Ślimaki i sasanki

11. Data: 2001-05-16 13:09:27

Temat: Re: Ślimaki i sasanki
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> napisał w wiadomości
news:qt03gts47stk1crc15ptnt4vsjpdih2sg8@4ax.com...

> Mam duże klopoty ze ślimakami nagimi (piękne jaskrawopomarańczowe
> ubarwienie i niebagatelne rozmiary płaszcza w momencie wyciągania się
> na kamieniach).
> W tym roku oprócz łowów zastosowałam Bayer-owski środek zwalczający
> ślimaki. Fortuna poszla na to.

Środki zalczające, np. Mesurol, działąją na ślimaki nagie (pomrowy wielkie,
pomrowiki i inne świństwo). Na skorupkowe, których u mnie jest większość,
niestety nie:(
W dodatku ze względu na psa, nie bardzo chcę wysypywać coś takiego.

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2001-05-16 13:28:23

Od: "Kraak" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> napisał w
wiadomości news:9dttbh$luo$1@hercules.iupui.edu...

> Nie rozumiem. Jaszczurka + jaszczurka = duzo slimakow?
> Czy tez jaszczurka + slimak = duzo slimakow? :-)))
>
> Pozdrowienia,
> Michal

HAHAHA :))))

Ale przecież się poprawiłam! :)

Daga

13. Data: 2001-05-17 07:08:20

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> napisał w wiadomości
> Basia Kulesz pisze:
>

> W tym roku oprócz łowów zastosowałam Bayer-owski środek zwalczający
> ślimaki. Fortuna poszla na to.

Czy ten środek, to taki niebieski granulat?
U mnie na działce tego środka używamy na turkucie podjadki, które
przyczyniają się do duzych strat, ślimaka wykończonego tym środkiem nie
widziałam a też mam ich sporo.

pozdrawiam
Basia

14. Data: 2001-05-22 10:10:16

Od: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 May 2001 09:08:20 +0200, "Barbara"
<b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>U mnie na działce tego środka używamy na turkucie podjadki, które
>przyczyniają się do duzych strat, ślimaka wykończonego tym środkiem nie

Tak, w miarę długie granule o szaroniebieskawym zabarwieniu. Ich
działalność jest u mnie bardzo dramatycznie podkreślona: kilkadziesiąt
skorup z prawie rozłożonymi ciałami wewnątrz; sama nie wiedziałam, że
mam ich tak dużo; niektórych mi nawet szkoda - tych, które mają bardzo
piękne bladozielone skorupy. Jeszcze nie przyuważyłam reakcji na
preparat ślimaków nagich, to te tak częst rzucały mi się zawsze w
oczy; myślałam, że mam jednego wroga. Stosuję go od niecałych dwóch
tygodni. Efekt jest.

Folia
Opuchlak
Pytanie o winogrono