Śmieje sie!

1. Data: 2002-12-11 13:24:54

Temat: Śmieje sie!
Od: "helisa" <h...@a...bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów!
Mam do Was pytanie zwiazane z moja osoba...
Ciekawi mnie podłoże zachowania jakie przejawiam w sytuacjach stresujacych
np egzamin, kłotnia z chlopakiem, nawet łzy drugiej osoby...
Jest to dla mnie standard, ze w takich przypadkach po prostu sie smieje, nie
chodzi tu o zlosliwy rechot z czyjegos nieszczescia, tylko o taka
niekontrolowana reakcje. Nieraz chce sie powstrzymac, tlumacze tez
otoczeniu, ze "ja tak po prostu mam", ale czy nie da sie tego jakos
opanowac?
Mysle, ze jest to forma rozladowania napiecia, cos jak placz u dziecka, ale
sami przyznacie, ze nie wyglada to zbyt dobrze, gdy czekam na korytarzu
przed egzaminem, wszyscy powtarzaja, pytaja sie, kontroluja wiadomosci,a ja
w najlepsze sie smieje i sypie dowcipami.
Pozdrawiam
Usmiechnieta Helisa :-)

1. Data: 2002-12-11 14:51:06

Temat: Re: Śmieje sie!
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przed egzaminem, wszyscy powtarzaja, pytaja sie, kontroluja
wiadomosci,a ja
> w najlepsze sie smieje i sypie dowcipami.

Byle tak dalej. Też to mam ale niestety reakcja na cudzy płac objawia
się u mnie wprost przeciwnie - budzi agresję - i to bardzo silną.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-12-11 16:05:04

Od: Marsel <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w art. <at7e55$8u3$1@news.tpi.pl>,
szanowna kol. helisa pisze, ze:
<..>
> niekontrolowana reakcje. Nieraz chce sie powstrzymac, tlumacze tez
> otoczeniu, ze "ja tak po prostu mam", ale czy nie da sie tego jakos
> opanowac?
<...>
to bardzo smutne co piszesz, wyrazy wspolczucia.
ale nie wiem co ci jest, moze glupawka?
ja mam cos podobnego, w wersji zlosliwej, hehe,
ale nie wiem czy to cie pocieszy.... :(

--
Marsel

1. Data: 2002-12-11 16:05:16

Od: Marsel <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w art. <1...@2...17.138.62>,
szanowny kol. Qwax pisze, ze:
<...>
> Byle tak dalej. Też to mam ale niestety reakcja na cudzy płac objawia
> się u mnie wprost przeciwnie - budzi agresję - i to bardzo silną.

czy to u Ciebie jest cos na zasadzie "dobic rannego"?

--
Marsel

1. Data: 2002-12-11 17:34:21

Od: Mema <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 11 Dec 2002 14:24:54 +0100 user helisa napisał(a) newsa
<at7e55$8u3$1@news.tpi.pl> a ja na to:
ze "ja tak po prostu mam", ale czy nie da sie tego jakos

> Mysle, ze jest to forma rozladowania napiecia,
ja tez tak myslę, tzw; śmiech z napiecia.

Ale jakie to ma podłoze?? To juz bardziej skomplikowane, wynika bowiem
prawdopodobnie z Twojej osobowosci, z Twoich mechanizmów obronnych,
zależy od tego, jaki masz kontakt z własnym ciałem, z emocjami, czy
potrafisz rozpoznawać emocje, nazywać je, ect. Mozliwe jest, ze
nieprawidłowo rozpoznajesz emocje, albo nie masz dostępu do niektórych.
Znam kilka osób, które reagują podobnie, u nich wynika to z braku
dostepu do lęku, z zaprzeczenia poczuciu bezradności. Te mechanizmy mają
swoje odbicie także w innych sferach życia, w innych zachowanich ( są to
np ludzie, którzy "niczego sie nie boją", ludzie , który potrafią sie
złościć, sa bardzo zaradni, ale panikują w sytuacjach, kiedy nie wiedzą
jak zadziałać, kiedy kontrola wymyka im sie z rąk, Ale to wszystko o
"innych ludziach", u Ciebie moze byc inaczej.
Moze warto bys przyjrzał/a sie swoim emocjom? JAk reagujesz emocjonalnie
w rozmaitych sytuacjach?

pozdrawiam

mema

1. Data: 2002-12-12 07:46:53

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> czy to u Ciebie jest cos na zasadzie "dobic rannego"?

Nie - bliżej: 'słabe nie ma prawa żyć - jeżeli samo nie potrafi'

Staram się tego nie okazywać ale doznania pozostają.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-12-12 07:57:23

Od: Marsel <M...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

w art. <3...@2...17.138.62>,
szanowny kol. Qwax pisze, ze:
<...>
> Nie - bliżej: 'słabe nie ma prawa żyć - jeżeli samo nie potrafi'
>
> Staram się tego nie okazywać ale doznania pozostają.

dobre, dobre...
ale w przypadku czlowieka (jak i innych gatunkow zyjacych spolecznie)
mam sporo watpliwosci co do slusznosci tej zasady

--
Marsel

1. Data: 2002-12-12 08:00:06

Od: "helisa" <h...@a...bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

> czy to u Ciebie jest cos na zasadzie "dobic rannego"?
>
> --
> Marsel

Zdecydowanie nie!
Nie śmieje sie po to, by zrobic komus przykrosc! Ba! nawet probuje sie po
czasie tlumaczyc, ze to taka kretynska reakcja i nic nie znaczy...
Ten śmiech jest niekontrolowany, to reakcja calkowicie absurdalna, która
stawia mnie czesto w klopotliwym polozeniu.
Śmieje sie gdy czuje stres, gdy cos mnie zdenerwuje, gdy cos mnie strasznie
smuci (w tym akurat przypadku, nie zawsze wpadam w obłedny smiech).
Pozdrawiam
Helisa

1. Data: 2002-12-12 09:09:53

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

> dobre, dobre...
> ale w przypadku czlowieka (jak i innych gatunkow zyjacych
spolecznie)
> mam sporo watpliwosci co do slusznosci tej zasady

'ewolucja'
Sztuczne utrzymywanie przy życiu elementów nieprzystosowanych do życia
może zdegenerować gatunek.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-12-12 10:30:03

Temat: Re: Re: Śmieje sie!
Od: Marsel <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w poprzednim art. <2...@2...17.138.62>,
szanowny kol. Qwax pisze, ze:
<...>
> 'ewolucja'
> Sztuczne utrzymywanie przy życiu elementów nieprzystosowanych do życia
> może zdegenerować gatunek.

to jeszcze powiedz co znaczy "sztucznie"
i jesli masz pomysl to jak wylapywac te zdegenerowane jednoski
ciekawym...

--
Marsel

Trawię terapię...