Śmieci - rozdrabniać, prasować?

1. Data: 2013-02-20 10:39:11

Temat: Śmieci - rozdrabniać, prasować?
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szukam rozwiązania związanego ze zmniejszaniem objętości odpadków domowych.
Segreguję śmieci, ale w mojej gminie podział jest nieco nietypowy -
osobno szkło, a papier, plastik i metal - w jednym pojemniku. Niestety
butelki plastikowe, puszki stalowe, opakowania tekturowe mają dużą
objętość. Chciałbym to jakoś zmniejszyć - albo przez sprasowanie albo
rozdrobnienie. Mam już w kuchni 3 kosze na śmieci - w sumie mógłbym
jeszcze zrobić osobne pojemniki na papier, plastik i złom, ale w ten
sposób zrobię sobie z kuchni śmietnik (miałbym ich 5). W dodatku śmieci
- gdy pojemniki są już pełne - też trzeba gdzieś przechować do przyjazdu
odbiorców.
Jakie macie propozycje na zmniejszanie objętości śmieci? Ktoś coś
podobnego przerabiał?
Mieszkam w domku jednorodzinnym, mam kawałek podwórka. Myślałem o
jakiejś ręcznej prasie (odpornej na warunki atmosferyczne), która jednak
musiałaby działać tak, aby nie niszczyć za bardzo worków, lub z której
zawartość byłaby łatwo przenoszona do worków. Rozdrabniacze (które
poradzą sobie z puszkami stalowymi) są bardzo drogie (praktycznie rzędu
kilkudziesięciu tys. zł) i w warunkach domowych ekonomicznie są
nieuzasadnione.
Z góry dziękuję za porady.
T.

2. Data: 2013-02-20 10:51:55

Temat: Re: Śmieci - rozdrabniać, prasować?
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 20 lutego 2013 11:39:11 UTC+1 użytkownik T. napisał:
> Witam
>
> Szukam rozwiązania związanego ze zmniejszaniem objętości odpadków domowych.

Problem sie od lipca sam rozwiąże bo będziesz płacił ryczałtem niezaleznie od tego
ile tych smieci oddasz
Nie ma u Ciebie darmowych pojemników(tzw. dzwonów) do plastyku, szkła i papieru?
U nas wszędzie tego pełno stoi i można za darmo wyrzucac.

> [...]
>
> musiałaby działać tak, aby nie niszczyć za bardzo worków, lub z której
>
> zawartość byłaby łatwo przenoszona do worków.

http://allegro.pl/zgniatacz-zgniatarka-ugniatacz-smi
eci-i3036114292.html
http://archiwumallegro.com.pl/zgniatarka+ugniatacz+d
o+%C5%9Bmieci+w+pojemnikach-2083047762.html

>Rozdrabniacze (które
>
> poradzą sobie z puszkami stalowymi)

Butem puszki;)

3. Data: 2013-02-20 14:04:38

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

T. wrote:
> [...]
> podobnego przerabiał?
> Mieszkam w domku jednorodzinnym, mam kawałek podwórka.

jak masz dużo podwórka to zrób kilka stert i tam wal te śmieci...

4. Data: 2013-02-20 22:02:11

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 20.02.2013 11:39, T. pisze:

> osobno szkło, a papier, plastik i metal - w jednym pojemniku. Niestety
> butelki plastikowe, puszki stalowe, opakowania tekturowe mają dużą
> objętość. Chciałbym to jakoś zmniejszyć - albo przez sprasowanie albo

Plastik podepcz, metalowe puszki oddaj okolicznym zbieraczom, a tektury
używaj do rozpałki.

5. Data: 2013-02-20 22:06:49

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-20 11:51, Kris pisze:

> [...]
> Nie ma u Ciebie darmowych pojemników(tzw. dzwonów) do plastyku, szkła i papieru?
> U nas wszędzie tego pełno stoi i można za darmo wyrzucac.

Dokładnie. Tylko trzeba zainwestować w większy kubeł.

Pozdrawiam,
MW

6. Data: 2013-02-21 07:39:01

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-20 11:39, T. pisze:
> Witam
> Szukam rozwiązania związanego ze zmniejszaniem objętości odpadków domowych.
Puszki metalowe zgniataj pionowo. Po zgnieceniu wychodzą z tego krążki o
grubości ok 1 cm. Zgniatać można prasą do puszek (do kupienia np przez
Allegro), albo wzorem zbieraczy puszek umiejętnym nadepnięciem, albo
przez uderzenia czymś ciężkim - ja ma do tego celu 10 kg młotek plus
gruba deska na podkładkę.
Butelki PET najlepiej jest zwijać w rulon i po zwinięciu zakręcać.
Sposób nie nadaje się do butelek o grubych ściankach, ale do cienkich
jest idealny.
Szkła nie możesz rozbijać, bo tak sobie życzą odbiorcy śmieci
segregowanych, więc tu nic nie zmienisz.
O rozdrabnianiu zapomnij.
Jacek

7. Data: 2013-02-21 09:06:36

Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
eci-i3036114292.html
> http://archiwumallegro.com.pl/zgniatarka+ugniatacz+d
o+%C5%9Bmieci+w+pojemnikach-2083047762.html

Nie ma. Taka gmina... Raz w miesiacu odbierają posegregowane.
T.

8. Data: 2013-02-21 09:10:41

Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-02-21 08:39, Jacek pisze:
> [...]
> jest idealny.
> Szkła nie możesz rozbijać, bo tak sobie życzą odbiorcy śmieci
> segregowanych, więc tu nic nie zmienisz.

Puszek stalowych nie da się tak zgnieść. Są to - jak pisałem - głównie
po psiej i kociej karmie.
Butelki można zwijać, ale wydaje mi się, że po rozdrobnieniu zajmowałyby
jeszcze mniej miejsca. Zwłaszcza takie pancerne po napojach gazowanych
niewiele zmniejszają swoją objętość. W dodatku całe to cholerstwo stoi u
mnie, bo tylko raz w miesiącu odbierają.
T.
Ps. Znalazłem takie coś:
http://www.3ders.org/articles/20130131-time-to-save-
up-your-plastic-junk-for-recyling-mini-shredder-and-
filamaker.html

Małe, kompaktowe i cena akceptowalna, tylko na razie nie ma w sprzedaży.

9. Data: 2013-02-23 11:16:32

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Feb 2013 08:39:01 +0100, Jacek napisał(a):

> Butelki PET najlepiej jest zwijać w rulon i po zwinięciu zakręcać.

Albo też uzyc mocnej niszczarki ;)

--
___________ (R)
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna

10. Data: 2013-02-23 11:17:43

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 21 Feb 2013 10:10:41 +0100, T. napisał(a):

> Puszek stalowych nie da się tak zgnieść. Są to - jak pisałem - głównie
> po psiej i kociej karmie.

To zacznij im kupować nie karme, a mięso ;) Taniej wyjdzie ;)

Albo też zainstaluj prasę hydrauliczną, można zro bić samemu zpodnośnika
samochodowego.

--
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
_______/ /_ GG: 3524356

Piony gazowe i Gazomierz w bloku a przepisy
Samsung fq115t001 - ( piekarnik z mikrofalą ) żarówka
przewiercona rura- czyja wina?
Autoryzowany serwis lodówek
zamrażarka do piwnicy