Re: Śnieżka zdobyta na onet.pl :)

Data: 2006-08-23 07:26:38
Temat: Re: Śnieżka zdobyta na onet.pl :)
Od: "Kasi i Przemek" <smeno@tlen..pl>

From: "Piotr Grela (interpio)" <i...@d...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Sent: Saturday, August 19, 2006 1:30 AM
Subject: Re: Śnieżka zdobyta na onet.pl :)

> Miałem kiedyś coś na podciśnienie kikut jak cholera się pocił
> ale lej nie zsuwał się z kikuta.

dezodorant z antyperspirantem i da się żyć ;)

> A tak z ciekawości się zapytam - ile taka proteza kosztuje i
> kto produkuje najlepsze protezy w Polsce?

Nie wiem kto Robi najlepsze w Polsce protezy, nie znalazłem jeszcze kogoś do
kogo nie miałbym zastrzeżeń :(
Odradzam:
- Wrocław na Poświęckiej - za podejście do klienta,
- Krakowskie Zakłady Ortopedyczne - za olewanie potencjalnego klienta,
- ORTO z Krakowa - za brak kwalifikacji personelu, za zapominanie o
dokręceniu śróbek które się wykręciło i wkręciło.

Polecam:
- Zakład Ortopedyczny w Legnicy p. Jerzego Łapki - za elastyczne i życzliwe
podejście do klienta, za jakość usług (młodych trzeba samemu dopilnować ale
starają się). Niestety p.Łapka sam już nie robi protez (zrobił mój najlepszy
lej). Dobry jest Mirek Kwiatek. Młodzi może się już podszkolili, nie wiem
już tam nie mieszkam.
- SOL - za dążenie do celu jakim jest zadowolenie klienta. Chociaż minusem
są ceny i zdarzające się wpadki (np. zrobienie w leju dziury na wentyl z
lewej zamiast uzgodnionej prawej strony, nie było oczywiście problemu z
wykonaniem kolejnego już prawidłowego leja próbnego).

Nie mam zdania o firmie z Katowic/Chorzowa która robi protezy z kompozytów
węglowych za kwotę limitu NFZtu. Byłem tam z ciekawosci i moje wrażenia są
takie:
- protezy są tandetnie wykonane,
- telepią się w kolanie na boki,
- "staw" kolanowy jest jenoościowy i sprawia wrażenie jakby tą osią była
jakaś śróba (tak winika z mojego obmacania protezy przez jej poszycie),
- klient nie wie co jest pod gąbką bo widzi protezy już z poszyciem i
przyklejoną do leja pończochą,
- firma nie kontaktuje się i nie udziela informacji, o które prosiłem,
- pracownica życzliwa mimo, że nie ma pojęcia o protezach (musiałem jej
wyjaśniać co to jest lej na podciśnienie),
- kreują się na innowacyjną firmę ale nie wiem co o tym sądzić bo nic nie
wiadomo o protezie poza ceną.

Co do mojej protezy to jest to taki sprzęt:
stopa -VariFlex OSSUR
Kolano- Total Knee 2000 OSSUR
Lej z wkładem miękkim - SOL
Adapter pozwalający na obracanie protezą poniżej kolana wokół własnej osi
(wygodne przy zakłądaniu butów czy też jak się siedzi w ciasnych miejscach).
poszycie kosmetyczne skłądające się z 2 elementów (z tym kolanem sprawdza
się lepiej od gąbki)

cena za ten zestaw - 44.500,- PLN
Ale nie ja za to płaciłem więc jakoś to przeżyłem.

> W ubiegłym roku odbierałem najzwyklejsze protezy, robione we Wrocławiu,
> jedna
> normalna męska i jak stoje to ciągnie mnie do tyłu, druga taka
> szczuplutka -
> podobna do damskiej, trochę ciągnie mnie do przodu.
> Ale i tak się z nich cieszę ;-) bo, moja znajoma, miała takiego pecha,
> że nawet po kilku poprawkach, nie może w protezach z tej firmy ustać.

Hmmm wynika z tego, że masz coś źle ustawione. Warto odwiedzić jakiś
warsztat i spróbować ustawić.

> na handbiku mogę do 35 km/h wykręcić

Piękna szybkość :)

PrzemekK
smeno@tlen..pl - pobaw sie kropkiem
.: niepełnosprawny - człowiek po tuningu:.