie winniczków (takich świeżo zebranych).
Słyszałem, że ślimakami można się struć kiedy się je źle przygotuje.

P.S. Jak te ślimaki wyciągnąć po obgotowaniu z muszli ???

Pzdr.

Smiech

1. Data: 2002-05-14 07:47:44

Temat: Re: Ślimaki ??
Od: Pina <p...@m...uni.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@p...onet.pl wrote:

> Witam,
>
> Podrzućcie jakiś przepis na przygotowanie winniczków (takich świeżo zebranych).

Fuuuuj....

> Słyszałem, że ślimakami można się struć kiedy się je źle przygotuje.
>
> P.S. Jak te ślimaki wyciągnąć po obgotowaniu z muszli ???

Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuj!

1. Data: 2002-05-14 08:02:02

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fuuuuj....

????????????????????????????????
????????????????????????????????

> Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuj!

Najpierw trzeba spróbować.
Polecam

1. Data: 2002-05-14 08:02:19

Temat: Re: Ślimaki ?? Miks nieludzki ale coz
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@p...onet.pl> wrote:

>Witam,
>
>Podrzućcie jakiś przepis na przygotowanie winniczków (takich świeżo zebranych).
>Słyszałem, że ślimakami można się struć kiedy się je źle przygotuje.
(ciach)

"...w ogrodku wykopac dolek, wystarczajaco duzy na sloik. Do
sloika wlac piwa, wsadzic sloiczek do dolka. Slimaki sie zleca,
jak...do piwa.." KrysiaT.

http://cuisine.republika.pl/slimaki.htm

"Kiedys robilem takowe jedzonko, z jakiejs ksiazki francuskieg
autora..... Z tego co pamietam to slimaczki nalezy przeglodzic
w klatce (dla oproznienia sie ich) ........... albo 24 godz
albo 48 godzin. Potem przygotwywuje sie wywar woda + wino
polnapol. Do tego dodaje sie przyprawy i rozne wazywka. Oproznione (z
odchodow) slimaki trzeba umyc i wrzuca sie je na wrzatek.
Obgotowywuje sie okolo 0,5 h. A nastepnie trzeba je wylowic i
"wykrecic" ze skorupek, oddzielic stope od "bebechow", a stopy gotowac
dluzej w wywarze. Skorupki dokladnie umyc. Potem do tych
skorupek wkladamy maslo czosnkowe (maslo+czosnek+posiekana nac
pietruszki), potem ugotowana stope slimaka i znaowu kawalek maselka.
Do piekarnika na chwilke.......... i juz mamy przepyszne
slimaczki...."Pavkal.

Przygotowanie slimakow: Przygotowanie zywych slimakow do
ugotowania jest pracochlonne i zajmuje ok. 10 dni. Najbardziej
cenione ze slimakow sa winniczki. Przed ugotowaniem nalezy je
przeglodzic przez 4 do 8 dni, przetrzymujac je w klatce lub dobrze
wntylowanym pudelku i podajac im jedynie kilka kropel wody co pare
godzin. Przez ostatnie 2 dni mozna je karmic tymiankiem, ktory
nada ich miesu aromat. Przygotowane w ten sposob slimaki
nalezy oczyszcic ze sluzu i wapiennej skorupki, tora moga wytworzyc,
zamykajac sie w korupie. W celu dalszego o czyszczenia podaje
sie im 100 ml octu z lyzka soli oraz szczypta maki, pozostawia
na 3 godziny, a nastepnie oplukac i wrzucic na 5 minut do
wrzatku. Z wyjetych ze skorupek slimakow nalezy odciac i usunac
czarne konce nozek, a pozostale mieso dokladnie oplukac. Slimaki
podawane sa najczesciej w skorupkach, nalezy je w zwiazku z tym
dokladnie oczyscic i wyszorowac rowniez skoruppki, a nastepnie
gotowac je w wodzie z luzka sody oczyszczonej i 2 lyzkami soli
przez 1 godzine, wyplukac w duzej ilosci biezacej wody i osuszyc
skorupki w piecu. Slimaki po polsku dla 4 osob 24 ugotowane
slimaki (patrz przygotowanie slimakow) 1 jajko 2 lyzki tartej
bulki, 4 lyzki masla sok z 1 cytryny 1 peczek natki pietruszki,
sol Slimaki wyjac ze skorupek. Odciac czarne konce, slimaki
oplukac, osuszyc i posiekac Slimaki obtoczyc w jajku rozbitym z 1
lyzka wody i w posiekanej natce. Smazyc na 2 lyzkach masla na
malym ogniu. Gdy sie zrumienia, zdjac z patelni. Na pozostalym
masle usmazyc tarta bulke. Dodac slimaki, wymieszac, skropic
sokiem z cytryny i podawac Slimaki po burgundzku dla 4 osob 24
ugotowane slimaki (patrz-przygotowanie slimakow) 2 zabki czosnku 2
szalotki, 2 luzki natki pietruszki 100 g masla sol, pieprz
Slimaki wyjac ze skorupek, odciac czarnekonce, pozostale mieso
oplukac. Skorupki wyszorowac, zalac 2 l wody z 1 lyzka sody i 2
lyzkami soli. Gotowac 1 godzine, wyplukac i osuszyc skorupki.
Szalotki drobno posiekac, czosnek zmiazdzyc z sola. utrzec szalotki,
czosnek i natke z maslem, sola i pieprzem. Do kazdej skorupki
wlozyc odrobine utartego masla. Slimaki obtoczyc w masle z
czosnkiem i szalotka, wlozyc do skorupek, na wierzchu polozyc
pozostale maslo z czosnkiem i szalotka. Skorupki z slimakami ulozyc
w naczyniu do zapiekania. Piec 15 minut w temp. 200­ C
--- przed wlozeniem
do skorupek slimaki mozna posiekac, wymieszac z maslem z
czosnkiem i szalotka oraz 2 lyzkami tartej bulki. Tak przygotowanym
farszem nadziewac skorupki i zapiekac

1. Data: 2002-05-14 08:05:15

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wrzatku. Z wyjetych ze skorupek slimakow nalezy odciac i usunac
> czarne konce nozek, a pozostale mieso dokladnie oplukac.

Zastanawia mnie to wyjmowanie z muszelek.
Czy nie sprawia to żadnego problemu ?
Czym to robić ?

1. Data: 2002-05-14 08:29:57

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 14 May 2002 09:43:49 +0200, <s...@p...onet.pl> wrote:

>Witam,
>
>Podrzu?cie jaki? przepis na przygotowanie winniczków (takich ?wie?o zebranych).
>S?ysza?em, ?e ?limakami mo?na si? stru? kiedy si? je ?le przygotuje.
>
>P.S. Jak te ?limaki wyci?gn?? po obgotowaniu z muszli ???
>
>Pzdr.
>
>Smiech

zwroc im wolnosc!!!
ale wynies w waiderku bardzo daleko od domu, pardon, ogrodu, bo
slimaki to sa "homing animals" i wracaja na stare smieci. ze tak
powiem. ja niestety rzucam je za mur za ogrodem...wystarczy im
jedna noc, by wrocic. i wycieczke krajoznawcza mialy , i z gory
sobie popatrzyly, co tez mi rosnie w ogrosku....

slimak tez czlowiek i chce zyc!!!!

Krysia, zza slupa
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsgroups.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

1. Data: 2002-05-14 08:31:14

Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@p...onet.pl> napisał(a):

> Zastanawia mnie to wyjmowanie z muszelek.
> Czy nie sprawia to żadnego problemu ?
> Czym to robić ?

Drogi Śmiechy Czterysta Dwudziesty,

Najlepiej zrobić to perswazją, mówiąc czułym głosem do wnętrza skorupki:
ślimak, ślimak, pokaż rogi, zjem się bez twarogu...
Inny sposób to użycie wykałaczki albo specjalnego - wąskiego wideczyka do...
ślimaków.

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-14 08:31:22

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jedna noc, by wrocic. i wycieczke krajoznawcza mialy , i z gory
> sobie popatrzyly, co tez mi rosnie w ogrosku....

Ale one są wolne.
(Wydawało mi się że będą jeszcze wolniejsze)

A z masełkiem czosnkowym są pycha.

Czy rzucanie ślimakami za mur to jest konkurencja olimpijska ???

Pzdr.

Smiech

1. Data: 2002-05-14 08:35:39

Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Słyszałem, że ślimakami można się struć kiedy się je źle przygotuje.
>
> P.S. Jak te ślimaki wyciągnąć po obgotowaniu z muszli ???

Daj im zyc.
Kiedys sam nazbieralem, zrobilem klasycznie z czosnkiem
i doszedlem do wniosku, ze nigdy wiecej.

Kulinarnie nic ciekawego, a szkoda slomakow...

1. Data: 2002-05-14 19:25:38

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Drogi Śmiechy Czterysta Dwudziesty,

Oj Grzesiu, zapominasz odmiany przez ...
;-) Winno być:
Drogi Śmiechu Czterysta Dwudziesty

> Najlepiej zrobić to perswazją, mówiąc czułym głosem do wnętrza skorupki:
> ślimak, ślimak, pokaż rogi, zjem się bez twarogu...

I tak go nie oszukasz.
;-)))

> Inny sposób to użycie wykałaczki albo specjalnego - wąskiego wideczyka
do...
> ślimaków.

Albo dobrze uchwycić i pociągnąć.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

mloda kapusta
Zupka cytrynowa
Fondue ?
powazna sprawa - nowa kuchnia
po urlopie - Chorwacja kulinarnie i nie tylko (OT chyba jednak:))