Śmieci - rozdrabniać, prasować?

następny post »
Date: Wed, 20 Feb 2013 11:39:11 +0100
From: "T." <k...@i...pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Śmieci - rozdrabniać, prasować?

Witam
Szukam rozwiązania związanego ze zmniejszaniem objętości odpadków domowych.
Segreguję śmieci, ale w mojej gminie podział jest nieco nietypowy -
osobno szkło, a papier, plastik i metal - w jednym pojemniku. Niestety
butelki plastikowe, puszki stalowe, opakowania tekturowe mają dużą
objętość. Chciałbym to jakoś zmniejszyć - albo przez sprasowanie albo
rozdrobnienie. Mam już w kuchni 3 kosze na śmieci - w sumie mógłbym
jeszcze zrobić osobne pojemniki na papier, plastik i złom, ale w ten
sposób zrobię sobie z kuchni śmietnik (miałbym ich 5). W dodatku śmieci
- gdy pojemniki są już pełne - też trzeba gdzieś przechować do przyjazdu
odbiorców.
Jakie macie propozycje na zmniejszanie objętości śmieci? Ktoś coś
podobnego przerabiał?
Mieszkam w domku jednorodzinnym, mam kawałek podwórka. Myślałem o
jakiejś ręcznej prasie (odpornej na warunki atmosferyczne), która jednak
musiałaby działać tak, aby nie niszczyć za bardzo worków, lub z której
zawartość byłaby łatwo przenoszona do worków. Rozdrabniacze (które
poradzą sobie z puszkami stalowymi) są bardzo drogie (praktycznie rzędu
kilkudziesięciu tys. zł) i w warunkach domowych ekonomicznie są
nieuzasadnione.
Z góry dziękuję za porady.
T.