Słodycze? Czy nadmiar może spowodować jakąś chorobę?

1. Data: 2005-01-24 22:21:22

Temat: Słodycze? Czy nadmiar może spowodować jakąś chorobę?
Od: "Karolcia :)" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy cukrzycę mogą spowodować nadmierne jedzenie słodyczy? Wiem że to głupie
pytanie ale boję się o moją córkę która ma 17 lat ale je dużo słodyczy... Ma
lekką nadwagę [65 kg/163 cm] ale czy w jej wieku jedzenie w nadmiarze słodyczy
może jej zaszkodzić na zdrowie?

Proszę o odpowiedzi :)

Pozdrawiam

Karolinka :)

2. Data: 2005-01-24 22:30:10

Od: "Martyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zdecydowanie tak!!!

3. Data: 2005-01-24 22:41:19

Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> Zdecydowanie tak!!!

Ale jaką?? Oczywiscie poza próchnicą... bo Kasia ma ząbki zdrowe :) i ładne :)

4. Data: 2005-01-24 22:58:20

Od: Tomek Klamka <k...@M...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolcia :) wrote:
> [...]
> lekką nadwagę [65 kg/163 cm] ale czy w jej wieku jedzenie w nadmiarze słodyczy

Szczerze mowiac to ma konkretna te nadwage - im pozniej od teraz, tym
trudniej zrzucic - chyba ze nie chce zrzucac no to OK.

pzdr

5. Data: 2005-01-24 23:07:09

Od: k...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Ma

> Szczerze mowiac to ma konkretna te nadwage - im pozniej od teraz, tym
> trudniej zrzucic - chyba ze nie chce zrzucac no to OK.
>
> pzdr

taka wage ma juz od dwoch lat... i raczej nie rosnie

6. Data: 2005-01-24 23:31:04

Od: "Zyper#Findler" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karolcia :)" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> Czy cukrzycę mogą spowodować nadmierne jedzenie słodyczy? Wiem że to
głupie
> pytanie ale boję się o moją córkę która ma 17 lat ale je dużo słodyczy...

A czemu mama pozwala corce jesc tak duzo slodyczy?
Nadmiar glukozy to nic dobrego a ząbki mogą polecieć niespodziewanie, mimo
ze piekne i zdrowe teraz.
Czy nie lepeij coby córa troche po dworze polatała a potem owoców sie
naftykała?
Ktos jej musi chyba te słodycze kupowac.

Pozdro
ZYperF

7. Data: 2005-01-24 23:37:51

Od: "Karolcia :)" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Karolcia :)" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> głupie
>
> A czemu mama pozwala corce jesc tak duzo slodyczy?
Nie muszę pozwalać wszędzie znajduję papierki po słodyczach
> Nadmiar glukozy to nic dobrego
Co może spowodować nadmiar glukozy?
a ząbki mogą polecieć niespodziewanie, mimo
> ze piekne i zdrowe teraz.
> Czy nie lepeij coby córa troche po dworze polatała a potem owoców sie
> naftykała?
Owoców jej bardzo dużo szczególnie bananów... Po za tym córka trenuje
koszykówkę, oraz biegi.

Ktos jej musi chyba te słodycze kupowac.
Nikt jej nie kupuje tylko sama w końcu ma 17 lat i kieszonkowe swoje ma...

8. Data: 2005-01-25 00:21:57

Od: Paszczak <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zyper#Findler <z...@w...pl> wrote:
> [...]
> naftykała?
> Ktos jej musi chyba te słodycze kupowac.

No dobra - ja nie muszę pytać rodziców o słodycze :) Od czasu do czasu zjem
tabliczkę czekolady lub dwie (ograniczeniem jest raczej pusta lodówka, niż
brak chęci na jedzenie tabliczki codziennie :) ), lubię delicje szampańskie
(paczka delicji to na jeden kęs idzie), przesłodzoną kawę i dwa pączki na
śniadanie. Czasem wypiję coś redbullopodobnego.

Wagę mam idealną, niemal stałą od 10 lat (odkąd przestałem rosnąć :) ),
jakieś 5 lat temu robiłem sobie badania krwi/moczu i wszystko było w normie.
Zęby - odkąd zacząłem o nie lepiej dbać, to sytuacja przestała się pogarszać
:)

Czy taka dieta może 'wyindukować' cukrzycę lub inne schorzenie podobnego
kalibru? Staram się ograniczać, jak mogę, ale czasem się nie udaje :(

P.

9. Data: 2005-01-25 06:53:33

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Ma
> lekką nadwagę [65 kg/163 cm] ale czy w jej wieku jedzenie w nadmiarze

warto sprawdzić poziom cukru i cholesterolu we krwi.
Przy tym wzroście to już spora nadwaga a nie lekka, zwłaszcza że to młoda
dziewczyna.
W tej chwili organizm jakoś radzi sobie z tym nadmiarem pustych kalorii, ale
zapewniam, że do czasu, im będzie starsza tym gorzej, bo z wiekiem przemiana
materii słabnie.
Piszesz że z owoców zjada dużo bananów, a to też średnio dobrze, zwłaszcza,
jeśli są to banany dojrzałe, bo też są tuczące.
Moze warto podsunąć córce trochę literatury o odżywianiu? Te słodycze
kompletnie nic dobrego jej nie dadzą, prócz nadwagi, zagrożenia cukrzycą,
problemami z układem pokarmowym itp.

pozdrawiam
Basia

10. Data: 2005-01-25 07:52:02

Od: "PaulinaW" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>

> warto sprawdzić poziom cukru i cholesterolu we krwi.
> Przy tym wzroście to już spora nadwaga a nie lekka, zwłaszcza że to

Niekoniecznie, zależy od budowy dziewczyny. Ja mam np. 158 cm, a
najlepiej wyglądam i czuję się przy wadze +/- 60 kg - też wg tabel,
spora nadwaga - tymczasem, gdybym jeszcze schudła, wyglądałabym jak
szkielet.

Paulina

pasta do zębów
dusznosci, trudnosci z przelykaniem, nikt nie wie co;/ [dlugie]
Konflikt serologiczny
Zaplenie kosci typu Garre
czzy mogę zażądać skierowania na szcegółowe badania