Smalec

1. Data: 2003-11-05 19:12:03

Temat: Smalec
Od: "DosiaJM" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

niebawem mnie pogonicie z grupy za te ciagle pytania,
ale tym razem :
Smalczyk!
jak to sie robi ?
moze zrobie chlopu swemu :o)

Buziakuje

DosiaJM i Newton
gg:13513

1. Data: 2003-11-05 21:51:51

Temat: Re: Smalec
Od: "Yenefer" <y...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DosiaJM" <j...@g...pl> napisał w wiadomości > Smalczyk!
> jak to sie robi ?

Ja robie to tak: slonine kroje w kostke. Wrzucam ja do gara, wstawiam na
ogien i wytapiam tak dlugo az skwarki sie zarumienia. Dodaje do tego cebulke
pokrojona w piorka ew w krazki i troche obranego ze skorki i pokrojonego w
kostke jablka (uwaga bo kipi :) ), doprawiam duza iloscia majeranku,
siekanego drobniutko czosnku (lub przecisnietego przez praske), pieprz i
ewentualnie sol na oko, lepiej za malo niz za duzo :) Po kilku minutach
zdejmuje z ognia. Wylewam do miski (najlepiej glinianej) badz do glinianego
garnka lub do sloikow...
Mozna tez zrobic bez cebuli i jablka-podobno ma wtedy dluzszy termin
przydatnosci do spozycia.
Ach pychotka...
Pzdr
Yenefer

1. Data: 2003-11-05 21:55:47

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Yenefer napisal(a):

> [...]
>garnka lub do sloikow...
>Mozna tez zrobic bez cebuli i jablka-podobno ma wtedy dluzszy termin

Ja dodaje tez boczek surowy - tyle co sloniny.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-11-06 00:02:13

Od: wiku <s...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> Ja dodaje tez boczek surowy - tyle co sloniny.

a ja wedzony albo ogonowke (ale w mniejszej ilosci)

wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-11-06 07:49:57

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

wiku napisal(a):

>a ja wedzony albo ogonowke (ale w mniejszej ilosci)

Wedzony? Przeciez z niego tluszcz juz sie nie wytopi....

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-11-06 08:17:45

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marcin E. Hamerla" <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> napisal
w wiadomosci news:d8vjqvga3t09800l9i352sp1saansql552@4ax.com...

> Wedzony? Przeciez z niego tluszcz juz sie nie wytopi....

Wytopi, wytopi... Moze to zalezy od boczku, ale u mnie po smazeniu boczku
wedzonego zawsze zostaje sporo smalcu na patelni.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdz, co lubisz czytac!

1. Data: 2003-11-06 08:32:05

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

Anna Ladorucka napisal(a):

>Wytopi, wytopi... Moze to zalezy od boczku, ale u mnie po smazeniu boczku
>wedzonego zawsze zostaje sporo smalcu na patelni.

Jakis czas temu byla dyskusja na temat boczku wedzonego, ktora
zainicjowalem moimi watpliwosciami. Wniosek jest taki: prawdziwy
boczek wedzony sie nie topi. Topi sie boczek pseudowedzony z sm.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

1. Data: 2003-11-06 09:40:36

Od: "j.jacek.marcinkowski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Smalczyk!
> jak to sie robi ?

Witam

Przepis z ksiązki Pani Anny Ciesielskiej:

1 kg słoniny drobno pokroić i wytapiać na wolnym ogniu aż skwarki nabiorą
słomkowego koloru.

Następnie dodać: 2 płaskie łyżki bazyli,1 łyżkę tymianku, 2 łyżki majeranku,
1/4 łyżeczki kurkumy, 1/2 łyżeczki kminku, 2 łyżeczki imbiru, 1 łyżeczkę
pieprzu ceyene (chyba tak się pisze ?), 1 łyżeczkę czarnego pieprzu.

przelać do naczynia i mieszać co jakiś czas do stężenia, by skwarki i
przyprawy nie opadły na dno.

Przepis wypróbowałem niedawno. Tak przygotowany smalec jest bardzo smaczny i
co najważniejsze nie bolała mnie po nim wątroba. :)

--

jjm

czytacz (już nie)

1. Data: 2003-11-06 11:00:33

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> Jakis czas temu byla dyskusja na temat boczku wedzonego, ktora
> zainicjowalem moimi watpliwosciami. Wniosek jest taki: prawdziwy
> boczek wedzony sie nie topi. Topi sie boczek pseudowedzony z sm.

no co ty opowiadasz? jasne ze nie wytapia sie tak jak slonina, ale jednak :)
a te skwareczki co zostaja nadaja smalczylkowi lepszy smak
wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2003-11-06 11:11:20

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "wiku" <s...@r...pl> napisal w wiadomosci

> no co ty opowiadasz? jasne ze nie wytapia sie tak jak slonina, ale jednak
:)
> a te skwareczki co zostaja nadaja smalczylkowi lepszy smak
> wiku

Ja zgadzam sie z tym, co pisze wiku. Pewnie, ze ma mniej tluszczu niz
surowy, ale jednak sie wytapia.
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdz, co lubisz czytac!

Dynia
Ratunku! Mąż w sklepie i nie wie jakie mleko do bloku wybrać????
Pieczone ziemniaki
pomocy! Ciasto drozdzowe mi rosnie
pomocy! Ciasto drozdzowe mi rosnie