Re: Śmietana 36%

1. Data: 2013-12-14 16:43:16

Temat: Re: Śmietana 36%
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Dec 2013 15:52:55 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

> Z nazwy "śmietana" to powinna być kwaśna.
> A jest słodka.
> Występuje 36% kwaśna? Wikipedia mówi, że nie.
>
> Dlaczego tak nazwali ten produkt?
> http://piatnica.com.pl/p/pl/smietana-36--200g.html
> Ten dopisek "do deserów" ma być wskazówką, że w środku jest słodka?
>
> Robert

Śmietana nie musi byś kwaśna tzn ukwaszona - może być słodka, czyli
nieukwaszona. Jak mleko.
Słodką smietanę (czyli tzw śmietankę) zbierało się (dziś się odwirowuje) z
mleka nieukwaszonego, a kwaśną ze zsiadłego (dziś się słodką odwirowaną
śmietanę ukwasza kulturami bakterii mlekowych, żeby otrzymać tzw kwaśną).
Jeśli śmietankę słodką zaszczepisz bakteriami kwasu mlekowego, to otrzymasz
kwaśną.
Ja kupuję śmietanę i mleko od Pani Baby - śmietana jest zbuerana z
powierzchni zsiadłego mleka, więc jest ukwaszona jak ono samo, ale kiedy
wstawwiam butelkę ze słodkim mlekiem do lodówki, zbiera się na wierzchu
tłusta śmietana słodka, którą mogę sobie sama zebrać.

--
XL

2. Data: 2013-12-14 16:58:16

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka"
> Śmietana nie musi byś kwaśna tzn ukwaszona

To jak odróżnić na półce w sklepie, która jest słodka, a która kwaśna?
Ja zawsze wiedziałem, że śmietanka to słodka a śmietana kwaśna. I tak
kupowałem w sklepie z półki.

Robert

3. Data: 2013-12-14 19:38:05

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak pisze śmietanka to jest śmietanka.
Jak jest śmietana 30-36% UHT, to praktycznie też to jest śmietanka.
Jak jest śmietana 30% to jest ryzyko, ale zwykle jest ona śmietanką jakieś
1, najwyżej 2 dni, potem do daty ważności jest już śmietaną.
Ale nie wiesz kiedy pszywieziono ją do sklepu, więc jak celem jest bita
śmietana, to raczej kup śmietankę, lub UHT, ale ze śmietanki smaczniejsza.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2013-12-14 20:11:46

Od: "BB" <n...@n...spam.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> To jak odróżnić na półce w sklepie, która jest słodka, a która kwaśna?
> Ja zawsze wiedziałem, że śmietanka to słodka a śmietana kwaśna. I tak

Pomachaj pudełkiem ze śmietaną. Jak chlupie to masz słodką,
jak nie chlupie (jest gęsta) to albo wyszła już jako kwaśna
od producenta albo skwasiła się stojąc na półce.
Nie wiem na ile to metoda fachowa ale mnie się sprawdza
od dawna :)

5. Data: 2013-12-15 00:20:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Dec 2013 16:58:16 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

> To jak odróżnić na półce w sklepie, która jest słodka, a która kwaśna?

Kwaśna jest gęsta, więc nie chlupie przy potrząsaniu.
--
XL

6. Data: 2013-12-16 13:02:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Dec 2013 16:43:16 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> wstawwiam butelkę ze słodkim mlekiem do lodówki, zbiera się na wierzchu
> tłusta śmietana słodka, którą mogę sobie sama zebrać.

Wszystko powyższe na zdjęciu: na łyżce śmietana KWAŚNA, która po długiej
chwili nawet z niej nie spływa, w słoiku na ściankach najlepiej widac jej
gęstość, bo jest to prawie samo masło; warto też spojrzeć, ile (procentowo
choćby) śmietany SŁODKIEJ jest w półtoralitrowej butelce ze schłodzonym
lekko mlekiem, stojącej w tle:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/01ad8b9edefcbe23
.html

Takie tłuste świeżo przyniesione mleko zagotowuję, szybko oziębiam w zimnej
wodzie, szczelnie przykrywam i chowam do lodówki. Na rano mam w garnku do
zebrania przynajmniej centymetrową a najczęściej znacznie grubszą (2 cm)
warstwę gęstej i wybornej GOTOWANEJ kremówki - jest to tak nielubiany przez
niektórych (ja uwielbiam) "kożuch" na mleku; kiedy kożuch ten znowu łapie
wilgoć pod przykryciem, wtedy staje się znowu właśnie kremową (tyle że już
teraz gotowaną, i o to chodzi) śmietanką.
:-)
--
XL

7. Data: 2013-12-16 14:16:13

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wilgoć pod przykryciem, wtedy staje się znowu właśnie kremową (tyle że już
> teraz gotowaną, i o to chodzi) śmietanką.
Tylko trzy słowa - jajecznica na kożuszku :)))))00
pozdr
Stefan

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

8. Data: 2013-12-16 16:36:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Dec 2013 14:16:13 +0100, Stefan napisał(a):

> Tylko trzy słowa - jajecznica na kożuszku :)))))00
> pozdr

A tego to nie znam, dawaj jak się robi :-)

--
XL

9. Data: 2013-12-16 20:55:10

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dnia Mon, 16 Dec 2013 14:16:13 +0100, Stefan napisał(a):
>
> A tego to nie znam, dawaj jak się robi :-)

Normalnie, zbierasz kożuszek z PRAWDZIWEGO tłustego mleka, podsmażasz na
patelni i jajeczka do tego. Porcja męska to 2-3 łyżki kozuszka i 6 jajków (a
jak jeszcze takie prawdziwe od wiejskiej, podwórkowej kury, mniam!), moze
być szczypiorek do posypania...
pozdr
Stefan

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

10. Data: 2013-12-16 21:34:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Dec 2013 20:55:10 +0100, Stefan napisał(a):

> [...]
>

> ---
> Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania, ponieważ

Ale jak podsmażam kożuszek - bez podkładu żadnego, tak na suchej patelni?
No wiem, że to praktycznie w dużej części masło jest, ale jednak zanim się
wytopi...
--
XL

Dla permanentnych i okazjonalnych wędliniarzy :-)
Mikser czy malakser?
Końkurs taki...
Słoikowe mięsiwo :-)
A słowo staje się ciałem...