Slub - oplaty dla ksiedza !!!

11. Data: 2003-02-03 14:48:54

Temat: Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To, co ludzie gadają, to co innego, a co ksiądz faktycznie robi
> to co innego. Od nas nie wziął ANI GROSZA i nawet się zdziwił,
> że chcemy dać. Organiście owszem - ale sam sobie dobierałem
> repertuar.
>
> Proponuję pójść do księdza i się po prostu spytać? Co on
> gryzący jest czy jak?
>

> pozdrawiam serdecznie,
>
> Andrzej Garapich

Otoz to. Nasluchasz sie takich roznach bzdur od ludzi albo Qwaxa
a potem sie okaze ze to rzeczywistosc ale wirtualna.
Pojdz zapytaj, dajesz wg uznania a nie tego co ludzie gadaja.
Ksiadz moze zaproponowac wiecej ale odmowic nie moze a Ty zawsze
mozesz powiedziec ze na wiecej Cie nie stac.
Ale jesli robisz wesele w wiosce na 300 osob i podjedziesz autem z gwiazdka
na chlodnicy to sie nie dziw ze mozesz uslyszec wiecej.
U Chrystusa bylo za darmo, ale to bylo nad brzegiem jeziora pod golym niebem
a i organista obok nie gral ;-)

pozdr
MarcinP

12. Data: 2003-02-03 14:49:59

Temat: Re: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania K."
> Nie jestem tak do końca przekonana.
Ja też nie jestem pewna na jakich zasadach zatrudnieni są organiści, piszę tylko
o powodzie takiego mojego mniemania:)

>Nasza msza była dodatkową mszą,
Dla położnej też każda rodząca jest "dodatkowa" ale jeśli dzieje się to w
godzinach jej pracy to nieetyczne jest wyciąganie ręki po pieniądze. Chodzi mi
tylko o trzymanie się umowy i wykonywania zadań za umówioną kwotę.
Ale jak mowilam - nie znam zasad zatrudnienia organistów.
Asia

13. Data: 2003-02-03 14:58:42

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinP"
> A co, moze od prezydenta ???

Nie, może z podatków czyli pośrednio od nad ale bezpośrednio od pracodawcy.
Asia

14. Data: 2003-02-03 14:59:54

Od: "AsiaS" <a...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agi ( fghfgh )"
> Owszem. W ramach tego zatrudnienia sa normalne msze. Sluby sa dodatkowe

Jeśli faktycznie tak jest zatrudniany to ok, ale nie wiem czy tak jest na pewno.
Wiesz na pewno czy domyslasz się (pytanie bez ironii, całkiem serio się
zastanawiam).
Asia

15. Data: 2003-02-03 15:19:33

Od: IrekR <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz B wrote:

> Co myslicie o tych oplatach?

Kościół to nie instytucja charytatywna. Jak idziesz do urzędu to nie
płacisz? Dowód osobisty 50zł, prawo jazdy 70, paszport 100 + opłaty
manipijacyjne, znaczki skarbowe, etc.

Musisz bracie zrozumieć, że świat jest brutalny. Kto nie smaruje to nie
jedzie. Takie jest życie...

Jak faktycznie Cię nie stać na ślub to za co robisz wesele? (czuję nosem,
że impreza jest na 100 osób:)

A teraz kilka słów pocieszenia:
Jak pójdziesz do proboszcza i powiesz jak jest to na pewno obniży cenę. A
organista i kościelny nie zawsze jest potrzebny.

--
pozdrawiam,
IrekR

16. Data: 2003-02-03 15:22:19

Od: "agi ( fghfgh )" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AsiaS wrote:

> Jeśli faktycznie tak jest zatrudniany to ok, ale nie wiem czy tak jest na pewno.
> Wiesz na pewno czy domyslasz się (pytanie bez ironii, całkiem serio się
> zastanawiam).

Wiem na pewno. Organista w ramach swojej placy 'odbebnia' tylko msze.
Slub jest liczony odrebnie, jako odrebna, nie obowiazkowa dla niego
ceremonia ( a wiec i dodatkowe pieniadze ).
A mozliwosc obnizenia kosztów slubu istniala i istnieje jak
najbardziej- jesli slub jest krótki, w ramach normalnej mszy ( albo i
bez niej ) , bez wydluzania, bez dodatkowego przystojenia kosciola, bez
specjalnej muzyki uzgadnianej z organista. Pewnie, ze dla niektórych (
równiez niektórych ksiezy ) slub bez 'oprawy' to cos niewyobrazalnego,
ale warto wiedziec, ze jest taka mozliwosc.
pzdr
agi

17. Data: 2003-02-03 15:34:49

Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <b1lm1k$sab$1@inews.gazeta.pl>, m...@N...gazeta.pl
says...
> Przymierzam sie do zalatwiania formalnosci zwiazanych z moim slubem, ktory ma
> ksiadz: 400-600 zł

u nas dostal 50zl o ile pamietam.
Choc ja osobiscie bylem przeciw.

> koscielny: polowa tego co ksiadz

nie dostal nic, bo jak dostal 2 dychy to powiedzial ze tyle nie chce.
Zreszta tez bylem przeciw.

> organista: polowa tego co ksiadz
dostal ale nie pamietam ile, do tego doszedl skrzypek na 1 utwor i tez
dostal.

> jak latwo obliczyc, oplaty wynioslyby mnie 800-1200 zł.

Sa 2 mozliwosci - albo dajesz tyle ile sam uwazasz, albo jesli jest
cennik to stwierdzasz ze na ten luksus Cie nie stac i glosno to mowisz,
szczegolnie ksiedzu :)

K.

18. Data: 2003-02-03 15:39:27

Temat: Re: Odp: Slub - oplaty dla ksiedza !!!
Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam> szukaj wiadomości tego autora

In article <b1lvkk$ego$1@atlantis.news.tpi.pl>, b...@p...onet.pl
says...

> A co, moze od prezydenta ???

chodzilo czy "od sztuki", czy za dyzur - czy to spanko, czy zapie....
taka sama kasa za godziny dyzuru.

K.

19. Data: 2003-02-03 15:40:49

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo wtedy słowo 'kościół' znaczyło jeszcze 'lud boży' a od czasu kiedy
> ma trzy znaczenia to człowiek nie wie na co płaci ;-))

to raczej na liste pl.soc.religia

takie dyskusje tocza sie tam cala wiecznosc
pozdr.
MarcinP

20. Data: 2003-02-03 15:42:39

Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie tyle zapomina co jest poinformowana że jest to jego praca- za którą
dostaje
> już pieniądze w ramach zatrudnienia.Nieważne jakie - tak jak pielęgniarka
czy
> inny pracownik [ciach]

Pielegniarka za dyzury dostaje kase extra (nie sa wliczane w podstawowe
pensje)

MarcinP

slownik damsko meski -mesko damski
psycholog, terapeuta itp. -Wrocław