Smaki

81. Data: 2017-08-08 15:59:28

Temat: Re: Smaki
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

stefan <s...@w...pl> wrote:

> Nie mam zamiaru z tobą się sprzeczać. Jako wieloletni cukrzyk i
> wieloletni pacjent prof. Jacka Sieradzkiego (zerknij na bibliografię)
> przeczytałem dużo więcej niż dość chaotycznie przepisany poradnik.
> Z całego serca ci życzę, abyś nie zachorował na cukrzycę ani nie musiał
> opiekować się chorym.
> EOT
> Stefan

Oczywiście, że cukrzyca jest straszna.
Ale...
Córka znajomych w wieku 10 lat zachorowała na cukrzycę. Rodzice odchodzili
od zmysłów, oczyma wyobraźni widząc jej marne dalsze życie - tj.
cierpienie, niedogodności i ograniczenia w wyjazdach, ograniczenia
dietetyczne... Dziewczynka usportowiona, gimnastyczka, jeżdżąca konno,
przyzwyczajona do braku jakichkolwiek ograniczeń ze strony ciała.
Jak przyjąć taki nagły zwrot życiowy własnego, w dodatku jeszcze
nieświadomego nieszczęścia dziecka??

Dziecko po zasłabnięciu jakiś czas przebywało w szpitalu na badaniach,
które finalnie wykazały cukrzycę. Widząc rozpacz rodziców ich znajoma,
lekarka w tym szpitalu, zabrała ich pod byle pretekstem na inne piętro,
gdzie przeszli przez dziecięce oddziały onkologiczny i neurologiczny.
To wystarczyło, aby po wyjściu z nich zaczęli się niemal cieszyć, że ich
dziecko ma TYLKO cukrzycę. Ich emocje natychmiast po tym "spacerze"
wskoczyły na nowy tor - działania, zamiast utyskiwania.
Dziewczynka otrzymała nowoczesną pompę insulinową, zadbano o dużą piecję
ruchu, dietę... Ania dziś ma 24 lata - skończyła z wyróżnieniami szkoły i
studia, jest lekarką, podróżniczką, zawodniczką w ujeżdżeniu, Bóg wie co
tam jeszcze :-)

82. Data: 2017-08-08 16:01:03

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2017 o 15:06 stefan <s...@w...pl> pisze:

> [...]
> przeczytałem dużo więcej niż dość chaotycznie przepisany poradnik.
> Z całego serca ci życzę, abyś nie zachorował na cukrzycę ani nie musiał

NICZEGO nie przepisywałem!!!
EOT - chwała Bogu!

--
Trefniś

83. Data: 2017-08-08 16:41:32

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nikt nie będzie wąchał moczu nieprzytomnego cukrzyka, zapewniam!
> Mogą cię Dtefan najwyżej ciepłym moczem potraktować.

:-D :-D :-D

--
animka

84. Data: 2017-08-08 19:25:03

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 8 sierpnia 2017 17:46:45 UTC+2 użytkownik Animka napisał:

> :-D :-D :-D
>
> --
> animka

Syndrom Animki.
:-D :-D :-D

85. Data: 2017-08-09 02:09:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie nie nie nie! Dobrze widać do czego prowadzi duszenie w sobie
> takich rzeczy.

U Pań Ew.
Widać, oj, widać...

86. Data: 2017-08-09 02:21:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski

> Gdyby nasi praojce tacy
> byli, to byśmy do dziś jedli tylko prasłowiańskie papki bez żadnych
> przypraw. Brrr...

Albowiem nasi praojce, w wielkich lasach zamieszkując, mnóstwa ziół
wszelakich tam rosnących ku przyprawie stosować, głupole, nie potrafili :->
Dopiero wielka a śmierdząca i niemyta EUROPA dała im przyprawowe
oświecenie, prymitywom jednym, przez co niektórzy nabyli i przekazali
potomkom (co właśnie tu widać) poczucie niższości wobec tejże, a ci
pradawnych ziół przyprawowych swych praojców całkiem z tego poniżenia
zabywając, o "papkach bez przypraw" pie...przą (od: pieprz, przyprawa taka
nowożytna) aż miło.

87. Data: 2017-08-10 13:35:52

Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 8 sierpnia 2017 00:52:09 UTC+2 użytkownik Animka napisał:
> Właśnie. Trzeba wreszcie spróbować jak niedroga. Dziękuję za przepis, bo
> już miałam gdzieś szukać po internecie, żeby sie zorientować coś niecoś.
> Zastanawiam się tylko czy toto trzeba wypatroszać jak rybę, jakieś flaki
> wyciągać, czy je się wszystko?
Te duże mają większość organów wewnętrznych usuniętych, jedyne co zostaje
to "dziób" i oczy. Reszta jadalna.

Karol Piotrowski

88. Data: 2017-08-10 18:24:54

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-08-10 o 13:35, k...@g...com pisze:
> Te duże mają większość organów wewnętrznych usuniętych, jedyne co zostaje
> to "dziób" i oczy. Reszta jadalna.

To ja jednak czegoś takiego nie kupię.

--
animka

89. Data: 2017-08-10 19:04:06

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2017-08-10 18:24, obywatel Animka uprzejmie donosi:

> To ja jednak czegoś takiego nie kupię.

Nie to, co taka np. kura. Ta ani oczu, ani dzioba ni ma.

90. Data: 2017-08-10 19:10:58

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> Dnia 2017-08-10 18:24, obywatel Animka uprzejmie donosi:

> Nie to, co taka np. kura. Ta ani oczu, ani dzioba ni ma.

A Qra nawet serca nie ma ani litości! :-)))

Upał.
Kiszenie
Lody domowe
Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem